Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Návštěvní kniha
Jméno
Heslo (?)
E-mail
Home
Vzkaz
[ ? ]
 
  Opište:
Strana 1 / 4, celkem 52 příspěvků  Další → RSS
15.6.2016 (20:07) Odpovědět # X
Týna E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

25.8.2016 (14:54)X

Dobrý den, i Vám se omlouvám za pozdní reakci.

Nevím, jestli s mojí radou budete spokojena. Z vlastních opravdu bohatých zkušeností bych naopak doporučoval nic neřešit a spokojit se s tím, že si koně sednou na štrajcpán a jedou takto "uzemněni". Jede se jim totiž podstatně pohodlněji, než když musí vyvažovat.

Jediné, co bych doporučil, upravit vlek tak, aby jim to, že si "sednou", neškodilo. Tzn.: - píšete, že se opírají o zadní rampu. Znamená to, že nemají pod zadky zadní zábrany? Pokud nemají, tak je nainstalujte.

- pokud zadní zábrany máte, ale máte starší vlek, který má nízkou rampu a prostor za zadní tyčkou je tak malý, že si koně odřou kořen ocasu o ostrou horní hranu rampy, potom doporučuji změnit nevyhovující vlek a pokud to nejde, tak bandážovat a bandážovat a...a nebo jinak ošetřit (hranu rampy?)aby se o ni koně neodírali, když se jí budou za jízdy dotýkat

- jsou-li koně odřeni od zadní zábrany, potom musíte obalit tyčky něčím polstrovaným proti odření

Každopádně si myslím, že odnaučovat koně, aby se vzadu opírali není vhodné.

Budu rád za "zpětnou vazbu", jak se Vám podařilo problém vyřešit.

Děkuji

Odpovídáte X

13.6.2016 (20:58) Odpovědět # X
Monika Landovská E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

25.8.2016 (14:34)X

Dobrý den, děkuji za dotaz a současně se omlouvám za zpoždění odpovědi. Musím se přiznat, že s příchodem Facebooku reaguji na dotazy zejména tam a trošku zapomínám obstarávat tento chat.

Váš problém sice není tak častý, ale v poslední době jste druhá majitelka s podobným zádrhelem.

To, že kůň nechce zůstat v přepravníku je z hlediska jeho přirozenosti naprosto normální. Vždyť žádný přepravník ani zdaleka nesplňuje přirozené podmínky koní!!!

Určitě bych doporučoval ještě zkusit znovu naložení. Jestliže píšete, že by tam klidně znovu vlezl, tak asi trauma bylo pro Vás větší, než pro něj. Tato nová zkouška musí splňovat 3 priority - musí zamezit koni dostat se ven, současně to musí být bezpečné a bude to chtít pevné nervy, vydržet, když si kůň např. opět lehne. K tomu pomůže, když odstraníte vnitřek vleku a koně budete zkoušet naložit a udržet ve vozíku úplně bez přepážky. Nesnažte se koně uvnitř udržet za hlavu! Raději mu dejte za zadek lano nebo lonžku, o kterou se koník opře, ale ona ho nepustí. Možná i vyhodí zadními do vzduchu, nepanikařte a vydržte, než se zklidní a potom ho za odměnu pusťte ven. Lonžku logicky neudržíte v rukou, musíte ji kolem něčeho na druhé straně vozíku otočit a takto podržet. Kdyby se dělo něco významně nebezpečného, jen lonžku pustíte a kůň může ven.

Další postup je, že se koníkovi potom do vleku dává např. večerní krmení, které by si měl v klidu sežrat, potom by měl ještě chvilku uvnitř vydržet a když bude v klidu, pustit ven. Výcvikový princip spočívá v tom, že dokud je kůň uvnitř nervózní, neklidný, zůstane uvnitř, dokud se nezklidní. Pochopí to, nebojte.

Takže přeji hodně štěstí a pokud si nebudete s něčím jistá, nebo se zarazíte v nějaké slepé uličce, hned raději volejte, ať to můžeme řešit v tom okamžiku.

Děkuji.

Odpovídáte X

10.5.2016 (18:53) Odpovědět # X
Gábina Dobešová E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

12.5.2016 (18:24)X

Dobrý den, děkuji za Váš dotaz. Posílám Vám i odpověď na email.

Váš problém není ojedinělý a existuje na něj celkem jednoduché řešení, pokud člověk ví „jak na to“ 

Naprosto přesně jste popsala téměř vždy se opakující situaci: kůň couvne až ke spojnici podlahy a rampy, tam zpanikaří a skočí dopředu. Vznikají nebezpečné situace, kdy „couvač“ už podlezl přední zábranu a kůň jej na ni namáčkne.

Je potřeba koně „otupit“ na ten zlom podlahy a rampy. Nejlépe se to provede tak, že se se cvičením začne venku před rampou! Sama jste zjistila, že zkoušet koně vycouvat, když je uvnitř, bez násilí nejde.

Začněte před rampou a postupně i na ní trénovat takový JO-JO pohyb – 1 krok dopředu a 2 kroky couvnout, 2 kroky dopředu a 1 krok couvnout, 2 kroky dopředu a 3 kroky couvnout atd., atd. Tímto pohybem vpřed a vzad několikrát přejdete ten nešťastný zlom a garantuji Vám, že budete mít problém vyřešený po zbytek života tohoto koně.

Na co si dát pozor?!? Nesmíte nechat koně vlézt do přepravníku úplně!!! Potom byste musela řešit násilné vycouvání.

Jeden z případů, který jsem řešil je na videu zde: https://www.youtube.com/watch?v=YJjs_22gVfY

Napište mi, jak jste pochodili. Děkuji

Odpovídáte X

16.10.2014 (12:25) Odpovědět # X
Simona E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

20.10.2014 (18:18)X

Dobrý den Simčo,

Vašemu neštěstí naprosto rozumím, protože i já se dostal k řešení problémů spojených s přepravou právě přes svého koně, který měl s nastoupením také značné potíže. Přesto doufám a předpokládám, že si uvědomujete, že vše se "zvrtlo" kvůli "lidské" chybě. Ale chyby děláme všichni, lidi i koně...

Jsem ochoten Vás vést v patrnosti a jakmile bych měl cestu Vaším směrem a byl dostatek času, stavil bych se. Kobylka pravděpodobně ztratila důvěru v bezpečnost přepravníku. Řešením by tedy bylo tuto důvěru obnovit. Pokud se to podaří, je třeba počítat s tím, že nějaká zasunutá vzpomínka na "prazážitek" v hlavě vždy zůstane a s takovým koníkem se potom při manipulaci ve vozíku a během jízdy musí zacházet jako v bavlnce. Cokoliv negativního se totiž může rychle vrátit.

To jen tak obecně k Vašemu problému. Pro jistotu Vám posílám ještě zprávu na mail.

Odpovídáte X

26.8.2014 (21:45) Odpovědět # X
Zuzana Valchářová E-mail

Pavel Ččechovský reaguje:

27.8.2014 (14:57)X

Dobrý den Zuzko, dnes jsem Vám již reagoval na mail. Přesto ještě kopíruji moji reakci sem:

Dobrý den,

v nejbližší době podobnou akci ve Zlínském kraji bohužel neplánuji.

Nic ale nebrání tomu, aby se podobný seminář zorganizoval.

Jde jen o to, aby se někdo "místní" ujal organizace.

Pro uskutečnění akce je potřeba:

- zajistit účastníky - s koňmi v počtu 4 - 6

- diváky v neomezeném počtu

- zajistit místnost s možností promítání na stěnu pro teoretickou přednášku

- zajistit prostor (hala, jízdárna, kruhovka) pro praktické ukázky.

Pokud byste uvažovala , že byste se do toho pustila, potom moje podmínky

jsou následující:

- cena za účastníka s koněm je 1.500,-Kč/1 den, nebo 2.500,-Kč/2 dny.

Seminář lze uspořádat jako jednodenní, ale za dva dny se zvládne větší objem

práce

- cenu za diváka si organizátor stanovuje sám. Já doporučuji 400,-Kč/1 den,

nebo 700,-Kč/2 dny. Z těchto peněz se hradí můj cesťák (8,-Kč/km bez vleku,

10,-Kč/km s vlekem), pronájmy prostoru a odměna organizátorovi.

Jestliže by Vás můj návrh zaujal, ozvěte se a budu rád, když se domluvíme.

Děkuji za důvěru

Odpovídáte X

13.6.2014 (15:00) Odpovědět # X
Monika Landovská

Pavel Čechovský reaguje:

16.6.2014 (17:34)X

Zkuste, prosím kouknout o něco níže , na moji reakci z 05.04.2013. Myslím, že je v ní odpověď na Váš dotaz obsažena. Děkuji za Váš dotaz.

Odpovídáte X

15.5.2014 (17:03) Odpovědět # X
Carol Weagová E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

16.5.2014 (19:21)X

Dobrý den Carol!

Vámi popisovaný problém je poměrně častý a již jsem jej zde na Knize návštěv popisoval a radil na něj. Proto mě omluvte, že Vám zde jen překopíruji moji dřívější radu. Doufám, že Vám pomůže a dále budete společně s koněm cestovat už jen bez komplikací:

Nejčastější syndrom – „lehací kůň“. Týká ca. 10% koní a je získaný! Objeví se, když koně veze někdo nezkušený a projíždí zatáčky rychleji a principiálně chybně, tak, že je kůň nedokáže ustát. Ale stejně tak ho lze zase odstranit. Týká se většinou vyšších a mohutnějších koní (těžiště vysoko). Středová přepážka nedovoluje koním rozkročit se ještě o něco víc a proto se v zatáčce navalí na stěnu. Nohy potom logicky podjíždí a kůň hrabe po protější stěně. Navalování se projevuje jen na jednu stranu, existují však výjimky, kdy kůň „řeší“ obě zatáčky. Podstatné zlepšení během jízdy nastane po úplném odstranění středové přepážky, nebo alespoň po jejím otevření. I potom je však nutné jezdit opatrněji. Když už začnou koni nohy podjíždět příliš, reflexivně dá vnitřní nohu pod sebe a zůstane stát. A to je přesně to, co pomůže - aby kůň dal nohy od sebe a znovu se rozkročil. Konečné řešení je však dlouhodobější a vyžaduje zkušenosti, kůň totiž musí znovu získat ve vozíku sebedůvěru, že zatáčku ustojí. Jedná se totiž o psychický problém. Nezbytný je kamerový systém a přesně sledovat ve kterém okamžiku a na jaký podnět si kůň lehá na stěnu. Je potřeba počítat i s variantou, že problém nepůjde odstranit a kůň bude muset jezdit samotný.

Odpovídáte X

24.4.2014 (18:15) Odpovědět # X
Katy Bartošová E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

26.4.2014 (12:44)X

Katko, děkuji za poklonu složenou mým komerčním službám a za uznání týmu Veterinární záchranné služby. Popisovaný přístup k zákazníkům a empatii vůči našim koňským parťákům (lhostejno, zda jsou v průšvihu, či nikoliv) považuji za samozřejmost. Přesto znovu - díky!!! :-)

Odpovídáte X

1.4.2014 (20:44) Odpovědět # X
Jitka E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

5.4.2014 (17:55)X

Dobrý den Jitko! Děkuji za uznání a nyní k vašemu dotazu.

Záleží na tom, zda si plánujete vozit jen striktně vlastní koně v rámci

volného času, ve vlastním přepravníku, taženém vlastním autem. Nejlépe obojí

přihlášené na RČ. V tomto případě neprovádíte komerční přepravu (přepravu za

obchodním účelem, za účelem zisku) a nikdo by Vás neměl "obtěžovat" dalšími

požadavky veterinární legislativy.

Ovšem pozor!!!! Jestliže:

- vezete koně na svod, plemenitbu, výstavu

- občas plánujete přiložit cizího koně

- plánujete pravidelně přepravovat koně na vzdálenost větší jak 50/65 km

musíte splňovat nejzákladnější požadavky Nařízení rady(ES) 1/2005 .

Při přepravě do 8 hodin trvání cesty - musíte absolvovat Kurz k získání

Osvědčení o odborné kvalifikaci dopravce přepravující zvířata. To samo o

sobě ale ještě nestačí. Dalším povinným krokem je získání

registrace/povolení přepravce živých zvířat od KVS, do jehož obvodu spadáte,

Typ1. Poté je subjekt zveřejněn v registru SVS ČR http://eagri.cz/public/app/svs_pub/subjekty/dopravci_typ1.php?co=vyhledat&druh=silni%E8n%ED&kraj=&seznam=typ1&hledat=

Při přepravě nad 8 hodin trvání cesty - povolení dopravce živých zvířat od

KVS Typ2 (na základě žádosti vydá zdarma KVS, do jehož obvodu spadáte). Poté je subjekt zveřejněn v registru SVS ČR http://eagri.cz/public/app/svs_pub/subjekty/dopravci_typ2.php?co=vyhledat&druh=silni%E8n%ED&kraj=&seznam=typ2&hledat=

Co vše proces schvalování obnáší?

Ve zkratce se jedná o předložení osvědčení o odborné způsobilosti, výpisu z

rejstříku trestů, seznamu dopravních prostředků, kopie technických průkazů,

prohlášení o vybavenosti dopravními prostředky. KVS vystaví osvědčení o

schválení dopravního prostředku (na základě fyzické prohlídky, vozidlo musí

splňovat podmínky pro uložení krmiva, zásobník vody, konstrukce atd.)

- ve vozidle musí být zpracovány nouzové plány (podchyceny musí být základní

nouzové situace, zejména kontakty na příslušné orgány a případně veterinární

lékaře podél cesty)

- musí být vedena kniha jízd pro přepravu zvířat (s knihou jízd, jak ji

známe např. ze služebních aut, nemá tento dokument nic společného, je to

speciální 5ti stránkový formulář, vždy pouze pro jednu jízdu)

- mimo všech předchozích povinností musí být, pro neregistrované koňovité,

vozidlo vybaveno satelitním navigačním systémem s možností záznamu trasy.

Schválené vozidlo je poté zveřejněno v registru schválených dopravních prostředků u SVS ČR http://eagri.cz/public/app/svs_pub/subjekty/dp_client.php?co=vyhledat&kraj=&hledat=

Z výše uvedených informací tedy vyplývá, že jedinými subjekty, oprávněnými nabízet komerční přepravu zvířat (koní) jsou ty, uvedené ve zmíněných registrech. Stejně tak lze přepravu "za úplatu" provozovat pouze v přepravnících schválených v registru dopravních prostředků.

Kromě veterinární legislativy je ještě velmi opomíjená povinnost mít tažné

vozidlo vybaveno tachografem. Jestliže Vaše souprava přesáhne celkovou

hmotnost 3.500kg, je nutné vozidlo vybavit tzv. záznamovým zařízením. Tato

povinnost se netýká vozidel označených jako vozidlo pro přepravu osob

(osobní automobil ). Táhnete-li tedy přívěs například vozidlem skupiny N1,

tachograf je povinný!!!

Omlouvám se, že jsem Vás zahltil odbornými informacemi, ale takováto je

realita.

To, že většina tzv. profesionálních přepravců tato povolení nemá a co hůř,

ani netuší o jejich povinnosti, to vše ještě neznamená, že to kontrolní

orgány tolerují. Proto doporučuji vozit pouze vlastní koně a nebo v opačném

případě zajistit, aby Vaše podnikání bylo v souladu se stávající

legislativou.

Odpovídáte X

15.2.2014 (11:16) Odpovědět # X
Magda Šilerová E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

4.4.2014 (17:11)X

Ahoj Magdi! Když jsou Tví koně slušně vychovaní, je to radost jet s nimi na výlet! :-)

Odpovídáte X

27.8.2013 (18:41) Odpovědět # X
Karin Kletečková E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

5.4.2014 (15:57)X

Děkuji a přeji, aby Vám fungovalo nejen cestování, ale celý skvělý vztah s Pretorem.

Odpovídáte X

22.6.2013 (15:11) Odpovědět # X
Radka Dolínková E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

23.6.2013 (08:11)X

Radko,děkuji! Pozitivní zpětná vazba vždy potěší, inspiruje a motivuje. přeji Vám mnoho úspěchů v práci s novým přírůstkem a spoustu společných příjemných zážitků v budoucnu.

Odpovídáte X

29.4.2013 (06:57) Odpovědět # X
Katka E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

2.5.2013 (08:58)X

Dobrý den. Doporučuji 2 varianty řešení. Některé vleky mají opravdu absolutně nevyhovující zadní zábranu. V tomto případě je nutné zábrany dokonale opolstrovat. Nejlepší je použít pěnovou instalatérskou izolaci patřičného průměru. Ta se navlékne na zábranu a ochrání se omotáním průmyslovou Pattex textilní páskou. Lhostejno zda stříbrnou, či černou. </p><p>

Jiné, ovšem méně vhodné řešení je nedávat za koně zábranu vůbec. Sám jsem nucen toto občas použít a zatím jsem se nesetkal s žádným problémem. Je pravda, že zábrany drží stěny vleku "u sebe", ale to stejné zajistí po zavření rampy její zajištění. Pokud byste měli obavy, aby se rampa samovolně za jízdy neotevřela, můžete ji zvenku nějak mechanicky zajistit, např. upínacími popruhy s ráčnou. Přeji Vám mnoho dalších kilometrů, tentokrát snad již bez problémů.

SILVIA reaguje E-mail:

12.10.2013 (23:55)X

zdravím.potrebujem radu.mám problém s konom pri preprave.v pohode nastupuje, ale na ceste hlavne pri zákrutách kúše po druhom konovi a kúše aj ked tam je sám,ale hlavne ma trápi , že ked ideme do zákruty a pomali tak on sa nezapre nohami ale robí opak.nohy dáva pod seba.zhrbý sa ako mačka.opiera sa zadkom.celí je zodratý z toho do krvy.už som mu kúpila chránič na chvost, ale to nestačí.lebo aj bok aj nohy no hrozné.neviem ako ho mám naučiť aby vyvažoval aby sa nohami zaprel.dakujem.

Odpovídáte X

23.3.2013 (18:43) Odpovědět # X
Karin E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

3.4.2013 (13:08)X

Dobrý den Karin, doufám, že se neurazíte, když napíšu, že jste si nastupování zřejmě nechtíc pokazili sami. Vycházím z toho, že zpočátku kůň fungoval a nyní už nechce. Takto na dálku to odhaduji na malou důslednost. Ale hodnotit z této pozice je těžké, stejně jako radit. Musel bych koně dostat do ruky, abych poznal více. Posílám Vám i email a budu chtít vědět odkud jste, abych se u Vás popř. mohl zastavit. Děkuji za důvěru

Odpovídáte X

28.2.2013 (23:10) Odpovědět # X
Katka E-mail

Pavel Čechovský reaguje:

3.4.2013 (12:57)X

Ahoj Katko! To víš, že si vzpomínám! Děkuji Ti za uznání, přesně jsi vystihla proč tyto přednášky dělám a jsem rád, že mají odezvu, kterou jsem očekával. Se školou jsem samozřejmě dále v kontaktu a předběžně se domlouváme na nějakém pokračování. Tentokrát by to mohlo být i s praktickými ukázkami.

Odpovídáte X

Strana 1 / 4, celkem 52 příspěvků  Další → RSS
Kniha od BlueBoard.cz