Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Vzkazy, rady, porady


Jméno
Heslo (?)
E-mail
Home
Vzkaz
[ ? ]
  Opište:
5.5.2015 (14:53) Odpovědět # X
Petr E-mail

Martin Kutina reaguje E-mail:

10.6.2015 (18:37)X

Petr reaguje E-mail:

1.7.2015 (14:02)X

Martine,

díky za radu, vyzkouším. Můžu poprosit o adresu prodejny? jsem Brňák, zajdu si tam.

Odpovídáte X

2.5.2015 (16:33) Odpovědět # X
Alen E-mail

Vláďa reaguje E-mail:

6.5.2015 (10:21)X

Kdysi jsem měl A500, kde byl litý volant s provrtaným středem a tlačítkem Bosch uchyceným kovovou páskou na příčku volantu. To auto bylo původní, tak předpokládám, že to tak dělala fabrika. Teď jsem měl v ruce stejně vrtaný volant pro 662.

Odpovídáte X

9.4.2015 (21:31) Odpovědět # X
Karel E-mail

Petr reaguje E-mail:

19.4.2015 (19:31)X

Já jsem si širokou zadní nápravu nechal opravit v Brně. Bylo to v roce 1988 a ten svářeč mi "nakapal" elektron, který jsem mu musel opatřit a nařezat na centimetrové pásky.

Na pravě straně zcela chyběl držák listového péra a on to udělal i s otvorem na čep, který jsem nemusel vůbec opracovat.

Ale to nejdůležitější je, že to pořád drží a mám od opravy najeto více než 10 tis. km.

Co naopak nedoporučuji nechat svařovat jsou kartery na motor A1000. Ve slitině je něco, co při ochlazování po svařování začne probublávat a potom tudy teče voda z chladiče, mluvím o 1. dílu, napojeném na chladič.

Odpovídáte X

1.3.2015 (09:10) Odpovědět # X
Roman

petr eliáš reaguje E-mail:

3.3.2015 (09:32)X

větší hlavní trysku ,šroubkem na bohatost to je málo

Jirka reaguje:

15.3.2015 (17:14)X

Neměl by tam být Solex 30 ?

Petr reaguje E-mail:

21.3.2015 (17:13)X

V jedné dobové knížce doporučují pro A50 hlavní trysku 150 a k tomu hlavní vzdušník 250, ve druhé 145 a hlavní vzdušník 220.

Já to dělám tak, že karbec osadím podle tabulky a potom zkouším a měním hlavní trysku za menší.

Například u A30 místo tabulkové hlavní trysky 135 jezdím na trysku 110. Stejnou mám i u A1000.

Ten Solex 35 je správná velikost, pokud jezdíte na jeden karburátor, ale dá se použít i Solex 30. Myslím, že ty se původně dávaly dva.

Renovoval jsem kdysi i Felicii a seřídit dva karburátory bez pomocného zařízení nelze. To je zobrazeno a popsáno v příručce k těmto vozům a měří podtlak v sání, ten musí být u obou stejný, jinak se motor nedá seřídit. Nepomohla ani zkušená obsluha Paltestu.

Odpovídáte X

25.2.2015 (21:48) Odpovědět # X
Roman

Karel reaguje E-mail:

27.2.2015 (21:11)X

Obvykle se tradovalo, že střílení do karburace - chudá směs. Viděl bych to takhle zdáli spíše na tu karburaci, než na elektriku.

Odpovídáte X

31.1.2015 (21:38) Odpovědět # X
Petr E-mail

Odpovídáte X

9.1.2015 (13:19) Odpovědět # X
Milan E-mail

honza w. reaguje E-mail:

13.1.2015 (21:24)X

já tam třeba mám dřevo :)

Karel reaguje E-mail:

16.1.2015 (21:15)X

Výkres neexistuje. Jednou jsem takový sakra prorezavělý plech kdysi viděl. Zezhora měl "šlic" na sklo, po stranách pasoval do stojek skla, dole byl otevřený a seděl na kastli přes koženkový kedr. Výška vprostřed maximálně 2 cm. Dalo by se to nakreslit a naohýbat. Většina lidí má dnes raději to dřevo.

HONZA W. reaguje E-mail:

22.1.2015 (09:00)X

on i ten plech je přes dřevo - aspoň na mojí 500 jo :)

Jirka reaguje:

29.1.2015 (13:11)X

Zkuste to na: http://www.renovet.cz/ , dle jejich e-shopu by to nemuselo být ani moc drahé. Hodně zdaru

Odpovídáte X

30.12.2014 (14:26) Odpovědět # X
Marek E-mail

gsxrfun reaguje E-mail:

5.1.2015 (10:46)X

Já jsem koupil 80x100x12 a nechal jsem stočit na soustruhu náboj a vše funguje. Když jsem to rozebral bylo tam v jednom náboji už gufero také 80x100x12 a mělo sundanou gumu z vnějšku gufera mohlo tam být tak 30let ale zkoušel jsem to samé a i tak mi tam gufero nešlo tak jsem to řešil tím soustružením.

Odpovídáte X

24.12.2014 (19:06) Odpovědět # X
Admin

Odpovídáte X

9.12.2014 (18:45) Odpovědět # X
alen E-mail

Odpovídáte X

26.11.2014 (08:35) Odpovědět # X
Václav Ríha E-mail

Odpovídáte X

5.11.2014 (20:48) Odpovědět # X
Jakub paveza E-mail

Jirka reaguje:

10.2.2015 (13:34)X

....a pak to prodám jako rozdělanou renovaci po tatínkovi..... dost dobrý....

Odpovídáte X

12.10.2014 (00:16) Odpovědět # X
vlado E-mail

Karel reaguje E-mail:

12.10.2014 (22:39)X

Na třicinu výkres nemám (kolega Kňourek, viz stránky klubu), ale na cinkáče je jako materiál na výkrese uvedena "ocelolitina", bez dalších poznámek.

Odpovídáte X

25.9.2014 (12:59) Odpovědět # X
Pavel Dreiseitl E-mail

Odpovídáte X

18.9.2014 (21:29) Odpovědět # X
Karel E-mail

Gsxrfun reaguje E-mail:

23.9.2014 (06:55)X

Děkuji. Myslel jsem zda tento filtr na fotce se opravdu dával na Amal v Aero 30.

http://gsxrfun.rajce.idnes.cz/2009.19.09.-AeroJizda_Cernosice/#P9190070.JPG

Odpovídáte X

10.9.2014 (23:46) Odpovědět # X
Gsxrfun E-mail

Odpovídáte X

31.8.2014 (16:17) Odpovědět # X
Petr E-mail

Honza reaguje E-mail:

31.8.2014 (17:48)X

Moc děkuji za informace,ten můj karburátor je asi z Minora a já tam mám jen tři trysky a vzduchovou přívěru. Věřím že to bude fungovat. Ještě k těm sedadlům na Aero. Já jsem koupil Aero 30 sport s přednímy sedadly asi ze škody MB 1000 a jedno originál přední jsem dostal navíc. Tak jsem

podle originálu vyrobil nové a ty péra jsem použil z té tisícovky. Je možné použít též staré drátěné matrace.

Odpovídáte X

30.8.2014 (19:09) Odpovědět # X
Honza E-mail

Odpovídáte X

25.8.2014 (12:19) Odpovědět # X
Petr E-mail

Marek reaguje E-mail:

4.9.2014 (07:26)X

Pružiny sedadel i pružinové rámy udělají u Zabřehu na Moravě.e-mail na fy info.matrace@mkrplus.cz

Odpovídáte X

17.8.2014 (18:42) Odpovědět # X
Pavel E-mail

Odpovídáte X

11.8.2014 (19:30) Odpovědět # X
Tomáš E-mail

Odpovídáte X

3.8.2014 (12:23) Odpovědět # X
Tomáš E-mail

Karel reaguje E-mail:

3.8.2014 (22:43)X

Knoflík i osazení v palubce kovové, tehdy asi niklované, dnes obvykle chrom. Ovládání přívěry strunkou kolem těla Amalu, ne bowden.

Odpovídáte X

29.6.2014 (22:01) Odpovědět # X
Karel E-mail

Odpovídáte X

27.6.2014 (09:21) Odpovědět # X
Milan E-mail

Václav reaguje E-mail:

2.8.2014 (21:54)X

Motor původní cislo nemá

Odpovídáte X

24.6.2014 (19:50) Odpovědět # X
Václav E-mail

Odpovídáte X

11.6.2014 (20:09) Odpovědět # X
Pavel E-mail

Karel reaguje E-mail:

12.6.2014 (21:41)X

Váhy jsou zaručeně tovární, mlýnky nevím.

Oldřich Ulrich reaguje E-mail:

13.6.2014 (18:43)X

Srdečný pozdrav Pavla a jemu podobných zvídavých aerovkářů. Firma Aero kromě letadel a všeobecně milovaných vozů Aero, se zapsala do historie i výrobou karosérií Weymann, sidecarů Aero, přívěsných vozíků . Pan továrník Kabeš ve snaze udržet zaměstnanost, neváhal přijmout do výroby i takové okrajové výrobky, jako jsou kuchyňské váhy. Já sám jako starý aero-zblblík mám dva různé kusy. Jedny jsou klasické na závaží. Druhé mají závaží posuvné na liště. Mlýnek jsem dosud neviděl a ani nečetl ,ale proč né. Chtělo by to porovnat nápisy na vahách a na mlýnku. Doporučoval bych prostudovat knihu Kaji Jičínského ,který vše dosti podrobně v knize okolo Aerovek popsal. Knižka se jmenuje "Automobily Aero a jejich doba". S pozdravem O.U.

Štěpán Z. reaguje E-mail:

15.6.2014 (22:33)X

Mám doma váhy i mlýnek a nápisy na nich jsou si celkem dost podobné, ale ne úplně 100 % identické. Dalo by se tedy říct, že by se mohlo jednat o výrobek téže firmy, tedy z náhradního programu firmy Aero.

Jozef Janiš reaguje E-mail:

14.1.2017 (20:14)X

Váhy mám tiež dva typy s klasickým závažm z drevenej krabičky a s posuvným bežcom a potom ešte taká raritka 5 kg váhy so samostatným popisným štítkom na 5 kg no v maďarčine !!!!!! Nie je to for ale má ich..tie mlynky bli tiež dva typy-drevenné oba jeden bol do ruky a druhý typ pripevnený na komú podložku - stena,dvere a pod.....takže najde sa všeličo...z toho doplnkoveho proramu existuje aj stolný kalendár v drevnnej kazete s posuvnou foliou a maličkým nápisom z kovu Aero...atď...atď....všetko bolo inak..šlapacie autíčkak Aero je samostastná kapitola alebo šlapacie auto pre dospelých-prototyp...atď.......nevidel niekto v reali detský kočík Aero štvorperák ??????? Existuje aj pánsky bicykel-jízdni kolo s logom AERO......

Odpovídáte X

5.6.2014 (18:59) Odpovědět # X
Petr E-mail

Odpovídáte X

3.6.2014 (14:44) Odpovědět # X
Jan Zeman E-mail

Jan Navrátil reaguje E-mail:

4.6.2014 (07:17)X

Dobrý den, já jsem měl sklo ještě asi originál, ale bylo dost poškrábané tak jsem si nechal u sklenáře uřezat nové ale to musí být kalené.

Do rámu jsem ho dával do gumy ale sám to neuděláte, byli jsme dva. Je třeba to vyzkoušet nám se to povedlo až na potřetí. Je třeba

Dobře namazat gumu ať to jde volněji.Jezdím dva roky a v pohodě. Ještě před kalením je třeba vyvrtat otvor na stěrač.

S pozdravem Jan Navrátil

telefon: +420 777 556 911

Karel reaguje E-mail:

7.6.2014 (22:12)X

Nejblíž originálu je kalené sklo. A to také nepraskne při nandavání střechy, od vyvrtaných děr na stěrače etc.

Zapomeňte na lepená.

Odpovídáte X

1.6.2014 (20:33) Odpovědět # X
Oldřich Ulrich E-mail

Jirka reaguje:

11.6.2014 (23:18)X

Ahojte Aerovkáři, ještě jednou se vracím k problému s karburátorem Solex. Po týdnu akcí "vymontovat rozmontovat namontovat dát si pivo a znovu dokola" jsem konečně uspěl. Problém byl ve vypadlém zaslepení před regulací bohatosti směsi. Cca před třemi dny jsem hledal matku na plechu pod motorem a s ní jsem našel i malý mosazný váleček. Nebral jsem to na zřetel. Až dnes mě to došlo. Asi vypadl při prásknutí motoru při sorry "přechcátí" motoru a jeho následující detonaci. Navíc jsem zjistil při kontrole předstihu, že jedna cívka špatně "kostří" a dává proud na svíčku jen občas (to byly ty detonace). Snad tato zkušenost někomu pomůže. Ještě poděkování Oldovi U. za osobní konzultac,i a jak říká "ať nás přežijou".

Odpovídáte X

23.5.2014 (11:09) Odpovědět # X
Jirka

Karel reaguje E-mail:

27.5.2014 (23:46)X

Pokud kape benzín, slídil bych kolem jehlového ventilu.

Ale Solex si už moc nepamatuji, dávno jsem ho "naučil létat" a přešel na Amal.

:-P

Petr reaguje E-mail:

28.5.2014 (16:39)X

Na Solex jezdím s A662, A1000, a A30. Vždy s menší hlavní benzinovou tryskou, než uvádí tabulky.

Ale jakékoli seřizování karburátoru vždy začínám od kontroly výšky benzínu v plovákové komoře.

Jirka reaguje:

29.5.2014 (08:21)X

Děkuji za typy, zvláště Petrovi. S tou tryskou jsem si to myslel ale nenašel jsem nikoho, kdo by mi to potvrdil. Ještě jednou dík :-)

Petr reaguje E-mail:

30.5.2014 (07:45)X

Pokud vám to pomůže, tak já jezdím na trysku 110. Spotřeba, při ostré jízdě je u litrového motoru těsně pod 10l/100km.

Jede to i na 105, ale studený motor nejde vytáčet do vyšších otáček a jede jen na volnoběžnou trysku a já nemám dost trpělivosti ho dlouze před rozjezdem zahřívat.

Odpovídáte X

18.5.2014 (23:39) Odpovědět # X
Václav

kamil reaguje:

20.5.2014 (09:35)X

(....pardon, u napínáku dynama jsem to špatně pochopil - má to být shora - já to hledal zboku, večer se podívám, pokud jde o rozporu - jsou tam dva vodorovné plíšky - na chladiči, a na karoserii - na chladiči je 3 místné číslo, které nesouhlasí s číslem chladiče uvedeným na připájené mosazné destičce - z druhé strany se tedy podívám, nad nádrží jsem měl tip - ale říkali uprostřed - tam je ale uvedené ukotvení rozpory - takže jsem potřeboval upřesnění abych nemusel drbat celý ten kus - takže vlevo? (tedy před spolujezdcem) kdyby se vám to chtělo upřesnit, ale kdo ví, jestli to dávali přesně na stejné místo

Kamil reaguje:

20.5.2014 (09:39)X

...jo ještě - to číslo z 50. let má tvar DI-XI-1954-978 - takže já si myslím, že to je dopravní inspektorát číslo XI - 1954 datum vystavení technického průkazu a !978 původní číslo - ověřím až ho najdu - misky na trubce mezi blatníkama se podívám

Kamil reaguje:

20.5.2014 (21:22)X

TAKŽE BYCH CHTĚL VŠEM PODĚKOVAT - ČÍSLO NALEZENO - JAK PÍŠE PÍ. BRUTAROVÁ V POSLEDNÍM ČÍSLE AEROVKÁŘE NA ÚŘEDNÍM MÍSTĚ VLEVO NA RÁMU SHORA 539 S ČÍSLEM Z 50. LET TEDY NESOUVISÍ. DÍKY

Odpovídáte X

16.5.2014 (22:13) Odpovědět # X
Karel E-mail

Odpovídáte X

16.5.2014 (14:40) Odpovědět # X
Pepík E-mail

Odpovídáte X

16.5.2014 (14:11) Odpovědět # X
Pepík E-mail

Odpovídáte X

15.5.2014 (18:07) Odpovědět # X
Kamil

Odpovídáte X

14.5.2014 (10:35) Odpovědět # X
Oldřich Ulrich E-mail

honza w. reaguje:

19.5.2014 (11:26)X

...ještě je mám na miskách co drží trubku mezi předníma blatníkama - ale z rubu :)

Odpovídáte X

13.5.2014 (22:55) Odpovědět # X
Oldřich Ulrich E-mail

Odpovídáte X

13.5.2014 (21:44) Odpovědět # X
Oldřich Ulrich E-mail

Odpovídáte X

12.5.2014 (20:23) Odpovědět # X
Kamil E-mail

Karel reaguje E-mail:

13.5.2014 (22:39)X

Takhle blbne testační komise ACC?

Pokud jiná, proč se nedržíte ACC? Stran čísel, už to napsal velmi přesně Olda a jakákoliv komise hodná toho jména by to měla vědět také.

Jindra reaguje E-mail:

16.5.2014 (13:48)X

Komise ACC takhle neblbne :-) Už několikrát jsem se setkal s tím, že vydávání nových TP v 50. letech nemohli najít číslo kastle, tak to policajti dali podle čísla motoru, které bylo vidět. Číslo by mělo být na levé straně na nosníku nad dynamem.

Odpovídáte X

9.5.2014 (19:25) Odpovědět # X
Petr E-mail

K reaguje E-mail:

10.5.2014 (00:35)X

Přiznávám bez mučení, že je ohýbám (s)prostě ve svěráku. Tak, aby svěrák omezil vybočení do stran. Pokud to chceš učinit vědecky, naplň je pískem, zacpi a ohýbej.

Petr reaguje E-mail:

10.5.2014 (08:00)X

V Hornbachu prodávají měděné trubky žíhané, jsou měkké a lehce se ohýbají.

honza reaguje:

10.5.2014 (12:42)X

taky se dají zajít olovem (nebo voskem) a po naohýbání zahřát a vypustit... :)

Karel reaguje E-mail:

13.5.2014 (22:42)X

Ocel se rozžhavením a zchlazením ve vodě tvrdí (kalí), měď naopak měkne. K účelům trubky ke karburátoru to obvykle stačí. Pokud ne, písek, autogen.

Václav reaguje E-mail:

2.8.2014 (22:06)X

Jak dopadlo ohýbání? Svěrák dost ne šetrný. Ohřát horakem do červena, pak schladit ve vodě a dá se pěkné ohnout i v ruce. Jinak na to prodávají přípravky, ale s nimi jdou jen větší polomery

Odpovídáte X

1.5.2014 (21:53) Odpovědět # X
Karel

Odpovídáte X

30.4.2014 (10:36) Odpovědět # X
Petr E-mail

Odpovídáte X

12.4.2014 (00:13) Odpovědět # X
Petr E-mail

Karel reaguje E-mail:

15.4.2014 (22:00)X

Nemýlím-li se příliš, je guma silentbloku stlačována konickými podložkami, kterým by trubka přímo vadila. Ale jistě to nevím, ž je to nějaký rok, kdy jsem to rozebral.

Vláďa reaguje E-mail:

18.4.2014 (19:09)X

Je to tak, jak píše Karel - konické podložky, které se vtlačují do gumových silentbloků, dotažené maticí.

Odpovídáte X

8.4.2014 (12:14) Odpovědět # X
Petr E-mail

Karel reaguje E-mail:

11.4.2014 (21:42)X

Já tam trubku nemám, myslíš-li ta oka na "brejle" a na osu.

Odpovídáte X

18.3.2014 (20:31) Odpovědět # X
Oldřich Ulrich E-mail

Odpovídáte X

3.3.2014 (09:46) Odpovědět # X
Petr Eliáš

Martin J. reaguje:

3.3.2014 (13:13)X

Díky za radu :)

Karel reaguje E-mail:

8.3.2014 (00:33)X

Pro cinkáče ekvivalent originál Michelinu 11 x 45 neexistuje. Palcové 18" to nejsou, jsou na ráfku volné.

Petr reaguje E-mail:

9.3.2014 (12:33)X

Podívejte se na stránky Aero IG. Je tam informace o nově vyráběných pneumatikách pro veterány 5,50 -16, sada na auto za 530 EUR.

Roman reaguje:

12.3.2014 (20:32)X

Díky, ale chtěl bych i ten vzorek jinačí než je "klikatice ".

Odpovídáte X

25.2.2014 (23:25) Odpovědět # X
Roman E-mail

Martin J. reaguje:

28.2.2014 (14:42)X

Též mě zajímá odpověď. Brzo budu řešit obutí A50. Kdo poradí ?

Václav reaguje E-mail:

2.3.2014 (23:06)X

Doporučuji pan Gerza Nové město nad Metují

Odpovídáte X

19.2.2014 (14:18) Odpovědět # X
Petr E-mail

Martin J. reaguje:

19.2.2014 (23:35)X

Podepisují v plném rozsahu ! Rozumná slova.

Martin K. reaguje:

23.2.2014 (08:23)X

Petr má pravdu a já mohu jen doporučit když se objeví nějaký kritik tak se ho zeptám " a co jsi zrenovoval Ty a ukaž mi to " a je po kritice i po kritikovi a většinou už ho nepotkám.

honza w. reaguje E-mail:

25.2.2014 (22:13)X

zdravím pánové, zajímavé je KArlovi na ten dotaz s kapsami nikdo neodpověděl... a i když v zásadě s Petrem souhlasím tak tvrdit že jde o zcestnou představu jednotlivce je přinejmenším subjektivní - a můžu vás Petře ujistit že jsme s Karlem minimálně 2 :) které to zajímá... s ohledem na podobnost produkce 662 a 1000 v r. 34 si troufám odhadnout (a vysvětlím proč), že i 662 měly kapsy, spíše brašny, na povrchu tapecírunku dveří - určitě nalevo, vzhledem k tomu že jsem dosud jezdil v jednodvířkovém půllitru mě otázka stran zatím nenapadla ale nevidím důvod proč druhá dvířka o kapsu uložit (jedině snad že ta nezapuštěná brašna by mohla vadit ruční brzdě a startéru...?); své tvrzení opírám o vyobrazení z prospektu A1000 z roku 1934 kde je ta vnější, podle mě jen přinýtovaná, brašna vidět zcela jednoznačně :) snad vám tato informace pomůže, ev. mi zamailujte a já pošlu sken :) honza w.

Petr reaguje E-mail:

26.2.2014 (16:53)X

Takže odpovídám na dotaz s kapsami pro A10.

V Aerovkáři č. 4, ročník 1989 na str. 8 je foto z prospektu vozu z roku 1929. Na straně spolujezdce je na dvířkách vnější brašna, na straně řidiče dvířka, ani brašna nejsou.

Taky doporučuji prohlédnout si ceník zvláštního vybavení vozů A10 a A18, uveřejněný v č. 3, ročník 1991, str. 13.

Zákazník si mohl objednat v podstatě cokoli, samozřejmě za příplatek.

Jistě si vzpomenete na scénu z filmu Valentin Dobrotivý, kde si Oldřich Nový vymýšlel, co vše by A50 Dynamic, který kupoval mělo mít a agentka firmy vše zapsala a přislíbila, že tím vůz doplní.

Proto pamětníci říkají:" mohlo to být i tak.."

Odpovídáte X

19.2.2014 (12:46) Odpovědět # X
Karel KT

Odpovídáte X

← Předchozí Strana 2 / 6, celkem 299 příspěvků  Další → RSS
Kniha od BlueBoard.cz