Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Jméno
Heslo (?)
E-mail
Home
Vzkaz
[ ? ]
 
  Opište:
Strana 1 / 10, celkem 300 příspěvků  Další →
4.3.2018 (15:23) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

2.7.2017 (22:45) Odpovědět # X
Ironick E-mail

Odpovídáte X

6.2.2016 (00:11) Odpovědět # X
cladmigekot1985 E-mail

Odpovídáte X

25.5.2015 (22:20) Odpovědět # X
Pafka von N.V.U. E-mail

Odpovídáte X

23.1.2014 (00:15) Odpovědět # X
Fanda238

Odpovídáte X

27.9.2013 (07:52) Odpovědět # X
Basák Eda E-mail

Roman reaguje:

2.10.2013 (22:41)X

Díky Edo za upozornění na odkaz. Skutečně chybí. Bude opraveno. Co se videí týká, určitě by to bylo fajn. A možná v budoucnu něco takového vytvořím. Ale v současné době to čas nedovoluje. Pokud chceš objasnit tohle téma, zkusím popsat a poslat na tvůj email.

Odpovídáte X

28.6.2013 (07:15) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

27.6.2013 (09:54) Odpovědět # X
Kája

Roman reaguje:

28.6.2013 (07:05)X

Dobrý den, nevím kde jste to zahlédl. Bylo to naposledy někdy v roce 2007 tuším:-) Sada DRK5FH byla mým prvním arsenálem pro ozvučení bicích. Bohužel v podstatě jediné co je z té sady použitelné jsou paradoxně mikrofony pro OH. Nedoporučuji do toho investovat. Dnes už se dají sehnat mnohem lepší sady pro začátek. Jinak již několik let používám SM 57 nabo Sennheiser e 604. Tyto mikrofony se mi na tomy osvědčily nejvíce. Hezký den Kájo

Odpovídáte X

27.6.2013 (09:53) Odpovědět # X
Renda 259

Odpovídáte X

27.6.2013 (09:51) Odpovědět # X
Martin Novák

Odpovídáte X

25.10.2012 (18:45) Odpovědět # X
Petr E-mail

Roman reaguje:

26.10.2012 (12:40)X

Zdravím Vás Petře, rozměr panelů které používám je 2x1m a koupil jsem je na Prodancu. Cena 1200Kč za kus. Rozdíl je znát někdy více, někdy méně. Panely se musí především správně umístit. Používám je pro zatlumení odrazů od monitorových boxů, činelů bicích a k celkové kultivaci akustiky na pódiu. Min. počet který doporučuji jsou 4ks. Plexi jsem zkoušel jak před bicí soupravu, tak před kytarová komba. Z hlediska zvukaře a zvuku je to fajn. Interpretům se to však moc nelíbí. Cítí se být odděleni od kapely a kytaristé mají pocit, že jejich kombo pak málo řve do lidí. Protože pohoda muzikantů na pódiu je pro mě důležitá, upustil jsem od toho. Pokud bys však jezdil s jednou kapelou, zvykne si na to a pak je to určitě přínos.

Odpovídáte X

17.9.2012 (14:21) Odpovědět # X
punker Aleš

Roman reaguje:

24.9.2012 (13:41)X

Děkujeme za reakci Aleši. Byla to prima akce. Videa zatím slouží pouze pro naši potřebu. Určitě budou fotky, které najdeš ve fotogalerii cca za týden.

Odpovídáte X

10.7.2012 (16:25) Odpovědět # X
Leoš Kubát-tekk

Roman reaguje:

12.7.2012 (10:18)X

Zdravím, fotky byly již nahrány. Hustozvuk. Zajímavý termín Všiml jste si jak jsme se odrazům bránili?:-) Nebýt toho závěsu, po hodině by se člověk zbláznil. Vzadu bylo slyšet opravdu vše dvakrát.

Odpovídáte X

4.6.2012 (15:16) Odpovědět # X
Ruben E-mail

Roman reaguje:

22.6.2012 (13:28)X

Děkuji, bylo mi potěšením.

Odpovídáte X

27.3.2012 (08:20) Odpovědět # X
Mirek

Roman reaguje:

1.7.2013 (11:23)X

Ahoj Mirku, na poli kytar se ti rozhodně noedvažuji cokoli radit a doporučovat. Ač jednu "elektriku" také mám, pak tři akustiky, je to jen pro hraní z radosti. Vyhledej nějaké kované odborníky. Zkus např. kytary.cz

Odpovídáte X

14.3.2012 (23:16) Odpovědět # X
Milan E-mail

Roman reaguje:

15.3.2012 (11:37)X

Zdravím Milane. V první řadě děkuji za odezvu. Takže kapela funguje skvěle. To je skvělé. Add. Crossover

Často podceňovaný článek řetězce. Je nutné si uvědomit, že jak jsou jednotlivá pásma "dělena" hraje ve výsledku podstatnou roli. Navíc crossover vždy ovlivňuje zvuk v celém přenášeném spektru, nikoli jen v dělících oblastech. Prošel jsem si slušným martíriem experimentů a nepodařených investic ve snaze ušetřit na nákladech. Ale, nejde to

Malé srovnání:

Analogová výhybka - výhody: snadnější nastavení, za relativně nízké poř. náklady lze získat zvukově velice kvalitní zařízení. Vyhovuje v případě, že: slouží pouze pro jednu konfiguraci PA (nemá paměť), obsluha systému "umí", tedy není nutný limiter. Dále pak pokud není potřeba jednotlivá pásma zpožďovat, což u vaší sestavy není nutné.

Investice 10000 - 15000Kč.

Speaker management (digitální nejen vyhýbka)

Aby tohle zařízení disponovalo stejnou zvukovou kvalitou jako kvalitní "analog", je nutné počítat s relativně vyšší investicí. - min. 25000 Kč kvalitně 80 000Kč. (ve výsledku to není pravda, protože ve speakermanagementu je integrováno zařízení hned několik). Častým problémem jsou AD/DA konvertory, nízká výpočetní kapacita procesorů, nedotažení SW aj. Takové zařízení pak sice umí mnoho fukcí, ovšem kvalita zvuku spadne k low-endu.

Výhody kvalitního "digitálu": S jedním zařízením získáme hned několik dalších nepostradatelných. Např: GEQ i PEQ ekvalizaci, limitery, pásma lze zpožďovat, měnit polaritu, posouvat fáze atd. Velkým PRO je pak samozřejmě pamět. Jeden kvalitní "cross" lze používat pro různé konfigurace systémů. Např. dvoupásmo s jiným nastavením, třípásmo s jiným atd. To celé lze pohodlně ovládat z FOH pomocí NTB.

Zeptám se na pár info:

Máš slušný grafický EQ pro MAIN PA?

Budeš systém obsluhovat pouze Ty?

Neplánuješ v budoucnu např. přechod na třípásmové Full-range boxy se "středy" na zvukovodu?

Jaký je rozpočet pro zařízení?

Za jak dlouho chceš, aby se amortizovalo?

Jinak nevím jeslti jsi četl, ale v sekci pro vás na našich www najdeš na tohle téma článek, který jsem tenkrát psal, protože mi na tohle téma chodilo do emailu dost dotazů. Tak mrkni, mohlo by ti to při rozhodování pomoci. Jeden hodně kvalitní analogový cross. mám k dispozici. RANE AC 23B za 8000Kč. (zvukově předčí kategorii procesorů kolem 30 000Kč - dvěma ks jsem nahradil LEMA a pak i SABINA NAV - 2ks proto,že jsem potřeboval dělit 4 pásma na kanál). A až XTA DP448 tenkrát za 120 000Kč hrálo stejně kvalitně jako RANE AC 23B. Toliko k digitálům. I levné slibují mnoho, ale dobře neumí nic! - pozor na marketingové lži.

Milan reaguje:

15.3.2012 (13:36)X

Díky za rychlou reakci. Tvůj článek jsem četl a právě i na jeho základě jsem psal o radu. Náš systém budu obsluhovat asi jen já, grafický EQ zatím nemám, pouze jednoduchý 4-pásmový parametrický na výstupu z mixu (Allen Heat PA24). V mixu je i jednoduchý cross, který teď využívám. Má samostatný mono výstup pro sub odříznutý na 100Hz a pro satelity to zase odříznu na tom PEQ. Pokud se jedná o amortizaci, tak nějak počítám, že se mě ten nákladný koníček asi stejně nikdy nezaplatí :). Další rozšiřování PA asi hned tak nebude, pro naši potřebu se to nevyplatí - na případné větší akce je lepší zvukař s PA. Všechno to tedy ukazuje na nějaký analogový cross jako je ta RANE. Pro nás by asi stačila AC22, která je dvoupásmová. I když jestli jsem správně pochopil, lze i AC23 přepnou na dvě pásma? Pak bych možná měl zájem. Jen se ještě jednou zeptám zda má cenu uvažovat o nějakém procesoru (asi tak max.Sabine NAV240) spíš z hlediska optimáního využití systému a taky mojí (ne)schopnosti to nastavit. Dík za pomoc.

Roman reaguje:

15.3.2012 (15:20)X

Ano, AC 23B lze nastavit nebo využívat i jako 2x2 pásma. Ještě bych podotknul, že tento cross má i delay kompenzaci. No, to je otázka. V podstatě tedy nepotřebuješ limiter a zpožďovat (u dělení dvoupásmových kompaktů od subů není moc proč), takže bych doporučil spíše analog. Protože předpokládám, že stejně na akci nezvučíš, ale hraješ. Tedy nastavíš před akcí. Zvukovou kvalitou a jednoduchostí nastavení lepší než NAV. Pokud by ses rozhodl pro digitál, mohu ti preset vytvořit či poradit co k čemu je.

Odpovídáte X

13.2.2012 (11:35) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

7.2.2012 (16:30) Odpovědět # X
Radim Masiarik E-mail

Roman reaguje:

15.3.2012 (11:42)X

Tězvuk Radime, pokud bych ti měl doporučit ideální repro pro tuhle konstrukci, preferoval bych rovněž LF 18N401. Je to prověřený a vyzkoušený "motor". Protože osobně zvuk z těchto typů ozvučnic není můj oblíbený, nikdy jsem s tím nelaboroval. Tedy budeš muset vyzkoušet nějaké simulace. Výsledek nebude jistý. Pak se to může ještě prodražit. Proto zvaž, zdali nezůstat u LF18N401. Je to jistota. "osobní důvody" = manželka, finance?

Odpovídáte X

25.1.2012 (17:13) Odpovědět # X
tominho

Odpovídáte X

24.1.2012 (19:04) Odpovědět # X
tominho

Roman reaguje:

25.1.2012 (09:17)X

Tohle je již 12 - tý SPAM za poslední 2 měsíce z vašich www. Je s podivem, že přesto že jej pořád mažu, neustále dokola sem cpete Ty Vaše "ptákoviny". Zřejmě Vaše inteligence nenašla lepší cestu, jak se zviditelnit. Smekám před Vaší tupostí....

Odpovídáte X

6.1.2012 (05:18) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

20.12.2011 (08:03) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

11.12.2011 (14:25) Odpovědět # X
madqwert

Odpovídáte X

10.12.2011 (23:24) Odpovědět # X
HonzaZelenka

Odpovídáte X

7.12.2011 (18:44) Odpovědět # X
Ondra - Kluci z marmelády E-mail

Ondra - Kluci z marmelády reaguje:

7.12.2011 (19:13)X

Roman reaguje:

9.12.2011 (12:31)X

Ahoj Ondro, EAW CAZ je řada zesilovačů z komerční kategorie. Tyto modely se nehodí pro napájení subbasových boxů. S EAW to navíc nemá moc společného.

Záleží jakou koncepci AMP racku jsi zvolil. Pokud bys měl zesilovače 2, přináší to tyto výhody: 1. Při umístění k basovým boxům lze použít kratší kabely (DP faktor). Při poruše jednoho zesilovače můžeš akci dohrát na druhý. Protože však pro full-range boxy předpokládám používáš zesilovač jeden?

- upřednostnil bych i pro subbasové boxy pouze jeden. Nač se tahat se dvěma racky. Jaké repro jsou v subech osazeny? Pokud má 1ks příkon 600w doporučil bych počítat s výkonem zesilovače 1000W (přenesení špiček, dynamika) pro 1ks měniče. Tedy jeden stereo zesilovač s výkonem min. 2000W na kanál do 4 ohm. zátěže.

Roman reaguje:

9.12.2011 (13:19)X

To PV nedoporučuju, pokud nechceš za rok zase měnit. Pro subbasy potřebuješ dříče, s dobře koncipovaným zdrojem. Doporučil bych ještě počkat, přišetřit a navýšit rozpočet na 25000 Kč. Pak už se dá vybírat z modelů a značek pro maximální spokojenost se zvukem i spolehlivostí. Jinak bych doporučil osvědčené modely. Tedy např. QSC 4080HD nebo 5050. Alternativa 2ks RMX 2450. Vyvaroval bych se Yamaze, Phonicu apod. Starší Crowny také lze použít. Pozor na řadu CE, tu nebrat. Zeck PT9 se dá rovněž pořídit za "malé" peníze a dodnes je to uznávaný model. V rukávu mám pro tebe absolutně nej. adepta, s maximální hodnotu poměru kvality/ceny. Ale ten ti sdělím pouze po telefonu:-). A pozor, hmotnost 10 kg!!!

Odpovídáte X

5.12.2011 (01:00) Odpovědět # X
Lucka

Odpovídáte X

30.11.2011 (23:45) Odpovědět # X
Řehoř

Odpovídáte X

2.11.2011 (15:09) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

1.11.2011 (17:27) Odpovědět # X
Roman

Odpovídáte X

14.8.2011 (21:07) Odpovědět # X
Radim Masiarik E-mail

Roman reaguje:

19.10.2011 (11:36)X

Ahoj, škoda. Jinak co se monitorů týká, ač se to na první pohled nemusí zdát, protože často právě zesilovače na monitory nikdo moc neřeší, u mě nastal velký zlom, když jsem začal pro monitorové boxy používat zesilovače L Acoustic LA 15a a LA 24. Zvuk nabyl konkrétnosti a čitelnosti. Celkově se pak může jít s hlasitostí níž. Na většinu aplikací je dobré oříznout spodní pásmo třeba již na 160Hz. V monitorech tyto frekvence nejsou potřeba. Uvolní se tak další energie pro potřebnou frekvenční oblast a zmenší se zkreslení vlivem menší výchylky membrán. Optimální EQ nastavené doma či pro větší open stage nebude fungovat v komplikovanějších prostorách. Tam je potřeba optimalizovat před každou akcí. Nemluvě o různých hlasech a představách interpretů. Ideál by byl další XTA DP 448. S wifi by se pak dala EQ ladit jak z pódia, tak od FOH. Navíc by bylo možné každý prostor či kapelu uložit do paměti. Limitery, PEQ, GEQ...Byla by to krása. Jen ty náklady:-). Co se subů týká, něco pro inspiraci...Zásadně lze měnit zvuk různým umístěním, či natočením např. boxů umístěných uprostřed proti sobě pod úhlem, který je nutno hledat. Dá se pak z basreflexů vytvořit jakýsi otevřený bandpas. Basové bedny umístěné uprostřed se chovají zcela jinak, než na krajích. To vše je třeba sfázovat. Mám to na xta řešeno tak, že L kanál pro suby pohání suby "vnější" a P kanál suby prostřední. Do obou jdou součty signálu z A i B. Každý však může byt jinak ekvalizován, dělen a především lze ideálně fázovat. Nepotřebuješ pak další kanál procesoru.

Odpovídáte X

Strana 1 / 10, celkem 300 příspěvků  Další →
Kniha od BlueBoard.cz