Přidej zprávu »
Slon: Epoxy S2300 + S2321 nebo Kreem Rot? Jaký je mezi tím rozdíl a co je vhodnější použít? U Kreem Rot je výhoda, že se prodává celý set (odmašťovač, odrezovač a barva) a podle návodu se dělá jen 1 vrstva. Co doporučuješ?
jawarmaniak: tady bude spíš na vině špatně očištěný povrch pod barvou.
václav: Ošetřil jsem takto už šest nádrží , nejstarší už drží šest let. Všechny zcela v pohodě, až na jednu. Po třech letech se udělaly puchýře. Benzín smrděl starobou. Nebude lepší na zimu vypouštět?
jawarmaniak: No průšvih je už v tom samotném tryskání. Tím jsi otevřel cestu do materiálu. pokud se o to mudeš pečlivě starat, tak to snad nebude tak horné, ale reznout to bude určitě a to i přes léto, když n´bude nádrž plná jen z poloviny.
Slon: Díky za odpověď, když odrezím citronovkou (není to hluboká, jen povrchová rez), přes zimu vyleju olejem a přes sezonu v nádrži budu mít směs benzin-olej 1:25 - bude to reznout?
jawarmaniak: Co s tím? Záleží na tobě. Ale bez povrchovky bude pískovaná nádrž vesele reznout dál. Za mne odrezit (volba způsobu je na každém soudruhovi) a vylít barvou. Citronovka odstraní korozi, ale pokud byl odrezovač na bázi kys. fosforečné, tak fosfáty nesundá.
Slon: Ještě předtím, než jsem se dostal k této stránce jsem nechal nádrž odborně vyčistit zevnitř pískováním odkaz » Po krátké době než jsem se dostal na řadu v lakovně nádrž znovu zrezla - dostala "lišku", nato jsem ji vylil bezoplachovým odrezovačem. Co teď s tím? Neřešit a nalít olej a pak směs a jezdit, nebo vyčistit citronovou kyselinou. Vyčistí kyselina i zbytky po odrezovači?
jawarmaniak: laminovací pryskyřice do nádrže nikdy! Je křehká a láme se!
BextrH: Řeším teď podobný problém a líbí se my vylití laminátem, ale někde jsem četl, že musí být antistatický, jinak hrozí výbuch a v podstatě je to zakázané. Jak takové lamino poznat? Díky za každou radu.
xbedla: Epoxid mi popraskal taky, možná už jsem to tu jednou psal. Vrstvu jsem neměl silnou, ani nebyl špatně natužený. Na tenkostěnou plechovou nádrž, která na slunci pracuje, se epoxid prostě nehodí, není pružný. Jednu nádrž jsem si tak vlastně zničil, až znova začne reznout, nic s tím už neudělám. Další nádrže jsem dělal kaučukem (kreem rot), údajně tímto netrpí.
jawarmaniak: Moc silná vrstva na dně. Buď ti barva stekla nebo nebyly vrstvy dost vysché při aplikaci další.
Michal: Trochu problém. Dneska jsem nalil do pérácné nádrže benzín. A zjistil jsem , že se mi na dně udělala prasklina v barvě :(. JE vylitá třemi vrstvami a nachal jsem ten vršek schnout 10 dní ? Co s tím a jak se toho příště vyvarovat ?
Michal: Tak fajn. Dneska jsem vylil péráckou nádrž první vrstvou ale nevšiml jsem si po moření ze v horní části kde je špatně vidět zůstal povrch hrubší protože tam byla rez trochu víc než dole. Ale to asi nebude mít na funkci vliv. Jen to nevypadá moc pěkně ty částečky kyselinou sežrané rzy. Protože jinak by se to muselo po prvním moření opět omlátit štěrkem a znova vymořit..Teď už je to jedno další vrstvy to schovají
jawarmaniak: Tak pokud jar funguje a mastnotu sundá, tak vadit nemůže. Čili jen tak dál.
Michal: Ještě malej dotaz. Pro odmaštění a neutralizaci nádrže po moření jsem použil Jar. Sice to šíleně pění a špatně se to vyplachuje...na hodněkrát. Ale povrch po důkladném vypláchnutí je úplně bez mastnot. Tak se chci zeptat jestli to nevadí..
Michal: Dobrý den. Musím říc ,že tento způsob ošetření nádrže je fajnový. Já jsem použil kys. H3PO4 a bílou dvousložkovou barvu (2x základ +1x vrch). Zkušebně jsem si to udělal na pionýru, kde to mám cca rok a teď mám už připravené nádrže na J 550 ,S22 a budu dělat i péráka....Takže tímto bych chtěl poděkovat Jawamaniakovi za ukončení problémů s reznoucí nádrží a zaneseným karburátorem ;) .
František: SUper, děkuji.
jawarmaniak: Běžně nádrž uzavřu a pak zátky vyjmu, protože otvory pro výpustné ventily vylívám přebytečnou barvu. Pak už jení potřeba je znava uzavírat. Jinak epoxid zavadne do 8h při pokojové teplotě, ale je stále měkký, takže není problém to vytáhnout. Jinak i kdyby otvory zaschly, tak není problém je zalamovacím nožem, závitníkem M14x1,5 nebo starou svíčkou protáhnout a vyčistit.
František: Ahoj, chtěl bych se zeptat, co dát při vylívání nádrže do otvoru pro kohout a výpustného otvoru? Bojím se, pokud tam našroubuji šrouby, že po zaschnutí barvy se okolo nich nahromadí barva a v horším případě nepůjdou vyjmout. Díky za odpověď.
jawarmaniak: No nejdéle mám vylitou nádrž v pionýru asi od roku 2003. A zatím OK. Nejdůležitější je příprava povrchu, tj. důkladné odmaštění a odrezení.
Jakub: Ahoj, chystám se na odrezení nádrže podle tvého postupu a následné vylití epoxidovou barvou. Přesto ve mě hlodá pochybnost, jestli pak barva i po letech bude držet a nezačne se odlupovat a ucpávat sítko a karbec. Máš prosím tě dlouhodobé zkušenosti s provozem takto ošetřené nádrže? Díky moc za odpověď.
jawarmaniak: Nevadí. Neřešit a jezdit
Ctirad: ahoj, nadrz jsem vylil epox. barvami. dnes jsem delal svrchni ale zashly mi tam takove praminky barvy, toho zbytku co tam po vyliti zbyl(nadrz jsem prevracel nekolikrat... Vadí to nějak? že na určitých místech je ta vrsva tlustsi? Díky za odpoved
jawarmaniak: Benzínové výpary jsou nebezpečné cca nad 60 stupňů, ale před možením se má nádrž vyčistit, odmastit a pak naplnit po okraj vodou/kyselinou, takže pochybuji, že v ní něco zůstane ;)
Verdom: Namísto omyvatelného laku jsem po chromování obalil nádrž toaletním papírem a navrh smrštovací potravinářskou folii, lze tim ochránit při moření a barvení před poškozením.
verdom: Jo a po odmaštění vysušit vysavačem a ne horkovzduškou, má vysokou teplotu a můžou bouchnout výpary. Pro sledování kam se barva dostala není špatné zrcátko na kloubu (jako zubařské)
jawarmaniak: Myslím tím epoxidovej základovej nátěr. Na ten epoxidový vrchní email.
fenix: chci se zeptat jak tu pisete že se tam má dát základ to je co??normální základovka a na to tu epoxidovou barvu??
jawarmaniak: Co výrobce - to jiný poměr tužidla a pigmentu - je dobré se podívat na etiketu (běžně 1:2 - 1:5). Naředit asi do konzistence husté polévky.
Hudy: Aha a můžu se ještě zeptat kolik tam toho ředidla a tužidla mám nalít do té 1,5 dcl barvy?Jako tak zhruba, protože nevím kolik toho koupit.Budu to potřebovat fakt jenom na tu nádrž a asi nikdy na nic dalšího takže nechci moc za to utrácet.Díky moc
jawarmaniak: Protože se jedná o DVOUSLOŽKOVÝ epoxidový základ. Bez tužidla to nikdy nezatvrdne a bez naředění se nikdy nepodaří barvou vylít (pokrýt) celý povrch nádrže bez toho, aby vznikla silná vrstva, která se začne loupat.
Hudy: Ahoj, chtěl bych se zeptat proč se ta základová epoxidová barva musí tužit nebo ředit ředidlem? Nebo to není podmínka a můžu rovnou tam nalít 1,5dcl té základky?.Díky moc
jawarmaniak: Ano. Přiměřeně tak, aby ještě dostatečně kryla a zároveň tekla.
Petr: Ředí se barva na vylití ? Případně jak moc ?
jawarmaniak: Ono totiž není pryskyřice určená na nanášení na kov jeko ochraný nátěr. Používá se při výrobě sklolaminátu. Její nevýhodou je, že po vytvrdnutí je tvrdá a náchylná na prasknutí (proto je v sklolaminátu tkanivo). Naopak epoxid. nátěr je i po vytvrdnutí do jisté míry pružný. Benzín ti to vydrží, ale nevím, jestli ti to časem nepopraská.
rom: Nazdar.Podle tvého návodu jsem vylil nádrž taky.Sice jsem použil místo barvy pryskyřici, která je průhledná a tak to ani nejde poznat že to něčím vylité je...poradil mi to chlápek v obchodě.Jinak moc dobře teda rozmíchat a naředit nešla...ale nakonec se povedlo...:)
jawarmaniak: Stačí nádrž vylít jen natuženou základovku. Email je pro "fajnšmekry"
Jan: chci se zeptat jestli se musí používat to tužidlo a email S2321? nebo stačí jen tou základovkou?
kocourluk: Pro sušení doporučuji vysavač strčí se hubice dovnitř a ten pruvan je znát . Pro barvu bych asi použil nějaky pidivětráček jako je v compu a nuceně měnil vzduch.
jawarmaniak: Moření před galvanickým pokovením klidně provést můžeš, ale nemusíš to dělat (alespoň odstraníš rez) - může to ale v lázni znova chytnout rez. Co se týče vylití - to bych nechal až po nachromování. V galvanovnách to většinou nemají moc rádi - prý jim to špiní láreň. Já osobně bych to ale všechno udělal až po nachromování
Ales: Ahoj, prosím Tě o radu. Je vhodné provádět moření a barvení vnitřku nádrže ještě před jejím chromováním? Může pak následné chromování barvu uvnitř nádrže poškodit? Díky za odpověď.
jawarmaniak: No vůči benzínu to vydrží. Otázkou ale je, co udělá chvění při běhu motoru...
Honza: Zdravim stacilo by nadrz vylit dvouslozkovou epoxidovou laminatovaci pryskirici? ja sem to tak udelal a vypada to taky dobre snad to bude drzet dekuji
jawarmaniak: Takže jen pro upřesnění: je to epoxidová základovka S2300 a na to přijde email S2321. Tuží se to tužidlem S7300.
jawarmaniak: Buď si kup odmašťovač, nebo nádrž propáhni benzínem a pak acetonem.
Smajchl: Díky za článek. Ještě - jak nejlíp odmastím vnitřek aby se barva dobře přilnula?
jawarmaniak: Uvítám Vaše dotazy, připomínky a postřehy.
BlueBoard.cz ShoutBoard