Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
30.9.2013 (18:59) Odpovědět # X
Petr

Jirka1 reaguje E-mail:

30.9.2013 (20:53)X

Při použití pulsní regulace u daného zapojení dle článku dochází k tomu, že lokomotiva při průjezdu v okamžiku, kdy propojí úseky 1a a 2a zrychlí a po přejetí do druhého úseku zase zpomalí.

V principu jde o to, že toto zapojení řeší napěťovou regulaci, kdyžto pulsáky využívají střídu (poměr impulsu napětí o max. hodnotě a mezery s nulovou hodnotou), což je úplně jiný princip regulace. Nicméně zapojení i v případě impulsní regulace svoji ochrannou funkci plní, ovšem za cenu tohoto nevzhledného zrychlení lokomotivy na inkriminovaném úseku.

V principu existují impulsáky, se kterými by to spolupracovalo naprosto korektně. Tyto regulátory mají svoji časovou základnu odvozenou od sinusovky 50 Hz v síti a musely by být sesynchronizovány. Ty ale nutně musí být napájeny střídavým napětím. Pokud je napájený stejnosměrným napětím, pak je to problém. (Ale pokud je impulsák napájen střídavým napětím, neznamená to ještě, že odvozuje základnu do frekvence sítě.)

Protože jsem se s tímto problémem setkal již dříve, mám vymyšleno zapojení, které umí automaticky přepínat mezi oběma napáječi tak, že zabrání jejich vzájemnému propojení a navíc brání výše uvedenému nevzhlednému zrychlení a opětnému zpomalení lokomotivy…

Ovšem je otázkou, kdy se mi podaří tuto myšlenku uvést do takového stavu, že by se dala publikovat… Pak se určitě objeví na mém webu.

Pro úplnost dodávám, že jsem autorem článku "Styk dvou napáječů na kolejišti“.

Odpovídáte X

Zpět do knihy

Kniha od BlueBoard.cz