Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:

 

Historický radioklub československý

Vzkazovník

HRČS si vyhrazuje právo mazat příspěvky nesouvisející s oborem radiotechniky a sběratelství. Veškeré informace o radioklubu se lze dozvědět na domovské stránce HRČS www.hrcs.cz.

Do příspěvků lze přidávat i obrázky pomocí tagu img. Pokud při zadávání příspěvku vyplníte e-mailovou adresu, můžete pak příspěvek odstranit kliknutím na křížek vpravo vedle data, na uvedenou adresu přijde kód ke smazání.

Vzhledem k zanášení Vzkazovníku spamovými roboty je nutno vyplňovat antispamovou otázku - 4místný kód. Pokud se při odpovídání na jiný vzkaz spletete při zadávání kódu, nejprve musíte znovu kliknout na tlačítko "Odpovědět" u příslušného vzkazu, jinak se nový vzkaz neuloží jako odpověď, ale jako nový příspěvek.

Jméno
Heslo (?)
E-mail
Home
Vzkaz
[ ? ]
 
  Opište:
← Předchozí Strana 3 / 20, celkem 300 příspěvků  Další → RSS
17.5.2019 (18:36) Odpovědět # X
Karel Frýdek E-mail

Robert reaguje E-mail:

17.5.2019 (18:48)X

Plne podporujem Hodonín, je to aj prístupnejšie z SK

Lukáš Petřík reaguje:

17.5.2019 (20:16)X

Pokud to zorganizujete, tak není problém. Já bych se rád vyhl tomu, abych zařizoval setkání 80 km od svého bydliště.

Juraj reaguje E-mail:

18.5.2019 (09:14)X

Osvetlenie sa oproti minulosti zlepšilo,ak spomínate na Zlín,tak tam sme museli chodiť s lampášom a boli sme spokojní.Prostredie(hlavne sála) je celkom pekné,povedal by som retro a hlavne parkovanie je dobré.Ubytovanie je tiež dobré spal som v penzione cca 700m od sály.Chodím z SK aj do Třešte,pôjdem aj do Podebrad mám to vyše 500km,robím si stoho výlet.Organizátorom treba poďakovať a nie kritizovať ono "chybyčka se vloudí"ako sa hovorí u vás.

Honza.W reaguje E-mail:

18.5.2019 (13:16)X

Taky si myslím, že to nebylo špatné a že by bylo málo světla Já potřebuji dost světla, když něco dělám, ale tam jsem tento problém neměl. Za mne to bylo dobré

Zbyněk T reaguje E-mail:

18.5.2019 (17:03)X

Na setkání ve Vizovicích se mi líbilo, pěkné prostředí - historická sokolovna a malebné okolí. Co se světla týče, myslím, že jsme na sebe i na naše exponáty viděli docela dobře, že by tam bylo šero, to by mě ani nenapadlo. I když to tam je od nás daleko 200km, spojili jsme to s rodinným výletem a při cestě zpátky jsme ještě navštívili ZOO Lešany.

Zbyněk T reaguje:

18.5.2019 (17:13)X

oprava: - ZOO Lešnou.

Jakub Zálešák reaguje:

19.5.2019 (19:55)X

Vizovice jsou naprosto v pořádku, osvětlení bylo dostatečné a vzhledem k počtu návštěvníků i velikost sálu. Obědy se zlepšily, i systém objednání oproti loňsku. K ubytování bylo několik variant, jež se daly předem zabukovat. Snaha přesunout tradiční setkání ze Zlínska se mi nelíbí, není pro to důvod.

K.Smolka reaguje:

22.5.2019 (16:27)X

Vizovice NEJSOU NAPROSTO V POŘÁDKU. Akce není dostupná veřejnou dopravou v den konání . Stejně tak Poděbrady (2,5km od nádraží !!!) , Rokycany, Jemčina, ...

Zbývá tak ještě Třešť a Veselí n.L. (pokud to tam ještě někdy bude (?)).

Pavel Vysloužil reaguje E-mail:

22.5.2019 (17:15)X

Na setkání ve Vizovicích jsem byl a stal jsem se novým členem.,Mám to od svého bydliště cca 50km a byl jsem spokojený. Dobrá atmosféra příjemné lidé osvětlení a vše ostatní naprosto dostačující. Důležité je,že se mají možnost setkat lidé stejného zaměření.

Jano reaguje:

22.5.2019 (20:18)X

Lidi! Není na světě člověk ten, aby se zavděčil (a akce ta, aby se zavděčila) lidem všem. Vždycky bude někdo, komu konkrétní akce nesedí. Proto se jich taky dělá víc.

Martin Řehák reaguje E-mail:

23.5.2019 (08:45)X

Osobně hodnotím Vizovice neutrálně. Sokolovna zvenku pěkná, zevnitř horší. Každopádně parkování je výborné. Kuchyň a obsluha slabší průměr. Takže bych to asi neměnil. Lesanka už se nevrátí...

Pavel Bartes. reaguje E-mail:

23.5.2019 (19:13)X

Kdo to má dál a jede autem tak je mu veřejná doprava k ničemu.Když jsem zadal vlak do Poděbrad tak stíhám nic moc a budu po noční a večer znova do práce a to samé do Třeště kam přijedu kolem 10 hod.Tak pojedu do Rokycan a zas po noční a znova večer do práce a nenaříkám.V Rokycanech je to skvělý tak o co jde!!!

Jula.s reaguje:

25.5.2019 (08:01)X

A co to dělat přímo na nádražích?? Dojede se na místo, žádné chození a parkoviště poblíž taky! Musím se některým názorům smát, a co si o nás myslí návštěvníci, raději nepředjímám. Nebo se dohodnout s místním dopravcem o zřízení mimořádné linky?

Gabo reaguje E-mail:

25.5.2019 (21:18)X

I když letos jsem ve Vizovicích nebyl, dovolil bych si uvést svůj názor: </p><p>

- nikde není psáno, že jarní setkání má být ve Vizovicích. Takový nápad se každému nemusí líbit, ale potom zavání to sloganem „Se SSSR na věčné časy“ a kde ty časy jsou. </p><p>

- Historicky dlouho bylo ve Zlíně, ale jarní setkání může být od Opavy až po Břeclav kdekoliv na východě republiky, závisí jenom na angažovaném dobrovolníkovi, kdo naše setkání zorganizuje a rozhodnutí vedení HRČS. I když ve Vizovicích bývá útulněji a o trochu více světla než ve Zlíně, vhodné prostory jsou i jinde. Tak proč ne u Hodonína? </p><p>

- samozřejmě všem organizátorům našich setkání patří vřelý dík, nerad aby tuto debatu kdokoliv si vzal osobně. </p><p>

- hromadnou dopravu bych do toho moc netahal, většinou naše skvostné plívy jinak, než autem nedo/odvezeme. </p><p>

- starého psa novým kouskům nenaučíš, co se týče obsluhy hospody. Předpokládám, že naše setkání není v sokolovně jediná akce v roce, takže kdyby majitel byl schopný, tak už dávno umí rychle obsluhovat nebo reagovat na předem avízované požadavky. </p><p>

Lukáš Petřík reaguje:

26.5.2019 (22:30)X

Co se týče veřejné dopravy - ve Vizovicích to je asi dvě minuty pěšky od nádraží, kam jezdí vlak co hodinu. Na autobus je to tak deset minut. Nevím, co pro to jiného udělat. Mě osobně jiný vhodný sál v okolí Zlína nenapadá. Organizovat to v jiném městě, na to nemám kapacity. Jedině tak v Olomouci, ale to už bude pro slovenské kolegy dost daleko.

Odpovídáte X

16.5.2019 (21:23) Odpovědět # X
Zdeněk E-mail

Odpovídáte X

15.5.2019 (17:57) Odpovědět # X
Jirka H. E-mail

Odpovídáte X

13.5.2019 (22:12) Odpovědět # X
Jirka olomouc

Jirka Olomouc reaguje:

13.5.2019 (22:13)X

odpověď patří pro dotaz od "Gabo"

Jirka Hájek reaguje E-mail:

13.5.2019 (22:55)X

Philips v tom měl docela guláš. V Hloubětíně se na vývoz vyráběly přijímače s -33, -20 přísluší Belgii, 29 Francie, 17 Dánsko, 16 Švýcarsko (výroba NL pro Švýcarsko), 31, 32, 35, 36 je výroba NL ale na vývoz, odlišné stupnice, rádia se často lišily osazením elektronek, u nás do r. 1938 A řada, NL, Rakousko, Francie , Belgie E řada sezona 1936-37. Hloubětín a něktré dálší filiálky měly vlastní konstrukci a měly i vlastní označení, některé typy jako např. 102A, 103A, 944A, 964A byly ryze hloubětínskou záležitostí a vyvážely se mimo ČSR. Seznam není úplně přesný, jedině zkusit archívy Philipsu v Eidhovenu.

Jirka Hájek reaguje E-mail:

13.5.2019 (23:17)X

Po roce 1946 Philips označoval stolní přijímače před číslem dvěma (třemi) písmeny a číselným typem např. BX274U. X = Eidhoven, D = Německo (Aachen), A = Rakosko, F = Francie, I = Itálie, J = Švýcarsko, G = Anglie, W = Belgie, S = Švédsko atd. První písmeno udávalo druh přístroje: A = Tuner bez NF části, F = hudební skříně, H = stolní gramorádia, L = přenosná rádia, N = autorádia, P = autoportable, C = TV stojanové a kombinace, T = stolní TV. Později bylo písmeno, číslo, písmeno a dvojčíslí a druh napájení např B3X36A.

jožka reaguje:

14.5.2019 (20:15)X

Označení s příponami se začíná u Philipsů nesměle objevovat kolem roku 1935. Zdá se, že důsledněji u nás a snad v Polsku, pak se používání rozšiřuje i na další země, až do válečných let.

Nevím to jistě, ale začalo se snad používat především u typů, které se místně liší od základního modelu holandského(??) Zřejmě se však neznačilo důsledně.

Pro doplnění seznamu od kolegy Hájka jsem proběhl především typy na radiomuseum.org. Nevím, kde by se jich našlo více. Tam samozřejmě vše visí na údajích těch, kteří tam daný model založili a jsou tam i zřejmé nepřesnosti. Vybral jsem proto jen ty, které mají snad větší „vypovídací schopnost“ a mají i fotky štítků. Výsledek je poměrně skromný a víceméně potvrzuje nebo (kromě -19) aspoň nepopírá již uvedené údaje:

- 19 výroba v NL pro Švédsko

https://www.radiomuseum.org/r/philips_215a_19.html

zajímavé jsou

https://www.radiomuseum.org/r/philips_626u_19.html

https://www.radiomuseum.org/r/philips_octode_super_626hu_17626.html

a Philips IMPORT (import psán přímo na štítku) na

https://www.radiomuseum.org/r/philips_944a_19.html

NL pro Litvu (Made in Holland)

https://www.radiomuseum.org/r/philips_470a.html

-18 Španělsko

https://www.radiomuseum.org/r/philipsib_461a18.html

- 40 Maďarsko

- 15 Velká Británie

-12 a - 32 Norsko (export z NL?)

- 23 export z NL

- 29 Francie

Polsko vneslo do označovacího guláše kromě známé koncovky -13 také čísla, vztahující se zřejmě k výrobním ročníkům, kdy je sezóna 37/38 značena -38, sezona 38/39 jako - 39 (viz publikaci Zlote lata radia) a také -40. Není to naštěstí až tak hrozné, protože je to součást značení typu v jiném tvaru než známe u Philipsů (např. 7-38A, 4-39B, obdoba nám známých 890 A a 628 B)

https://www.radiomuseum.org/r/philips_5_40a540.html

Viktor Cingel reaguje:

15.5.2019 (20:05)X

Jirka Olomouc reaguje E-mail:

15.5.2019 (21:01)X

Vážení s ohledem na fakt, že Philips je téměř "Národní přijímač" před znárodněním pod název Tesla (také se u mně nějaký kousek nachází), tak si dovoluji s vědomím všech zde zúčastněných, výše zmíněné informace (mimo moji úvodní citaci a tomuto vzkazu) k této značce pro trvalejší záznam zkopírovat do odkazu:

http://www.radio-forum.cz/domains/radio-forum.cz/viewtopic.php?f=4&t=2031

Snad to pomůže k pozdějším dotazům, kdy zdejší historie bude za 301. příspěvkem.

Díky za pochopení (nemám NIC proti zdejší kratší historii natož pak solidnímu obsahu) - Jirka

Odpovídáte X

13.5.2019 (21:21) Odpovědět # X
Milan E-mail

Karel reaguje E-mail:

7.6.2019 (08:54)X

Dobrý den.Zadní stěnu vezmu sebou do Poděbrad na setkání.

Odpovídáte X

13.5.2019 (20:03) Odpovědět # X
Gabo E-mail

Odpovídáte X

13.5.2019 (13:47) Odpovědět # X
Jan Šrámek E-mail

Odpovídáte X

13.5.2019 (10:02) Odpovědět # X
Karel E-mail

Martin reaguje E-mail:

13.5.2019 (13:47)X

Hodila by semi na Vltavu 406U...

Petr reaguje E-mail:

13.5.2019 (14:49)X

To mě by se hodila ta 4001A-C2. Do Prahy mám daleko, kolik za ni chcete? Můžete ji poslat poštou?

Odpovídáte X

13.5.2019 (07:36) Odpovědět # X
Honza Mottl E-mail

Odpovídáte X

12.5.2019 (18:59) Odpovědět # X
Jan Šrámek E-mail

Honza.W reaguje E-mail:

13.5.2019 (12:59)X

Děkuji za video, je to pěkná práce, gratuluji

Odpovídáte X

12.5.2019 (18:50) Odpovědět # X
milan E-mail

Odpovídáte X

12.5.2019 (16:02) Odpovědět # X
Vladimír

Odpovídáte X

12.5.2019 (12:48) Odpovědět # X
polabec E-mail

Juraj reaguje E-mail:

12.5.2019 (15:16)X

Panoramatický adaptor bol popísaný v niektorom ročníku AR z 50-tich rokov,nepamätám si v ktorom.Bola tam schéma,popis stavby podobalo sa to na tie fotografie,takže to nemusí byť továrenské.

polabec reaguje:

12.5.2019 (15:35)X

Článek v AR (tehdy ještě Radioamatér) znám, dokonce před rokem jsem ho sestavil a používám. Tady je ale už na první pohled víc filtrů. Mechanicky je to zpracované v tovární kvalitě. Hlavně ohyby, konus obrazovky, štítky a lak.

Odpovídáte X

11.5.2019 (18:55) Odpovědět # X
jožka

Honza.W reaguje E-mail:

11.5.2019 (19:19)X

Tak jsem zklamán, mám to správně"Reichs"

Odpovídáte X

10.5.2019 (23:25) Odpovědět # X
Vladimír Bradáč E-mail

Odpovídáte X

← Předchozí Strana 3 / 20, celkem 300 příspěvků  Další → RSS
Kniha od BlueBoard.cz