Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:

Diskuzní fórum - Multicar 22

Rediguje : Emil

Prosíme členy Multicar 22 klubu (tedy ty, kteří jsou v kartotéce), aby za své jméno psali v závorce klub, například: Vendelín (klub). Ostatní kamarádi hned budou vědět, kdo je kdo. Je to lepší pro řešení problémů a dotazů.

Než vznesete dotaz, podívejte se prosím nejdříve do poradny, zda se už tento problém neřešil. Informace z tohoto fóra přepisujeme do poradny, aby další uživatelé nemuseli odpovědi na své problémy s mulčou složitě vyhledávat. Děkujeme.

Jméno
Heslo (?)
E-mail
Vzkaz
[ ? ]
 
  Opište:
Strana 1 / 6, celkem 300 příspěvků  Další →
15.7.2018 (20:55) Odpovědět # X
jirka E-mail

obraběč (klub) reaguje E-mail:

15.7.2018 (23:16)X

Ahoj, k seřizování ventilů nepotřebuješ sledovat značky na setrvačníku. Protoč motorem a když stříhají ventily, seřizuj na protějším válci, zase protoč na stříhání a sešteluj válec naproti. Motor má pouze 2 válce a 4 doby, tudíž je to velmi jednoduché a není to jako u 4 válce, kde je potřeba vědět pořadí jak motor pálí.

Odpovídáte X

13.7.2018 (13:39) Odpovědět # X
Radim E-mail

David klub reaguje E-mail:

13.7.2018 (14:25)X

Ahoj, kardan je možné namontovat rovnou, nemusíš vyvažovat. Myslíš elektrický teploměr ? Já mám čidlo v tělese olejového filtru místo záslepky, je tam stejný závit. Jestli máš odstředivku tak dej čidlo do výpustného šroubu ve vaně, ale přijdeš o magnet v zátce.

Dušan reaguje:

13.7.2018 (20:53)X

Dáva sa to na valec medzi rebrá ale vzduchom chladené motore majú teploty až 200 stupňov ak máš eterický teplomer tak asi nemá stupnicu tak velkú

obraběč (klub) reaguje E-mail:

14.7.2018 (10:12)X

Ahoj, také mi přijde více vypovídající měření teploty oleje. Měření na žebrech válců bude nepřesné jelikož teploty značně kolísají v závislosti na zatížení motoru. Mezi jízdou do kopce a z kopce bych to odhadoval klidně i o 100°C.

Odpovídáte X

9.7.2018 (13:49) Odpovědět # X
Roman E-mail

solf reaguje:

10.7.2018 (08:51)X

Tak ještě jedna ( asi hloupá ) otázka. Kontrolu tlaků a vstřikovačů zvládne běžný autoservis, nebo je na to potřeba nějaké speciální vybavení?

kocour reaguje:

10.7.2018 (21:11)X

Síť servisů Bosch service nebo kterýkoliv kde umí i seřídit vstřikovače.

obraběč (klub) reaguje E-mail:

15.7.2018 (00:50)X

Nic na tom zas tak složitého, jen to už není moc lidí ochotných opravit, sic to umí.

Odpovídáte X

8.7.2018 (12:16) Odpovědět # X
solf ( klub )

obraběč (klub) reaguje E-mail:

8.7.2018 (13:54)X

Ahoj, no to je fakt divný že to začalo tak náhle, jestli opravdu žhaví oba válce jak mají, jde nafta ke vstřikům bez vzduchu, jsou správně ventily a není rozštelované čerpadlo, tak nevím. Pak by to mohla být snad už jen malá komprese při studeném motoru. Určitě než se pustíš do rozebírání vše raději ještě 2X překontroluj.

kocour reaguje:

8.7.2018 (15:56)X

Mě to spíš připadá na netěsnost v palivovém systému. Projít,zkontrolovat. Přetěsnit!!! Na 2.i 3.start chytne? Pokud jo,tak je někde netěsnost. Zkus ještě před 1.startem nalít trošku oleje do válců přes svíčky a pokud chytne temněř ihned,tak jsou to vyběhané válce. Pokud to bude mít stejný projev tak je to problém v palivu.

Odpovídáte X

8.7.2018 (08:39) Odpovědět # X
Radim E-mail

obraběč (klub) reaguje E-mail:

8.7.2018 (09:33)X

Ahoj, pérka v horizontální poloze, zajištěná do důlků.

Radim reaguje E-mail:

8.7.2018 (19:57)X

Zdravim, díky za odpověd.Pěkný den. Radim

Odpovídáte X

8.7.2018 (05:18) Odpovědět # X
solf ( klub )

obraběč (klub) reaguje E-mail:

8.7.2018 (09:42)X

Ahoj, určitě jde do spalovacího prostoru někudy olej a za studena pravděpodobně nebude mít motor dostatečnou kompresi. Podle mých zkušeností bych to odhadnul nejspíš na vyběhané válce zralé na výbrus.

Odpovídáte X

5.7.2018 (09:08) Odpovědět # X
Kocour E-mail

Kocour reaguje:

6.7.2018 (10:10)X

Díky!!

Odpovídáte X

4.7.2018 (07:33) Odpovědět # X
Petr E-mail

Odpovídáte X

3.7.2018 (11:27) Odpovědět # X
Radim E-mail

obraběč (klub) reaguje E-mail:

3.7.2018 (13:12)X

Ahoj, paraboly z "užovky" pasují. Jen bych si dal pozor zda jsou na asymetrickou žárovku, nebo H4. Jsem zastánce staré asymetrické žárovky pro její žlutý, rozptýlený svit. Vypadá to prostě staře, H4 už svítí jinak.

Mounter klub reaguje E-mail:

3.7.2018 (22:15)X

Ahoj

nevim teda jak sou škodovácký paraboly mezi sebou podobný ale mám nějaký ze škodovky na multikáře a je to OK.. akorát to sklo je tak o 1cm zalezlý dovnitř než u oryginálu

Radim reaguje E-mail:

8.7.2018 (08:43)X

Děkuji za odpovědi, paraboly z užovky jsi nechám do náhrady, mám zplašené trabantácké paraboly. S pozdravem Radim

Odpovídáte X

30.6.2018 (11:51) Odpovědět # X
obraběč E-mail

Odpovídáte X

27.6.2018 (16:23) Odpovědět # X
Pavel

Vláďa (ne)klub reaguje:

27.6.2018 (22:02)X

Opatrně nahřát autogenem, aby se svorka neulomila, ale zase tak aby se nevyhřálo pero.

Radim reaguje E-mail:

28.6.2018 (18:05)X

Zdravím, před dvěma týdny jsem je taky rozebíral. Ja jsem vyrazil první dva listy, razil jsem je přes mosaz, kterou jsem měl páskou přilepenou k šrubu z hlavy z tatry. NA přednch pérách po vyražení listu a vytažení dalších listů pera, zůstanou dva listy při sobě ty dřží svorkama, tady jsem je nechal spolu, tam kde jsem jse dostal obrousit flexou se šmirglovým kotoučem a tam kde ne, ručně šmirglem jde to celkem dobře. nebo odnýtovat jednu svorku. Radim

Odpovídáte X

26.6.2018 (11:04) Odpovědět # X
Veteranista E-mail

Odpovídáte X

25.6.2018 (17:40) Odpovědět # X
Jarda V. (Klub) E-mail

Odpovídáte X

22.6.2018 (10:27) Odpovědět # X
Julo E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

22.6.2018 (12:20)X

Jeste nám prozraď vykon dynama ... Na silnější dynamo dávat slabší regulátor neni dobrej nápad

Roman reaguje E-mail:

29.6.2018 (10:31)X

Dobrý den, dovolím s nesouhlasit. Pokud použijete regulátor pro větší výkon a dynamo nižšího jmenovitého výkonu, pak budete dynamo nadměrně zatěžovat a může shořet vinutí, ale pokud to bude opačně, vyšší výkon dynama a regulátor pro nižší výkon dynama, tak se nestane nic a pouze snížíte výkon dynama.....

Mounter klub reaguje E-mail:

3.7.2018 (22:11)X

No myslím že sem kravinu nenapsal.. pokud má 150W nebo 220W dynamo tak je kravina podle mě dělat z něj pomocí slabýho regulátoru 90W dynamo který při rozsvícenejch světlech + třeba radio atd. - do baterky pak dodává málo.... silnější regulator na slabší dynamo sem nezkoušel, nahradil sem to alternátorem a nelituji toho

Odpovídáte X

19.6.2018 (22:47) Odpovědět # X
Radim E-mail

Vláďa (ne)klub reaguje:

20.6.2018 (23:34)X

No jestli mne paměť neklame, tak odvzdušnění je přes klobouček umístěný nad diferákem na benžu.

David klub reaguje E-mail:

21.6.2018 (21:02)X

Já mám provrtán jeden z horních šroubů co drží diferák v nápravě.

Radim reaguje:

26.6.2018 (15:14)X

Zdravím, díky za odpovědi, chtěl bych se zeptat jaký průměr má dírka v šrubu? Radim

David klub reaguje E-mail:

26.6.2018 (19:48)X

Tak 1 mm, protahuju tenkým vlascem.

Odpovídáte X

18.6.2018 (22:04) Odpovědět # X
Petr

obraběč (klub) reaguje E-mail:

19.6.2018 (13:13)X

Ahoj, ano čerpadlo od Motorpal na Zetor je dobré a pasuje perfektně. Hlavně bych se vyvaroval nákupu polských plagiátů. Narazil jsem na polské čerpadlo, které bylo natolik materiálově nekvalitní, že se zadřelo již po ujetí 2km.

Odpovídáte X

18.6.2018 (22:01) Odpovědět # X
Petr m22

obraběč reaguje E-mail:

19.6.2018 (13:06)X

Ahoj, tohle jsem sám ještě neřešil, ale pokud se ti nechce zrovna dávat nemalé peníze za (vyhamrování) renovaci per, tak co zkusit pera na nápravě prostě jen mezi sebou prohodit? Na zadní nápravě by to byl určitě nesmysl, ale na přední by to třeba díky mimoosovému zatížení mohlo fungovat. Asi taky bude určitě záležet jak moc je pero unavené oproti druhému.

Jarda V. reaguje E-mail:

25.6.2018 (17:46)X

Pokud potřebuješ upravit péro, tak není problém. Může být taky unavené vzadu a projeví se to vpředu (jen nápad). Rozhodně lehce přihnout pero umím docela dobře a za chvilku. Nedávno jsem to dělal kolegovi na vlek.

Odpovídáte X

16.6.2018 (20:20) Odpovědět # X
Honza

Odpovídáte X

13.6.2018 (17:35) Odpovědět # X
Radim E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

19.6.2018 (05:09)X

S vazelinama ti neporadim... Co mam to tam natlačím.. hlavne že mažu

V zadní naprave se do lozisek dostava olej z diferencialu tam nebude potreba nic tlacit

Odpovídáte X

13.6.2018 (16:38) Odpovědět # X
Jarda E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

19.6.2018 (05:05)X

Pumpičku na jaký pod. Čerpadlo ??? Orygo má myslim jinej závit než motorpalácký

Pumpicka jde koupit jak ta obyč tak i nejaka bosch kterou neni potreba šroubovat a jde s ni hned pumpovat

David klub reaguje E-mail:

4.7.2018 (14:31)X

Kamarád si koupil pumpičku na Zetor 7245, pěkná, poniklovaná podobná naší motorpal, ale má navíc pružinu co po odšroubování misky vysune píst. Stála ho 150,- a nedokázal s ní natáhnout naftu, má větší vůle než měla ta stará. Do staré pumpy jsem dal nové gumky a jede dál, ten nový zázrak jsem otevřel a je tam jen kroužek z tvrdého plastu . Viděl jsem jí v nabídce na světlušce, tak bacha.

Odpovídáte X

13.6.2018 (16:24) Odpovědět # X
Jarda E-mail

obraběč (klub) reaguje E-mail:

14.6.2018 (14:14)X

Ahoj, kupuji si u nás v autodílech těsnící papír a těsnění si vystřihnu, prodávají různé síly, také prodávají silnější žáruvzdorné, z těch si stříhám pod výfukové svody a dávám ho také pod sací. Díry se dělají průbojníkem, kam nejde nůžkami, vysekávám slabým šroubováčkem, nebo vyřezávám žiletkou (těsnící papír).

obraběč (klub) reaguje E-mail:

14.6.2018 (14:21)X

Tady někdo prodává ručně vyrobené těsnění: https://dum.bazos.cz/inzerat/88482108/Tesneni-na-Multicar-M22.php

Odpovídáte X

7.6.2018 (15:49) Odpovědět # X
pafko E-mail

Odpovídáte X

4.6.2018 (19:59) Odpovědět # X
MILANF E-mail

pafko reaguje E-mail:

4.6.2018 (21:53)X

Pozdravujem, no to môže byť viac závad. Vymeniť motor, pozri na Bazoša, ale nie, žartujem. Najskorej by som hľadal chybu v prítoku nafty. Ovšem ak ten motor išiel pred závadou normálne . Skontroluj prítok nafty od nádrže cez palivové- podávacie čerpadlo, filter až po vstrekovacie čerpadlo. Treba riadne odvzdušniť a hlavne skontroluj či nie je zanesený palivový filter. Ak je toto všetko čisté a odvzdušnené, naštartuj a tlač ručnou pumpičkou naftu. Ak sa motor rozbehne, a to poznáš aj na mieste, podľa zvuku motora, hľadaj chybu v podávacom čerpadle. Samozrejme toto je iba jedna z možných závad. Môže ich byť viac. Zatiaľ s pozdravom

Odpovídáte X

3.6.2018 (15:38) Odpovědět # X
Jirka45 E-mail

obraběč (klub) reaguje E-mail:

3.6.2018 (22:02)X

Ahoj, no ten čep, že by praskl se mi nezdá a je tam docela dobře zajištěný, jestli chodí vypínací váleček na převodovce jak má a přesto spojka nevystavuje, podle mě je spíš pravděpodobnější, že se utrhnul kroužek na přítlačáku, to ale bude muset převodovka ven tak jako tak..

Jirka45 reaguje E-mail:

4.6.2018 (12:11)X

Ahoj,já tam přes zrcátko vidím na vypínací páce nějaký nálitek a proti taky,a páka místo co by se v tom místě překlápěla se celá posunuje.Dokonce když ji povytahnu nahoru směrem k otvoru v klemě tak je v místě nálitku vidět díra.Našel jsem v katalogu nd rozkreslení dílů a z toho vyplývá že tam ten čep chybí.Takže jestli tomu dobře rozumím musí skíň ven?

obraběč (klub) reaguje E-mail:

4.6.2018 (15:48)X

Ahoj, no tak to ti teda nezávidím, to vypadá jak píšeš, že to nejspíš prasklo v tom slabším místě na předním víku převodovky, to je celkem slabý hliníkový odlitek ve kterým právě je uchycena ta páka. Každopádně musí celá skříň ven, to se jinak nedá opravit.

Mounter klub reaguje E-mail:

4.6.2018 (22:24)X

Na bazoš je tenhle díl fungl novej.. je to fakt slabý

https://auto.bazos.cz/inzerat/90197786/Predni-viko-prevodovky-na-MULTICAR-22.php

Jirka45 reaguje E-mail:

5.6.2018 (11:40)X

Ahoj,tak dobrá,ale jak se skříní ven?Z toho popisu v poradně nejsem moudrý.Kapota je to vyklápěcí boční víko?A posunout motor dopředu až ke sklu?Povolit všechno co tomu posunutí brání?Výfuk atd?Ptám se jako debil,ale chci si ušetřit práci při systému pokus-omyl.Díky za rady.

obraběč (klub) reaguje E-mail:

5.6.2018 (17:06)X

Ahoj, ten návod v poradně jak vyndat jen převodovku bez vyndání motoru mi přišel dost komplikovaný, já vyndal komplet motor s převodovkou a potom jsem si to krásně venku na zemi rozpůlil. Pěkně jsem k tomu mohl. Pokud už to nebylo půlené několik let či desítek let, taky by to mohlo jít od sebe pěkně blbě a manipulace v motorovém prostoru nic moc. Takže: sundat kapotu motoru, oddělat hadice na naftu, sundat nádrž, potom oddělat ten boční blatník (je spojený s podběhem) a máš k celému motoru slušný přístup. No a dále odpojit dynamo, kabel od čidla mazání, kabel k žhavení, vycvaknout táhlo plynu, sundat výfukové svody, odpojit kabely od startéru...no prostě všechno co je spojené s motorem...zemnící pásek atd. a pak hurá s motorem ven. Dobrá je na to žirafa na motory. Takhle to vypadá, že je toho hodně, ale za odpoledne se to dá zvládnout.

obraběč (klub) reaguje E-mail:

5.6.2018 (17:16)X

Jen ještě poznámka, jestli je M22 leta nerozebíraná a stojí někde venku, tak tam bude všechno zarezlý a to je pak tedy práce blbá. Šrouby se trhají, určitě se narazí na něco strženého atd. To by potom za jedno odpoledne nebylo. Pokud to bylo někdy nedávno rozebrané, jde to celkem dobře.

Jirka45 reaguje E-mail:

9.6.2018 (11:09)X

Ahoj,ještě jednou děkuji za rady.Na vyndání převodovky jsem zkombinoval oba popsané způsoby,použil jsem k tomu na zavěšení motoru zavěšovací příčku která se používá na zavěšení agregátu v osobákách.Potíž byla v tom,že jsem musel otvorem u vypínací páky povolit přítlačák,protože lamela byla přorezlá k mrkvi.Nakonec jsem musel,když už jsem měl skříň venku,odřezat na lamele nýty a teprve potom jsem stahovákem dokázal střed lamely demontovt z mrkve a sundat přítlačák.Ta původní závada byla opravdu v tom,že nějakým záhadným způsobem vypadl čep na kterém kývá vypínací páka-nechápu,jak se stalo že nepraskla oka na tm dílu na převodovce,přece ty síly jsou tam značné a muselo se to hodně páčit..Teď už stojím jen před tím,jakou lamelu koupit-někdo psal že existuje s pružinami-je lepší?Jinak přítlačák i ložisko jsou OK,jako nové.Já mám mulču 33 let,tenkrát jsem musel sehnat lístky ze sběrny na dvě tuny železa a byla.Kluci mi tam tenkrát na ní vyměnili co se dalo včetně spojky a já jsem s ní od té doby najezdil okolo komína nějakých pět tisíc km.Takže až na plechařinu je celkem zachovalá.

Odpovídáte X

27.5.2018 (21:37) Odpovědět # X
Petr m22 E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

31.5.2018 (19:55)X

Ahoj... Schema hydrauliky sem ještě neviděl ale v katalogu nd je tohle https://www.rajce.net/f794701150

Ta hydraulika bude jednoducha, tlak z cerpadla jde do hadice,ta jde do trubky a rovnou do nadtrasaciho ventilu... Z ventilu jde hadice do maileru a jeste z toho ventilu vracečka zpet do nadrze.. a z nádrže jeste vede hadice pro privod oleje do čerpadla... Jestli nic nechybi nemělo by bejt složitý to dát dokupy

Petr m22 reaguje E-mail:

1.6.2018 (07:15)X

Diky! Pokud to spravne chapu tak system je bez rozvadece. Pakou v kabine aktivuji cerpadlo hydrauliky. Seslapnutim spojky cerpadlo vyradim? Musi byt zarazen kvalt?

Mounter klub reaguje E-mail:

1.6.2018 (08:14)X

čerpadlo řadit když je spojka sešláplá...a sešlápnutím se čerpadlo dočasně vyřadí z činnosti,kvalt není potřeba řadit, systém je jakoby bez rozvaděče ale nahrazuje jej nadtřásací ventil který je spojen řetězem s korbou a při napnutí řetězu se přesměruje tlak olej ve ventilu místo do maileru zpět do nádrže... totéž lze učinit mnohem dřív z kabiny...starší provedení mělo 2 páky.jednou se zapínalo čerpadlo a druhou se přes táhlo ovládal ten ventil.novější provedení už mělo páky sdružené do sebe

Odpovídáte X

24.5.2018 (23:13) Odpovědět # X
Vláďa (ne)klub

Odpovídáte X

22.5.2018 (14:30) Odpovědět # X
solf

Mounter klub reaguje E-mail:

22.5.2018 (18:50)X

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/3/3516/3516404_af55ea139a886bbdba905b9b691d1a7c/images/DSCN1362.JPG?ver=0

http://img15.rajce.idnes.cz/d1502/3/3516/3516404_af55ea139a886bbdba905b9b691d1a7c/images/P5260022.JPG?ver=0

Ahoj, já sem si v kovošrotě odmontoval altík z nějaký dodávky renault..řemenici mam na 2 řemeny tak šel altík dolu a nahoře je víc místa... altík by to chtělo z něčeho co je dobře dostupný, nejsou do toho drahý nd a neni složité zapojení... asi bych koukal po altíku z favorita

tomáš (klub) reaguje:

22.5.2018 (21:05)X

Já použil altík z Trabanta, ale dneska bych dal z felicie. Jen dva drátky aje to. Udelal jsem držák na něj, místo dynama, popojil hydo. hadici a bylo to. viz http://trabime.cz/vase_vozy/id_634/TN_1274645663.JPG

solf reaguje:

23.5.2018 (07:01)X

Takže to běhá s původním relátkem?

David klub reaguje E-mail:

23.5.2018 (12:44)X

Jestli budeš montovat alternátor tak ho nemůžeš napojit na původní relé pro dynamo! Když použiješ altík třeba z feldy, tak ten už má relé v sobě integrované.

solf reaguje:

23.5.2018 (16:53)X

Tomáš píše "jen dva drátky a je to". Jak se zbavím toho původního relé, když k němu vede milion drátů ?

David klub reaguje E-mail:

23.5.2018 (18:04)X

Ano, dva dráty: B+ je připojen na silový kabel od baterie, třeba na startéru. Druhý slabší drát je zapojen do kontrolky nabíjení, která je napájená proudem po zasunutí klíčku/15/ . W je přípojka pro otáčkoměr, tu nepoužiješ. Nic víc v tom nehledej.

tomáš (klub) reaguje:

29.5.2018 (21:34)X

Ovšem pokud si nejsi jist, těmi drátky, raději nekomu řekni, at pomuže. Jsou to jen dva drátky, puvodní rele sem vyndal. Dneska vsechny altíky maji rele na sobě.

obtaběč reaguje E-mail:

31.5.2018 (21:46)X

Alternátor jsem měl chvíli taky z favorita, ale už je tam zpět dynamo. Často kdo mi koukl pod kapotu si všiml, že je to nějaké předělávané. Krásně pozinkované tělo dynama na motoru nic nenahradí.

solf ( klub ) reaguje:

9.6.2018 (05:29)X

Zdravím, tak alternátor je na místě a byl kamarádem zapojený, dobíjí. https://solf.rajce.idnes.cz/alternator/#alternator.jpg

Bohužel se objevil nový problém, Multicar špatně startuje, pravděpodobně nežhaví. Po nastartování a zahřátí motoru už chytá normálně. Je to jen shoda náhod, nebo to může souviset se ( špatným ) zapojením alternátoru? Žhavičky mám tyčinkové z M25, spínač žhavení natvrdo. Proud do žhaviček jde, jejich funkčnost zkoušena dle internetových návodů kabelem z +polu baterie ( jiskří ). Pak ještě senzoricky, kdy jsem nechal delší dobu žhavit a jedna žhavička se při doteku u závitu ohřívala, druhá byla studená. Výměna bohužel nepomohla. Teď jsem našel ještě z jiné diskuze okolo žhavení u M25 tuto informaci: Odpor je nevyhnutnosť, pri štarte sa musí premostiť. Ak tam odpor nebude, budú sa odpalovať žhaviče, ak sa pri štarte neodpojí (premostí) tak to môže zle štartovať. Co si o tom myslíte? Díky všem za rady.

solf ( klub ) reaguje:

10.6.2018 (11:44)X

Tak jsem žhavičky vyndal a vyzkoušel přes nabíječku. Sice to trvá déle, než bych čekal, ale po cca 30 vteřinách se rozžhaví do červena. Problém tedy bude asi v naftě. resp. v přísunu paliva.

Odpovídáte X

19.5.2018 (22:29) Odpovědět # X
Dušan

David klub reaguje E-mail:

21.5.2018 (12:56)X

Ahoj, běžně koupíš v metráži v Agrozetu, Monstě a dalších.

Odpovídáte X

14.5.2018 (14:16) Odpovědět # X
Jaroslav(klub) E-mail

Vláďa (ne)klub reaguje:

14.5.2018 (19:05)X

Jo a abych nezapomněl, tak sklenička se kupuje zvlášť cca 150-180 Kč

Jaroslav(klub) reaguje E-mail:

15.5.2018 (07:53)X

Díky moc za radu.Ještě jsem v agrozetu našel podobné jen má na konci obchodního čísla místo "B" tak "A",stojí 490 Kč. Dnes mám cestu do Pelhřimova kde je Agrozet tak zjístím rozdíl mezi oběma a dám to zde pro ostatní.

Odpovídáte X

10.5.2018 (14:32) Odpovědět # X
Petr Majtner E-mail

Odpovídáte X

5.5.2018 (11:47) Odpovědět # X
RICHARD VACEK E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

5.5.2018 (12:00)X

Ahoj o pár příspěvků níž sme to řěšili ale neva... svisláky jdou sehnat... je potřeba koupit svisláky pro M25 ale musej se zakrátit o kousek..jsou o něco delší a futra koupit M25 ale jen ty spodní!!! horní jsou na vnějším průměru větší a musel by je někdo stočit na soustruhu zbytečně

https://www.sasparts.cz/produkty/nahradni-dily-multicar-m25-predni-naprava-12869?View=default_48

RICHARD VACEK reaguje E-mail:

5.5.2018 (21:29)X

Super, dík, objednáno. Teď už jenom začít něco dělat.

Odpovídáte X

2.5.2018 (21:38) Odpovědět # X
Jakub Urban E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

2.5.2018 (23:09)X

Ahoj zaměnit to pude když ten novej 4p.mailer bude vhodnej

hlavně aby mezi mailerem a diferenciálem byl dostatečný prostor a nenaráželo to do sebe při propružení (pokud máš nápravu se středovým difem)

pak aby při větším uhlu sklápění to dovolilo to uložení maileru do korby... kdyby ne,pak by se mohla ulomit ta koule na posledním pístu

ty gumový držáky kapoty zetor např https://www.zetor-shop.cz/drzak-kapoty-gumovy-22cz325/

dveře na posuvný skla mám 2ks..stav hodně nic moc ale hlavně nemam do toho okna

ten starej 3pístovej mailer.. co to je?? prodal by si jej případně??

kdyby jo pošli foto na snowbow@seznam.cz Dík

fanda klub reaguje E-mail:

15.5.2018 (20:23)X

pro Mountera: měl bych zájem o vrchní díl dveří, posuvná skla mám. dej vědět na frantisekbecak@seznam.cz

Odpovídáte X

2.5.2018 (16:07) Odpovědět # X
Mářa E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

2.5.2018 (16:58)X

Přetěžováním se nakroutilo drážkování poloosy..a poloosa nejde vytahnout pres uzaverku. Tohle pude špatně nebo vubec nepůjde opravit...

Asi bych flexou udělal koukací otvor zezadu jak moc to je

Mozna by šlo pomocí nejaky dlouhy páky tu poloosu prektoutit zpet ale je to nejistý

Nebo tu celou nohavici vyřezat ven aby byl pristup na zkrouceny drážkování

Patrik reaguje:

2.5.2018 (20:57)X

úplně stejnej problém mě taky potkal,v servisu na náklaďáky jsem si půjčil velké reverzní kladivo a nakonec se podařilo ,ale nechal jsem na tom ruce...před zpětnou montáží samozřejmě řádně napilovat drážky aby uzávěrka chodila volně... já měl štěstí a zadařilo se...

obraběč (klub) reaguje E-mail:

4.5.2018 (18:42)X

Proto bych se M22 s navýšenými sajtnami vyhnul obloukem, jsou borci co naloží jak na avii a pak se diví, že nejde ven poloosa.

Mounter klub reaguje E-mail:

4.5.2018 (19:20)X

Já mám sajtny vysoký stejně se střechou budky a poloosa mi jde pořád vytáhnout ven.. zkousel jsem to už několikrát... Já pouštím spojku s citem.... Jestli to někdo pustí rychle tak ani prostavený sajtny mit nemusí si myslim... Nevím z ceho ty poloosy dělali ale sou měký a jde do nich pilnikem vjet

Mářa reaguje E-mail:

4.5.2018 (20:18)X

Ahoj borci všem děkuju za odpověď a rychlou pomoc. Situace díky vám vyřešena. Doopravdy se jednalo o nakroucené drážkování. Mám doma ještě náhradní diferenciál, který jsem rozebral abych viděl jak to uvnitř vypadá. Z 22 jsem vyndal celou nápravu z důvodu, že se musí dovnitř protože při vytloukání poloosy spadne kroužek uzávěrky dovnitř diferenciálu. Poté jsem vyrobil z cca 20 kg železa reverzní kladivo a přes metrovou závitovku asi tak 20ti ranami poloosu vytloukl. Z druhého diferáku jsem dal novou a už vše funguje. 22 mám asi tři roky a nevím jestli jsem si to způsobil sám nebo už to bylo. Každopádně na ní budu hodnější. Mockrát dík za všechny rady a pokud by někdo věděl jak se dá drážkování opravit budu vděčný za každou radu. Ještě jednou díky.

Mounter klub reaguje E-mail:

6.5.2018 (12:57)X

S tou nakroucenou poloosou bych radši nic nedělal.. rovnáním by se mohla oslabit třeba...

podle mě by bylo lepší si u kovoobráběče nechat na druhý poloose prodloužit drážkování.. připravená na to je.. poloosy by se pak prohodili

Endy reaguje:

24.5.2018 (20:55)X

Myslim, že se poloosa překroutí hlavně v případě najetí na zpevněnou cestu s naloženou korbou a zapomenutou uzávěrkou

Odpovídáte X

1.5.2018 (13:59) Odpovědět # X
Jakub E-mail

obraběč (klub) reaguje E-mail:

4.5.2018 (19:04)X

Na můj motor nejlépe sedí 1050. 950 je moc našponovaný a 1100 skoro volný, tak bych asi dal buď 1000, nebo ten 1050.

Odpovídáte X

1.5.2018 (09:15) Odpovědět # X
Jarda E-mail

Jakub reaguje E-mail:

2.5.2018 (16:39)X

Tak koupil jsem řemen SR 10x1100 a padne tam

Odpovídáte X

29.4.2018 (21:57) Odpovědět # X
radek E-mail

Odpovídáte X

25.4.2018 (07:54) Odpovědět # X
Pavel E-mail

David klub reaguje E-mail:

25.4.2018 (08:30)X

Ahoj, nemáš vůli mezi tyčkou od pedálu co tlačí do pístku brzdové pumpy.

Pavel reaguje E-mail:

27.4.2018 (06:50)X

Děkuji za radu, jen nemůžu příjít na to, jak to seřídit, nebyl by obrázek nebo návod, třeba na meil p.vitous@seznam.cz

David klub reaguje E-mail:

27.4.2018 (14:01)X

Obrázek nemám, ale nic na tom není. Na té tyčce je závit a je zašroubovaná do vidličky od pedálu a zajištěna kontra matkou. Matku povol a tyčku zašroubuj do vidličky a zase zajisti.

Mounter klub reaguje E-mail:

28.4.2018 (06:52)X

obraběč reaguje E-mail:

28.4.2018 (21:13)X

Když jsem koupil svojí multicar dělalo mi to samé, po pár km začala brzdit. Důvodem u mé bylo, že se nevracely pakny a trošku pořád přibržďovaly až se zahřála brzdová kapalina a tudíž stoupl tlak, začalo to samo brzdit na přední nápravě. Návod je samozřejmě velmi jednoduchý, rozebrat, zkontrolovat, přetěsnit... prostě opravit.

Odpovídáte X

24.4.2018 (21:05) Odpovědět # X
Jaroslav(klub) E-mail

Odpovídáte X

23.4.2018 (16:09) Odpovědět # X
Jakub Urban E-mail

David klub reaguje E-mail:

23.4.2018 (19:12)X

Ahoj, není důvod proč by to nešlo. Já jsem pojišťoval mulču u ČPP za 120,- rok, pojistku jsem dělal přes internet. Pojišťovny mají přednastavenou kategorii multicar, do které se tě snaží nacpat. I po uzavření pojistky přes NET mi volali z pojišťovny že jsem zadal chybné údaje a že budu platit víc. Dalo práci vysvětlit, co to je M 22 . Nemají tušení, že existuje něco jiného než M 25.

Jakub Urban reaguje E-mail:

23.4.2018 (21:48)X

Asi ne dost důrazně, ale tohle jsme se jim snažili vysvětlit. Bohužel paní řekla že to není možné pojistit jinak. jinak když jsem zkoušel vyplnit na netu, dostal jsem se právě na nějak lehce přes tisíc korun. Každopádně díky za rady, nevím zatim jak, ale pokusim se to dořešit.

David klub reaguje E-mail:

24.4.2018 (11:29)X

Zkoušel jsem srovnávač a nabídl mi základní pojistku za cca 700,-. Když si zvolíš platbu na celý rok dostaneš slevu a záleží i jaký máš bonus, já jsem ho neuplatňoval. Nemám po ruce techničák a tak jsem data o mulče spíš přestřelil.

Fanda klub reaguje E-mail:

24.4.2018 (20:24)X

S důvěrou se obrať na ČPP, minulý týden kamarád v Roudnici pojistil M22 po předložení TP za částku 120,-Kč.

Když jsem dělal průzkum u pojišťoven, tak pro srovnání:

Česká pojišťovna 2.200,-Kč

Kooperativa 1.100,-Kč

ČPP 120,-Kč

Ono taky závisí jakou výši škody hradí, Česká ppojišťovna 100mil.

Jakub Urban reaguje E-mail:

26.4.2018 (21:16)X

Díky. Už se to povedlo u ČPP za 209kč na rok. Jenom je zajímavý že u stejné pojišťovny na jiné poboččce to možné nebylo..

obraběč reaguje E-mail:

28.4.2018 (21:20)X

Ahoj, to není zase tak výjimečné, v naší místní pobočce ČPP mi multicar také nepojistily a když jsem pak přišel s pojistkou uzavřenou on-line, že to jde, byla příslušná paní na pobočce velmi "nasraná", no přišla o kšeft.

Odpovídáte X

22.4.2018 (16:06) Odpovědět # X
Vaclav Nemec E-mail

Odpovídáte X

21.4.2018 (07:00) Odpovědět # X
Radim E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

22.4.2018 (08:53)X

zrenovovat svislé čepy.. to tu ještě nebylo.. takže nějaký nanesení vrstvy chromu ??

čepy l.per jsou na M25 jiný

https://www.sasparts.cz/produkty/cep-listove-pruziny-m25-detail-213381

http://multicar22.cz/kartoteka/tomas/tomas48.jpg

Odpovídáte X

18.4.2018 (21:45) Odpovědět # X
Petr E-mail

David klub reaguje E-mail:

19.4.2018 (10:46)X

Nafta ti do motoru teče kolem tlačného čepu podávacího čerpadla,tzn. vyměnit podávací čerpadlo. Ruční pumpička je v tom nevinně.

Mounter klub reaguje E-mail:

19.4.2018 (14:39)X

A hlavně se možná vyplatí nešetřit a koupit čerpadlo Motorpal než polský... myslím že pár lidí zde s novým polským čerpadlem mělo problémy.. já teda mám polský 4 roky a hladina oleje se trochu zvedla..

obraběč reaguje E-mail:

21.4.2018 (18:29)X

Já koupil polský čerpadlo a odešlo prakticky ihned, reklamace, poslali nové a to dopadlo naprosto stejně, rozebral jsem ho a uvnitř bylo zadřené. Je to udělané z aušusového materiálu. Koupil jsem Motorpal a od té doby svatý klid.

tomáš (klub) reaguje:

21.4.2018 (22:20)X

Lepší je koupit dražší, ale lepší české. Taky jsem to tak řešil.

pafko reaguje E-mail:

22.4.2018 (11:46)X

Pozdravujem Petr, všetko sa dá opraviť, aj podávacie palivové čerpadlo. Ak máš originál DDrácke tak ho opravíš. Inak tieto originál čerpadlá boli kvalitné a dostatočne predimenzované. U tohto čerpadielka sú len dve možnosti pretekania nafty do motora. 1. Tak ako už bolo spomenuté cez tlačnú tyčku. Je tam malé púzdierko a kalená tyčka. Ak bude toto veľmi vydrané tak môže. 2. Skorej ale sa stáva že sú zlepené spätné ventilky. Spätný ventilek na saní nájdeš pod hrubým čističom. Odskrutkuješ pohárik, vyhodíš hrubý čistič - filter a vyskúšaj. Najlepšie je celý spetný ventilek vyskrutkovat a prečistiť, býva zalepený. Druhý spätný ventilek je na výtlaku. Odskrutkuj a prečisti alebo kúp nové ventilky. Inak stačí ich preleštiť a tesnia. Opakujem sa ale tu býva najväčší problém. Ďalšia možnosť je, ako som niekde čítal že tečie nafta do motora cez vstrekovacie čerpadlo. Pred čerpadlo je síce pretlak cca 0.8 baru ale to by museli byt elementy sakra vydrané. Pretlak pred vstrekovacím čerpadlom zabezpečujú spätné ventilky tiež. jeden nájdeš na palivovom filtry a druhý na výstupe zo vstr. čerpadla - prepad. Tento problém nepoznám lebo ja dávam repasované vstrekovacie čerpadlá. Nové elementy nové spetné ventilky. Realizuje ich p Veselý Emil, má stolicu aj nastaví dobre, prax má cca 40 rokov. Tož toľko. S pozdravom

Petr reaguje E-mail:

30.4.2018 (21:52)X

Dekuji za rady, rozebral jsem cerpadylko podavaci. Je original NDR. Vycistil a provedl na nem tlakovou zkousku. Podle me je zdrave :) namontoval zpatky a zkusil nastartovat. Nejprve jsem odsal nalejvacim otvorem naftolej z motoru. Motor oo chvili naskocil a behem nekolika vterin cakalo prepadem ven spousta naftooleje. Nechamu proc ihned takove mnozstvi ... Mimochodem mezi motorem a cerpadelkem ma byt tesneni? Diky. P.

Petr reaguje E-mail:

27.5.2018 (21:33)X

Tak opravdu spatne puvodni cerpadelko, motorpal funguje. DIKY! A tesneni ma byt ...

Odpovídáte X

18.4.2018 (17:27) Odpovědět # X
Radim E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

19.4.2018 (14:32)X

Ahoj.M22 má ty pouzdra stejný,takže pude malý pouzdro z M25 nahoru i dolu.svisláky máš dobrý ty zachováš??

čepy..22 má plechový prachovky..prachovka z M25 tudíž nepude navlíknout na žádnou válcovou část.. myslím že by měly ty čepy z M25 taky pasovat ale možná jeden čep je u M22 s tyčí spojen napevno tak ze zbylých starých čepů se dá jeden dohromady.. měly by být rozdělávací... stim kolíkem si jistej nejsem na zajištění čepu ale myslim si že použít pude

Odpovídáte X

17.4.2018 (22:02) Odpovědět # X
Jaroslav(klub) E-mail

Vláďa (ne)klub reaguje:

17.4.2018 (23:10)X

Otázkou je, jestli máš správně dlouhou měrku oleje, už jsem tu na diskusi zaznamenal podobné problémy já mám takovou http://mukl61.rajce.idnes.cz/M22/#MrkaM22.jpg a s "vyvrhovaným" olejem problém nemám. No a hlavně jak jsou na tom válce a pístní kroužky, možná jsou jen zalepený. Z příspěvku není úplně jasný, jestli to byl úplně první náklad, nebo jen po první po roce a půl.

Jaroslav(klub) reaguje E-mail:

18.4.2018 (19:29)X

Tak měrku mám dobrou a olej tudy neteče.Vozidlo jsem rekonstruoval postupně(brzdy,elektrika,palivová soustava,sřízení vstřiků,trysek atd).Měl jsem sundanou hlavu válce a vyndanou vložu a kroužky jsou dobré.Já jen nevím jestli to množství 1,5dcl je normální a jen ho naleju zpět nebo je to známka pro větší opravu.Náklad to do kolce veze dobře tak nevím?

Vláďa (ne)klub reaguje:

19.4.2018 (22:54)X

S tou měrkou jsem to myslel tak, že pokud bys měl kratší, tak budeš mít v bloku vyšší hladinu a pak ti to může olej vyhazovat ven. To, že ti ho vyhazuje ven znamená, že něco není v pořádku. To normálně nedělá. Ta hadička je normálně zavedená pod filtrační vložku a jdou jí jen odplyny do sání pravého válce, kapalina (olej) tam nesmí.

kocour reaguje:

21.4.2018 (12:38)X

Zeptám se,kam je zavedena ta hadička pokud mám centrální čistič vzduchu?

Patrik reaguje:

21.4.2018 (21:16)X

Pro kocoura- na centrálním čističi je v horní části trubička která je spojená hadičkou do nalévacího víčka...

Odpovídáte X

16.4.2018 (12:51) Odpovědět # X
Jiri E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

16.4.2018 (18:13)X

Je tam rozdíl v náklonu drážky pro paknu co se o brzdový valecek opírá

http://trabime.cz/upload/df/tid_125/pid_2983/brzdaduplexlava.jpg

Mounter klub reaguje E-mail:

16.4.2018 (19:13)X

Snad je to dobře.... https://www.rajce.net/f1116084249

Jiří reaguje E-mail:

16.4.2018 (20:18)X

Takže levý tlačí do leva a pravý tlačí do prava?

Mounter klub reaguje E-mail:

16.4.2018 (23:08)X

Na levý straně u řidiče budou 2 kusy levých válečků a je jedno kterej z nich bude nahoře a kterej dole... na pravý straně 2 pravý válečky

pravý váleček by šel namontovat na levou stranu ale byl by špatně sklon drážky vzadu na válečku/možná by to pak přibrzďovalo ??

Jiří reaguje E-mail:

17.4.2018 (22:00)X

Ok už ti rozumim. Děkuji za vysvětlení...

Mounter klub reaguje E-mail:

19.4.2018 (15:13)X

Taky jsem to mohl napsat narovinu ale byl sem si sám nejístý a musel sem si oprášit nevědomosti

Odpovídáte X

15.4.2018 (20:28) Odpovědět # X
Mářa E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

15.4.2018 (21:43)X

Zdravim

problém opravit to není..korbu zvednout a pro jistotu jí podepřít trámkem..je špatný gufero takže sundat kardan u převodovky.. a v unašeči kardanu je matka a tu povolit a unašeč stáhout..

http://img18.rajce.idnes.cz/d1802/10/10092/10092972_12ed337031da39dfce756c052453f8fc/images/98kat73.jpg?ver=3

http://img18.rajce.idnes.cz/d1802/10/10092/10092972_12ed337031da39dfce756c052453f8fc/images/95kat73.jpg?ver=3

mara1818 reaguje E-mail:

16.4.2018 (15:38)X

Mockrát děkuju vůbec mě nenapadlo, že by mohl být šroub uprostřed. Tudíž by mi stačilo, povolit matku, vytáhnout osu a gufero vyměnit. Ještě jeden dotaz má tenhle náhon samostatnou olejovou náplň? Mockrát děkuju za radu.

Mounter klub reaguje E-mail:

16.4.2018 (19:10)X

Náplň je společná ... Olej proteče ložiskem . V archivu je ke stazeni udrzovaci příručka. Je tam i kolik oleje

Odpovídáte X

15.4.2018 (15:59) Odpovědět # X
Jiří E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

15.4.2018 (22:14)X

Zdravim

bez úprav tam ten váleček nepude..už z obrázku vidím že je trochu jinačí

myslím si že váleček v multicar má i větší holendry

http://eshop.svetluska.cz/data/imgauto/1/3/H7-32-M22.JPG

https://www.obautodily.cz/image/6u0611053b_-155237-600-600-0.jpg

možná ve finále vyjde levněji koupit to co tam pasuje

http://www.trabantshop.cz/?nahradni-dily-multicar,91

Odpovídáte X

15.4.2018 (07:28) Odpovědět # X
Petr E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

15.4.2018 (22:42)X

jestli teče nafta do oleje projeví se to na měrce a bude přibejvat

Odpovídáte X

10.4.2018 (20:09) Odpovědět # X
Radim E-mail

Mounter klub reaguje E-mail:

11.4.2018 (20:48)X

Pouzdra svisláků... Koupit pro multicar M25 ale pouze ty spodní... horní pouzdra M25 mají větší venkovní průměr... svislý čep M25 lze taky použít ale musí se zakrátit-je delší.. vymezovací podložky se dají koupit

https://www.sasparts.cz/produkty/nahradni-dily-multicar-m25-predni-naprava-12869?View=default_48

Odpovídáte X

10.4.2018 (16:07) Odpovědět # X
Pavel E-mail

Vláďa (ne)klub reaguje:

10.4.2018 (22:51)X

Tomáš (klub) reaguje:

13.4.2018 (18:41)X

ten malý spojkový váleček, popř hadička, by měla být shodná s Barkasem. Ale lze využít i jiný. např. www.trabantservis.cz atd...

obraběč reaguje E-mail:

17.4.2018 (19:52)X

vypínací váleček je použit také na M25 4x4.

Odpovídáte X

Strana 1 / 6, celkem 300 příspěvků  Další →
Kniha od BlueBoard.cz