Přidej zprávu »
jawarmaniak: Kamil Čapek: Se zelenou jsem se nepotkal. Může být přestříknutá
jawarmaniak: Dík, kouknu na to a dyštek se ozvu
meela: Zdar, posledních pár dnů se hrabu v 356 a mám pár poznatků k přední vidlici - to jak je tady popsaná je buď špatně nebo nepřesně popsáno. První typ vidlice s pružinami uvnitř je totožný s vidlicí velké kývačky (viz čísla dílů z katalogu nd, liší se jenom brýle a pružiny). Průměr trubky je 34mm, tomu odpovídají horní i dolní brýle. Druhý typ s pružinami venkem a kuželovým trnem má teprve průměr trubky 32mm a k tomu odpovídající horní a dolní brýle (mám fotky, pošlu je jestli máš zájem ). + chromovaný kluzák s kuželovým trnem má dole jenom jeden šroub, výpustný tam není. Až potom se opět vrací k trubkám 34mm a tlumiči pérování ( + opět nové spodní brýle...
Kamil Čapek: Chci se zeptat: co barva strojů - mám jasně zelenou 175 z r. 1957
Lukáš Sternadel: Moc děkuji za tyto stránky a dávám velkou poklonu Jawarmaniak za neuvěřitelný přehled
jawarmaniak: Ano, vždyť o tom píšu v odstavci rámu
Vachys: Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli je možné že u Jawy ČZ 175/356 r.v. 1960 již nebyl svorník kyvné vidlice a byl nahrazen jenom ucpávkami (víčky)? Děkuji
Jano: Velka vdaka autorovi ! Vyborny clanok, ktory mi velmi pomaha pri renovacii malej kyvacky do povodneho stavu.
Ota: Perfektní článek. Díky.
Michal Rychly: Paradni članek škoda že jsem ho nenanšel dřiv než jsem koupil nove předni pružiny čz250 455 samořejmě delší nevíte někdo kde koupit spravne díky Michal
jawarmaniak: Ahoj, můžeš to nafotit? Díky.
tibisz: Zdravím Jawarmaniak a chválim tieto Vaše stránky,omnoho lepšie ako hociktorý ročníkový katalóg.rám ktorý je tu na foto ako prvé prevedenie je druhé prevedenie,má už závity pre filterbox,mám rám bez týchto ,,matíc,,a má aj otvor v zadnej časti pre kontaktnicu.Ďalší rozdiel som objavil aj v spodných okulároch,mám dlhý krk na 45x a má aj dorazové kolíky aj rožky ako JČZ,asi neskoršia výroba pre nd a spodný diel bol univerzál.
jawarmaniak: Zkuste katalogy velkých kývaček. kastlíky jsou přeci stejné. odkaz » +_350-354/33.jpg
Petr: děkuji. pokud mohu můj názor, tak by článku u kastlíku nevadila malá zmínka, že u toho držáku ke změnám nedošlo a jak vypadá ten jediný, který tam patří, ale je to váš článek. a u toho katalogu odkaz » +_175-356/14.jpg pokud je to položka 8, tak mi tak detailní nepřijde nebo je vyobrazený ještě jinde?
jawarmaniak: Tento článek popisuje odlišnosti a modernizace, které proběhly napříč výrobou. U držáků akumulátoru k žádným změnám nedošlo, proto není důvod jej tu rozebírat. Článek by pak byl zbytečně nepřehledný. Potřebujete to z webu p. Tatouška. Ten první držák je jen jakási náhražka, která na kývačku vůbec nepatří. Držák máte navíc naprosto detailně nakreslený i v katalogu ND.
Petr: zdravím, bylo by možné článek rozšířit o držáky baterie? už jsem viděl více druhů a nemám jasno co kam patří odkaz » odkaz »
jawarmaniak: Zkuste to nafotit
Roman: Dobrý den,mám doma jawa čz 150 celobubnovou, která má podle vašeho popisu rám používaný na pozdějších verzích (355,356). Má svislé držáky kastlíků, nemá otvor pro kontaktnici. Hledal jsem číslo rámu,ale asi je přestříkané, protože jsem ho nemohl nikde najít. Číslo motoru je 480302. Je možné,že by se už instaloval tento novější rám na mezitipy? Další odlišnost, kterou jsem zpozorovala nevím jestli je originál, je ukazatel rychlosti bez napisu jawa čz. Díky za info.
jawarmaniak: Nalisované to není, ale za ty roky to bývá zanešené špínou a rzí, takže to utrhnout ze šavle není nic jednoduchého.
tadeas: a jsou tam nejak nalisované nebo by měli jit vysunout volne jako u novějších typů? mockrát děkuji za odpověď
jawarmaniak: Tachometry záměnné jsou.
jawarmaniak: musí se sundávat smřem dolů, takže je nutné demontovat chromované kryty a kluzná pouzdra.
tadeas: dobrý den, chtěl jsem se zeptat jak jdou sundat lakované kryty předních kluzáků, celý kluzák mám sundaný ale nejde mi z nej sundat lakovaný kryt :( jedná se o první typ z pružinou uvnitř, delal jsem to mnohokrát včdy šli volně vysunout ale to byly typy z pruzinou z venku tak se ptám jestli jsou přirezlé nobo je v tom nějaký fígl :)
hans: lze použít tachometr z kývačky 250 na 175/356 a bude to ukazovat dobře nebo to má jiný převod? díky
jawarmaniak: Díky
bart: tady to máš a ještě přikládám výrobní číslo toho motoru "450.01.329xx" odkaz »
bart: sory že sem nereagoval dřív , zitra ti to nafotím kam to mám pak poslat na email
jawarmaniak: Tak ho nafoť
bart: doma mám válec na 175/450 který má na zpodní části válce ještě "vzpěru" jak na /356.
David: Dotaz jsem položil též na veteranforu odkaz »
Pavel: paja.mach@seznam.cz vidlice 356..
David: Dobrý den, má pár dotazů ohledně 175/356 r.v.1957, kde spínačka v nádži, výfuky rybiny, co mě zarazilo, že podsedlové plechy bez rybin, podsedlová polička prvního provedení, je tato kombinace z výroby možná?(znamená to tedy původní sání bez filtr boxu) Ve Vašem přehledu jsem tuto kombinaci nenašel,dle katalogu náhr.dílů II.vydání r.1957 také není, motor není původní, dále nevím jaký kryt karburátoru, zda hříbek či matice a jaký typ karburátoru v tomto provedení.Bylo by možné datovat měsíc výroby stroje?Výrobní číslo rámu 6808XX.Děkuji za odpověď.
jawarmaniak: mail
Pavel: Dobrý den,jen upřesňuji tu vidlici co mám doma...vidlice 356 z roku 57,délka krytu 310mm s uchyty,pružina vnější,na dně kluzáku kužel,ale zespod jen jeden šroub !!! a horní část drubky má jen 32mm.vidlice celkově v původním stavu.je k mání..
lada: I tak díky za radu moc jste mi pomohl, mate skvělý stránky. Vždy vše ověřují u vas. Motorku renovuji poprvé a dohledat jak co ma byt není někdy sranda. Zatím se poustim do motoru a shanim co sem tam chybí. Snad se mi pořadí to dotáhnout aby to stalo za to. Zatím díky.
jawarmaniak: Plyn byl řešen krutikrukem, ale kolik má mít řídítko délku, tak to bych opravdu kecal.
lada: Dobry den jeste bych se chtel zeptat jak je resene ovladani plynu na riditkach u deluxe, byvaly majitel ho nahradil rychlopalem , ale musel skratit heft. Stahnul jsem si dodatek ke katalogu dilu, ale je to spatne videt a uz po tom patram docela dlouho. Znami mi tvrdi ze je riditko skracene, podle mereni jsou obe stejne tak uz opravdu nevim.
jawarmaniak: Ten rám musel dostat pořádnou prdu na předek. Normální to rozhodně není.
petr: zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli je normální u rámu na čz 175/450, když horní trubka vypadá jakoby prohnutá. viděl jsem to jenom na fotkách a ne vždy, takže to může být od bouračky. je to vidět např. zde odkaz » (4. fotka)
lada: Dobre diky za info
jawarmaniak: Ano je to vodotisk. Asi bych sehnal jiný tachometr. Nevím, že by se dělala replika.
lada: Ještě mám jednu otázku okolo tachometru, číslování na skle je vodotisk ? Nemohu sehnat ani kompletní sklíčko nebo jenom vodotisk na cz na jawu ho maji všude. Nevíte kde bych ho sehnal ?
jawarmaniak: Stačí skouknout, jestli jsou pružiny vevnitř/venku, jaké provedení je spodních chromovaných krytů a hned je jasné, jaká vidlice na motocyklu je..
Pavel: Dobrý den,mám vidlici udajně z 356(rozteč tlumičů155mm),podle krytů jsem chtěl zjistit jakého jsou provedení a ty jsou přesně 310mm,a to snad žádná kývačka neměla,nebo se pletu?
jawarmaniak: Však to je v pořádku. Malá kývačka nemá s velkou nic společné
lada: Dobrý den zakoupil jsem čz 175/450 deluxe po prvnímmajiteli, moto ma sedlo typu lavice byvaly majitel tvrdí ze je původní. Rok výroby je 1965 uvedeni do provozu 1969. Asi tomu opravdu tak bylo.
jawarmaniak: Smozřejmě, pokud máte upřesňující údaje, tak budu rád za poskytnutí
Zlejsek: Zdravím, našel jsem v článku jednu neshodu s dokumenty od mojí 175/356 ohledně ráfků. Můj motocykl má doklady z února 1957 a má zapsané ráfky 1,85B x 16 pro obě kola. Techničák je původní originál vytištěný, žádné přepisy. V článku stojí shodné ráfky př. a zad. až od 1958. Můžu dodat foto dokladu pro upřesnění dat.
jawarmaniak: Ano, jde to.
Koblet: Chtěl bych se zeptat zda je možné použít ja ČZ 175/450 kastlíky z jawa 250. Jsou shodné rozměrově? Odlišnosti v zavírání a uzamykání jsou mi díky článku jasné, jen si nejsem jist rozměrem a koupě na internetu nedává možnost porovnání. Díky moc za radu
jawarmaniak: Kopretina.
Tom: Ahoj mám 175/356 z roku 56 a zajímalo by mě co tam má být původně za klakson, respektive jakou má mít zezadu kontaknici. Váhám mezi druhého provdení a nebo sdruženou bakelitovou kontaknici vic kopretina na první kývačky.. Nevíte co tam patří ? nebo to je jedno ? díky :D
petr: no to právě nevím přesně, byla to lidovka 175 (měla spínačku v nádrži, otevřené sání a rybiny, zadní tlumiče s barvenými kryty, k ní byl návod z roku 1957), ale zbyly z ní pouze díly bez motoru a rámu, navíc byla údajně nabouraná právě vidlice, takže nevím jestli tyhle tlumiče byly originál, ale asi ano, protože v jednom chromovaném krytu je malý důlek, kvůli kterému se tlumič zasekává - dnes se mi podařilo ho rozebrat, tak přemýšlím co s tím, jedině to asi zkusím protáhnout výstružníkem
jawarmaniak: Je to možné. Kdy byla kejvačka vyrobená?
petr: dnes jsem koukal na přední tlumiče co mám doma a odpovídají druhému provedení, jak je zde popsáno, ale s tím rozdílem, že trubka má po celé délce průměr 32mm - tedy není rozšířená. předpokládal bych tedy, že se vyráběly mezi zde popsaným prvním a druhým provedením.
jawarmaniak: To by smělo jednat o nádrž, v článku uvedenou, jako přechodné provedení 1960 s letovanými logy ČZ. Jen bez těch znaků. Pokud byste mi jí vyfotil, tak ji přidám. Za fotky gum sání bych byl rád. kontakt na mne jawarmaniak(:-)gmail.com
Venda: Dobrý den, ještě k těm nádržím bez loga. Mám na Jawě-ČZ 175 ccm, stejnou, ovšem bez otvoru pro spín.skříňku s ampérmetrem, skříňka v krytu světla-kulatá. Co se týče gumy sání s klapkou, mám , mohl bych nafotit, ale nevím kam zaslat.
jawarmaniak: U malé je pouze jedno provedení, kdy jsou šrouby vedeny přes šikmé proříznutí. U velké ale existují obě provedení. Takže na to určitě nespoléhat a raději přeměřit rozteč děr pro teleskopy.
petr: chtěl bych se zeptat, jestli se dolní brýle malé kývačky liší od velké vždy tím, jak jsou otvory naříznuté kvůli stažení šrouby (u malé jde naříznutí šikmo ven, u velké je naříznutí podélné jen k dírkám, navíc je ještě prodloužené vedení trubek v otvorech - jakoby přidaný materiál) nebo jestli to jsou různá provedení ve variantách pro velké i malé kývačky. já jsem se setkal právě s tím, jak to popisuji, ale viděl jsem na aukru obrázky, ke kterým byl popis třeba naopak
jawarmaniak: Díky
Lukáš: odkaz » tady máš fotky, snad budou stačit.
jawarmaniak: Tohle by měly být první kryty na telskopy s pružinou vně. Polotovary na starší vidlici se spotřebovaly tím stylem, že se předělaly na vnější pružinu. Nemohl bys ty kryty nafotit lépe? Mohl bych si fotky půjčit? Díky.
Lukáš: ano vím, ale mám ješte jendny také dlouhé 32 cm. Fotka řekne víc odkaz »
jawarmaniak: Nevidím na nich nic neobvyklého. Jsou to kryty pro první provedení s pružinou uvnitř.
Lukáš: odkaz »
Lukáš: Ahoj přišli mi do ruky přední tlumiče s kryty dlouhými 32 cm se zvlášním tvarem vrchni strany. Chtel bych se zaptat jestli to neni nejaka uprava a z čeho jsou. Děkuji moc
jawarmaniak: Napiš mi na mail
Rosťa: Chlapi,normálně čumím,jací jste frajeři,jak tomu rozumíte. Samozřejmě to myslím naprosto upřímně,protože ja na rozdíl od vás jsem úplně vedel. Dostal jsem se úplně náhodou ke staré moto jawa 175 a snažil jsem se najít nějaké info k tomu. Ksem z toho úplně blbej, protože nejsem ani schopen určit, jaký je to model. Jediné co poznám je, že to má jeden výfuk, tak asi 450, ale to je tak všechno.Prosím,kdybch vám někomu poslal pár fotek,aby mi pomohl,co to vlastně je,protože když budu kupovat nějaké věci, tak abych nekupoval co tam nepasují. Vidím,že možností je milion.Pár věcí mi chybí,chtěl bych zkusit renovaci a rozšířit řady jawistů. Můj mail je roko.tr@seznam.cz. Věřím, že mne nenecháte ve štychu. Děkuji pěkně a jawám zdar. Rosťa
jawarmaniak: Horní díl je plech.
Mattes: Zdravím, chci se zeptat z jakého materiálu je horní dil světla na jawa čz 125/355 z roku 1960. Spodní díl je hliník, ale horní díl nemám takže nevím jestli se ďáli jenom plechový nebo i hliníkový.Předem díky za odpověď
jawarmaniak: Děkuji za postřeh. Za fotku budu rád. Asi se jedná o další provedení. Má 351 právě otvor v držáku nemá, čili "1. provedení"
Kerny: Dobrý den. Přidávám postřeh z renovace mého půlbubna 150/352 rv1954. Jedná se o odlišnostech rámu. Píšete, že první provedení nemá díru na držáku výfuku a nemá podpěru držáku kastlíku. Můj rám má číslo 420562 podpěry držáku kastlíku nemá a díru v držáku výfuku má. S touto motorkou jsem koupil ještě jeden rám s číslem 420658 podpěra nebyla díra tam byla také. U obou je teda jen na pravém držáku u levého díra není. Rámy jsem měl oba opískované a nejsou držáky převařené. Rám s nižším číslem vám můžu vyfotit ten druhý bohužel ne ten jsem použil na opravu toho prvního a už ho nemám. Proto si myslím, že tato díra není směrodatná k určování provedení rámu.
Lukáš: Ano lanko je veené za motorem, páka má kulaté vzory ale má tisícihran, takže je nepuvodní. díky
jawarmaniak: Páky teprve zpracovávám, protože mi chybí fotodokumentace. Předpokládám, že máte plechy s vedením lanka za motorem. Je tak? Pokud ano, tak páka má kulaté vzorování s poměrně velkými rozestupy, má maznici a je BEZ tisícihranu. Záchyt bowdenu je na držáku páky. odkaz »
Lukáš: Dobrý den, mám Jawa-ČZ 175/356 rok 56 a nevím co tam má být za páku brzdy a s jakým zakončením.
jawarmaniak: Číslo motoru odpovídá půlbubnovce z roku 55. Je stejné číslo i na rámu? Já si myslím, že je to rám z pozdější výroby dvouvýfukových kývaček 355/356. Rám je, alespoň do roku 58, stejný, jako na mezitypech. Jen má menší držáky motoru.
TOM: Díry na štítek to má, číslo motoru: 456441 ale neni jasné jestli je původní. Zítra nafotim detailnější foto
jawarmaniak: Díry od štítku to má? Jaké číslo má motor?
TOM: Jinou fotku zatim nemám. Štítek to boužel nemá a všechno tak jak je vypadá původní. Držáky kastlíků a motoru jsou puvodní.
jawarmaniak: No že by na té fottce bylo něco vidět, to se říct nedá. Je to rok 55? Buď máš další verzi rámu, nebo to možná je ND z pozdější doby. Pokud máš detailní fotky, tak bych rád viděl VIN (ražený rukou, nebo vypadá původně?), upevnění štítku, držáky kastlíků a motoru.
TOM: tak koukni tady: odkaz »
jawarmaniak: Zkus někam nahrát fotky.
TOM: Ahoj, mám torzo 150/352 ale nezdá se mi rám. Nemáí otvor pro kontaktnici a držáky kastlíků jsou navařeny svisle a taky ma pod nádrži otvor pro uchycení cívky. Je to vůbec 150/352 a jaký rok ? díky
petr: ano, fotky si můžeš klidně půjčit
jawarmaniak: Ano, je to rok výroby. Takže asi máš pravdu. Prní serie asi měly dynamo 40W. Zajímavé, že SM udává 45W. Díky za doplnění. Mohu si půjčit ty tvoje fotky?
petr: a kam se tedy dávala ta 40W dynama? mám doma celkem čtyři dynama, jedno je 40W, dvě 45W a jedno je bez štítku (zajímavé je, že na něm není stopy po tom, že by tam někdy štítek byl). co vlastně znamená to značení na štítku dynama? neoznačují ta dvě poslední čísla rok výroby? tím pádem by to 40W bylo z roku 56 a mohlo jich být vyrobeno jen menší množství tady jsou pro zajímavost fotky těch štítků: odkaz »
jawarmaniak: Sice je uváděné dynamo 40W, ale reálně se dává 45W. Ve SM 2/56 je představená 356ka a ve 14/56 355ka a je uváděné dynamo 45W. Katalogy a manuály byly psané ještě před započetím seriové výroby, takže je to asi pozůstatek..
petr: u zapalování píšeš, že doistaly v roce 56 dynamo 45W, ale nemělo by být pro malé kývačky jen 40W? je to psané i v katalogu ND, 45W dynamo měly mít až ČZ po rozdělení značek
jawarmaniak: Jedná se o přežitek ještě z návodu poro mezitypy 351/352 půlbuben. Celobuben už měl obě kola stejná a záměnná, stejně tak 355/356
petr: u těch kolových ráfků se v návodu píše, že 125ky mají užší ráfky (1,60x16) než 175 (1,85Bx16). opravdu se v praxi dávaly různé ráfky? já to nemohu ověřit, tak by mne to zajímalo
jawarmaniak: Mohu poprosit o zaslání fotky na jawarmaniak@gmail.com? U těsnění záleží, jakou máte hlavu, resp. dosedací plocu, ale na 90% už to bude skutečně jen kroužek.
Martin: Oprava: Mám detailní foto manžety sání z 355. Guma už je popraskaná. Potřeboval bych vědět, jaké má být těsnění pod hlavou u 355 r. v. 59? Jen klingeritový kroužek?
Martin: Detailní foto manžety sání z 355. Repliku jsem zatím nesehnal.
jawarmaniak: Ano, máš pravdu. Kryt s ploutvičkou. Díky za doplnění.
petr: k těm krytům karburátoru - chybí zde ještě jedna verze, která se liší v detailu, a to že má nahoře v místě kde navazuje na motor takový zobáček (viz např. zde: odkaz » ). předpokládal bych, že se vyráběl mezi zde napsaným "prvním" a "druhým" provedením nebo je to jinak?
jawarmaniak: Chladicí žebro. Nojo, máš pravdu. To mi úplně vypadlo. Opravím to.
meela: dobrý, ale u motorů je chybka, 125, 175 a 250 mají všechny odlišné nezaměnitelné kartery - 175 klasika, 125 má kartery o jedno žebro nižší no a 250 má větší ložiska na klice
jawarmaniak: Sem pište své dotazy, připomínky a náměty.
BlueBoard.cz ShoutBoard