Chápu vaše rozčarování. Víte ono je to trochu jinak. Možná jste nečetl dále, ale to nevadí.
Nejsem kantor, jen jsem 10 roků vedl žáky v odborném výcviku. A právě probematika vysvětlování mne dotlačila k tomu abych používal správné názvy,
Důvod? Žáci si pletou součástku a její vlastnost. Oni jim to totiž páni inženýři nevysvětlili.
Já také říkám odpor, a míním tím rezistor. Ale při vysvětlování vlastností si to plést nesmíme.
Příklad: Cívka má vlastnost . indukčtnost. A přechodové jevy nevysvětlím na součástce, ale na její vlastnosti, tedy idukčtnosti. Jak chcete vysvětlit protinapětí , tedy vlastní indukčnost, když nebudete hovočit o idnukčtnosti ale budete hovořit o cívce? Já těžko.
Takže to co jsem v základech napsal se sice nemusí líbit, ale špatně položené základy v čemkoliv jsou na houby, alespoň než si v tom uděláme jasno.
Jinak jsem jen středoškolák s 44letou praxí.
Přeji pěkný den...Plhal