Přidej zprávu »
tom: Zfravim mam doma JAwu 250 normandii ma ji také někdo z vas dekuji za odpověď.Tpmas
Petr: Zdravím mam jednu otázku .Jsou samostatné vidlice z pulbubna 150 rv 1954 schodné s 250 pulbubnové 54 r ?Díky
Pavel: Zdravím,mám spojkové víko na 354,je bez nápisu JAWA,a nemá nápis -Olej,ani rámeček kolem toho šroubku,jen ten šroubek.na jaký rok se montoval?? díky
luboš: nabyzím motor z čz 150 ve velmi dobrem stavu cena dohodou muj emeil pelech096@wseznam.cz tel 735929416
Jan Novak: Na motorku čz 150c
Jan Novak: Dobry den, chtel bych se zeptat nemel by nekdo vicko karburatoru?
jawarmaniak: Radek: Napište mi prosím, děkuji
jawarmaniak: Ano, je to tak
Radek T.: Dobrý den,pročítal jsem suprově zpracované odlišnosti ČZ150,125-B,T,C.Vlastním kompletní 150C odpruženou v kompletním,ale zuboženém stavu.Tachometr má nad kilometrovníkem logo TK a ve spodní části zase logo ČZ a pod ním nápis 150.To jsem na Vašich obrázcích neviděl,v případě zájmu mohu poskytnout foto.Další zvláštnost je zelené sklíčko diamant v zadním světle,z jaké motorky to může být?Děkuji za odpověď.
Mirek: Zdravím, v přehledu karburátorů je mimo jiné označení např. 11b, 16b - sada trysek. Znamená to , že tyto karburátory jsou úplně stejné kromě trysek? Tedy když změním trysky, můžu použít použít karburátor 2924SBD16b místo 2924SBD11b? Díky
Pavel: Ahoj,vždy když vlezu do techniky tak se vychrlí spamy a snad i viry,kde je problém?díky
jawarmaniak: které?
jawa: Proč nejde stahovat katalogy dílů
Roman: Ahoj chlape ,díky moc za tvoje srovnávačky rozdílných dílů Jaw ,hltám tam moudrosti ve velkým :-) Dobrá práce .
Ján: Dobrý deň, chcel by som Vás touto poprosiť či náhodou neviete mi uviesť o aký rok výroby by sa malo jednať mám ČZ 150 C a výrobné číslo: 384 437. Poprosím info mi zašlite na email: jagrkoliba@gmail.com S pozdravom Ján
jawarmaniak: "dnešní" Jawa nepomůže. Archiv je prakticky zničen
Jakub: Takze jedině zkusit kontaktovat "dnesni" Jawu?
jawarmaniak: Lze zjistit z čísla rámu
Jakub: Zdravím, na podzim jsem koupil Jawu 350/360, byla komplet rozebrána a bohužel bez štítku. Jde podle čísla rámu či motoru zjistit přesně rok výroby? Podle nějakých štítků na internetu s čísly rámů z různých let jsem zjistil, že by to mohl být rok 1967 nebo 1968. Děkuji
meela: Ahoj, nekoukal jsi na ty rikšové blatníky? Díky
Viki: Ahoj. Potreboval bych vedet jake stoupani ma zvit M32 na sroubu teleskopu. Diky moc! A diky za perfektni stranky!
jawarmaniak: Ano, je. Ojnice je jiná a panelka má větší průměr ojničního čepu
Smáža: Chtěl bych se zeptat, byl nějaký rozdíl mezi klikou z poslední kývačky a prvního typu panelky ? č. motoru 24xxx, kulatější hlava, díky za odpověď
jawarmaniak: jawarmaniak@gmail.com
Michal: ahoj,hladam na teba email kam by som mohol poslat fotky hlavy ktoru som tu nenasiel a bola vyrabana pravdepodobne na skotske preteky. pripadne sa mi prosim ozvy na moj mail fischman17@azet.sk dakujem
jawarmaniak: Meela: nejsem proti, ale až za 14 dní. Mám to na chalupě
jawarmaniak: Adam: stříbřenka nebo chrom. Možné je obojí
Adam: este otazocka pruzina pod sedlo a zadne krity tlmicov do akej farby samozrejme na kominicka
Ada: este otazocka pruzina pod sedlo a zadne krity tlmicov do akej farby samozrejme na kominicka
Smáža: Právě, že jsem směs šteloval jak chci a do doby aby se svíčka vypálila odešla.. do 10km, teď už je to najednou ok, směs jsem sešteloval svíčky cihlové.. asi magie každopádně díky za rady.
meela: Zdar, pořídil jsem si rikšu a jak tak koukám, tak na projektu přívěsného vozíku máš právě rikšové blatníky. Mohl bych poprosit o detailní fotky a nějaké rozměry? Já jsem k ní dostal nově udělané blatníky, ale vůbec netuším jestli jsou podle originálu. Zatím vypadají spíš jako vozíkové, nemají přerušený prolis pro světlo ani boční plech. Pokud by rozměry seděly tak bychom se třeba mohli domluvit na výměně, ale to samozřejmě záleží na tobě kdyžtak piš na tetrastes@seznam.cz , díky
jawarmaniak: Smáža: A nejsou spíš svíčky černé, protože máš bohatou směs a nebo nenajels tolik, aby se vypálily? Jinak pokud labyrinu nevěříš, můžeš ho nahradit dvěma guferama, danýma čely k sobě.
jawarmaniak: Adam: Dal bych už kůži.
Adam: 1952 kominicek
Smáža: A bude Teda problém v tom labyrintu když to furt černí svíce bo to musí cucat z převodovky jinak si to nevysvetlim
jawarmaniak: Smáža: A přitom se stačí podívat do katalogu ND, že.. Předpokládám, že je to 250. Ta má nalevo dvě ložiska s labyrintem.. A že si přidá volnoběh není vada, ale vlastnost. Uvědom si, kde máš u karburátoru plovákovou komoru.
jawarmaniak: Adam: Záleží na ročníku
Smáža: Čau borci, byl by mi někdo schopen poradit s kývačkou ? když ji nahnu na levou stranu přidává si trochu volnoběhu a svíčky jsou bez ohledu na štelování směsi tak či tak černé, mám podezření na gufero, chtěl jsem ho měnit, ale po oddělání vika spojky jsem si všiml že u primáru na mě čumí ložisko a ne gufero, není to taky tak trochu naopak??
Adam: Zdravim sedlo na kominicku kozene alebo gumene dkujem
jawarmaniak: 354 nemá mít spojku se šouby. Je to z Péráka FJ / Zbrojovka. Šrouby dotáhnout tak, aby spojka ještě vypínala. Musí se to odzkoušet a případně doladit na spojkovém automatu.
Vlastik: zdravím , prosím o radu, dělal jsem si motor 354 a mám spojkové lamely zajištěné šroubkama a drátkem , jak moc mají tyto šroubky byt utahlé, měl jsem je na doraz a nešla moc spojka ? díky
jawarmaniak: ano mají být
maarek: Pavol zd5avim, je to dobre popsane v knize pana Jiriho Bartuse - Jawa Californian 2.vydani, nebo veteranforum. Urcite doporucuji knihu precist. Mejte se M
Adam: zdravim chel by som sa opytat ci riaditka na kominiku maju byt cierne
pavol janiček: Dik mňa metie to že typ 590/5 a motor -4-
maarek: Ahoj ja ma 590 4 1318
pavol janiček: Chcel by som sa spýtať či na Jawa californian 250 590/5 sa montovali motory s č.590-4-001389
jawarmaniak: Měřil jsem vyosení na pravé straně (buben na předním kole a deska unašečů rozety na zadním kole) - na buben/desku jsem přiložil rovnou desku a od ní k hraně ráfku. Přední kolo - 17mm Zadní - 6mm
petr S: Dobrý den, prosím o radu ohledně vyosení středu vůči ráfku při vypletu kol 150c
jendatronda: Já vím , že je to na mě- jen bych se rád vyhnul takovým těm rádoby chytrákům když někam dorazíš a začně ti někdo meldovat do motorky - "tohle tam nepatří a tohlemáš jinak atd - je to o historii tý daný motorky a svým způsobem k ní patří asi ji teda nechám renovovat a nechám si ji tam zas tak moc kývaček s takovou nádrží jsem osobně nepotkal ( tím netvrdím , že je to bůh ví jaká vzácnost) Ještě prosím tě dotaz ohledně velkýho techničáku - dole v kolonce ráfky - by mělo být správně 16\1,85 A ? Díky H Jinak tebe i ostatní kdo by chtěli zavítat na motoples pořádaný námi UAMK JAWA ČERČANY 26.3. 2016 jste srdečně zváni
jawarmaniak: To záleží jen na Tobě. Není to nic proti ničemu.
Jendatronda: Ahoj- předně díky za obsáhlý rozbor rozdílů kývaček- půlbuben-muselo to dát spoustu práce. Každopádně bych potřeboval znát tvůj odborný názor.Vlastním kývačku rok 1955, půlbuben číslo 0168:: těžko říct co se jí během její dlouhé pouti motoživotem přihodilo každopádně místo origo nádrže tam mám tebou popisovanou z náhradních dílů- otvor pro ampermetr,středový prolis -ve znaku prolis a prázdné kolečko -mám ji obnovit chrom a nechat si ji tam jako jistou kuriozitu nebo spíš sehnat origo co tam patří dle roku výroby . diky Honza
jawarmaniak: u Sedla je pruh široký 130mm u hrdla nádrže 200mm
jawarmaniak: oměřím a dám vědět
Wertheim: Dobry den,nevíte jak ma byt široký pruh na nádrži u Jawy Perak děkuji za odpověď
jawarmaniak: Labyrint by měl jít normálně koupit. Je to bezkontaktní těsnění. Zkusil bych replikáře typo monty, e-tovar, atp. Pokud chcete nahradit dvojsí chufer, tak čely k sobě.
Míra: Ahoj Chtěl bych se zeptat jestli se dá sehnat kvalitní labirint na kliku na 353-ku nebo se dávají gufera, popř jak mají být gufera...asi pružinkama od sebe. Díky za radu.
jawarmaniak: Zdravím, projděte si článek o linkování zetek
Pavel: Dobrý večer, chtěl bych se Vás zeptat na odstín "šedé" barvy na lidové provedení ČZ 150 C. Díky za pomoc P.
Béďa: Tak to zřejmě budu mít s tím téčkovým motorem smůlu.Díky
jawarmaniak: Jen Céčko od roku 51
Béďa: Zdravím.Mám prosbu.Dělala se nějaká ČZ 125 v odpruženém rámu?Chci si poskládat odpruženou,ale rád bych tam měl tento motor s karburátorem venku.Moc by se mi to líbilo,ale jde o testaci skrz papíry.Díky za radu a za moc pěkné stránky.
Tom: Moc Vam dekuju...
jawarmaniak: Mám za to, že 555ky mají maznice všechny. Pokud ne, tak jsou teleskopy z novějších typů.
Tom: Dobry den, nevite prosim Vas, proc nekterej parez 555 ma maznice na prednich tlumicich a jinej nemá, dekuji za info
čezetář: výborná práce , kdyby takových nadšenců bylo víc....opravdu klobouk dolů za ochotu strávit tolik volného času zpracováním všech článků......
jawarmaniak: lak
Tomas: Dekuji za odpověď ... a Vaš názor prosím. Mam chromovat nebo lakovat.
jawarmaniak: V 99,9% byl lakovaný. Chrom byl jen na výstavních kusech, co šly na veletrhy do světa.
Tomas: Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli je možny, že na 350, 1955 pulbuben se chromoval prostredni dil podsedadlovych plechu? Dekuji..
volneknihy.xf.cz: e-knihy ke stažení zdarma odkaz »
Ondra: Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na označení karburátoru na kývačku (250) s otevřeným sáním.Číslo motoru je 002174 - je dost nízké tak nevím jestli tam má být 2924H nebo 2926 TŘ nebo M. Druhý dotaz : mám přední vidlice o délce 82cm - měřeno od výstupku pod dírou na osu kola po vrchní část, kde končí závit na matku se sestavou zátek (těch je 8). Je to vidlice na kývačku nebo panelku? Děkuji za odpověď
jawarmaniak: bez problému
Fanda: Ahoj, dával jsem ted motorku na tryskání a ukázalo se že to byli nějcí fušeři a nechali tam na několika místech zbytky barvy. Můžu na to použít barvožrouta a nebát se že na to pak blbě chytne lak?
jawarmaniak: kontaktnice je umístěná v prostoru převodovky, kontakt je planžeta na kulise řazení. Jediným způsobem, jak se k tomu dostat, je půlení.
Vaclav: Kontrolka neutralu
Vaclav: Ahoj, chtel bych se zeptat, když mi nejde kontrolka na 250 353 ( zjistil jsem ze je problem v cidle v motoru ) musi se motor pulit abych cidlo vyndal ? Myslim si ze jo co jsem na to koukal ale chci se radsi ujistit...diky
brtniček: Ahoj, mam pár kilo SM pokud by jsi měl zájem tak mi napiš na brtnicek@seznam.cz
jawarmaniak: Pepa: RAJ 3004 je jen ekvivalent. Přesnější je kombinace cca 2 díly 3004 + 1 díl 3005. Rozhodně polomat. Krom PUR a Akrylátu je možná i obyčejná syntetika, do které se přidá akrylátové tužidlo. Takový lak nejlépe odpovídá originálu. Menší lesk a barva stářím lehce bledne, stejně jako na originálu. Vrchní bezbarvý lak nepoužívat. Je to hloupost.
jawarmaniak: Salad: To je jen na Vašem výběru, ale je pravdou, ze dnes již spojovák starých norem neseženete - M8 na 14 klíč, šrouby s čočkovou hlavou a všechny šrouby bez pevnostního značení..
jawarmaniak: Vasek: Na tento motor svíška N15 nepatří. Měla by se používat N17, případně N19. Problém se startováním vlažného motoru je řastá problém. Záleží na startovacím rituálu. Někdy postačí otevřít plyn. Nepoužívat přívěru vzduchu. Zkuste ochudit trochu směs.
Pepa: Zdravím Renovuji starou kývačku a potřeboval bych poradit ohledně vrchní barvy. Co jsem se dočetl, tak nejvíce se asi používá odstín RAL 3004, který bych tam také chtěl dát. Měl by být asi nejvíc podobný originálu. Samozřejmě pokud si to nenechám namíchat dle originál dílu se zachovalým lakem, který si s sebou přinesu. Rád bych si, ale poslech případnou připomínku k mému výběru. Druhou věcí, která mě zajímá, je ta zda lakovat v pololesku či lesku (správná leštěnka). Jestli mě paměť neklame tak se to nikdy v lesku nedělalo, maximálně v pololesku. Pokud ne tak mě opravte. Jde mi o to, aby motorka vypadala pěkně, ale aby to na pohled nebylo vyloženě do očí bijící (jestli mě chápete). A třetí věcí, která mě trápí asi ze všeho nejvíce, je zda po nastříkání vrchní barvou ještě díly přestříknout nějakým bezbarvým lakem. Zde jsem se setkal s více názory, kdy někteří tvrdí abych to určitě přelakoval a jiní, že to dělat nemám...Rád bych, aby lak něco vydržel (je mi jasné, že nějaké ty menší a později i větší rýhy budou, už kvůli tomu, že na motorce hodlám jezdit a ne ji vystavit v obýváku), ale zajímalo by mě zda dodatečně přelakování může tu červenou barvu nějak více ochránit. Díky za jakoukoli radu...
Salad: Ahoj, dělám svoji první rekonstrukci a nevím jak moc se snažit zachraňovat poškozené díly a kdy už dává vetší smysl koupit nový. Hlavně u spojovacího materiálu moc nevím. Díky za jakoukoliv radu
Vasek: Ahoj, jdu pro radu. =) Mám kejvu 150/352, renovoval jsem, ale nemůžu vyřešit jednu záhadu. Když přijdu k moto, tak 2-3x nacucam karbec, šlapnu bez klíčku, pak s klíčkem a moto na první slapnutí chytne. Volnobech vše drží v poho. Jedu se projet, nějakou delší trasu a pak když to chcípnu a chci znovu nastartovat tak to nechytne. Když chcípnu a hned šlápnu, tak chytne, ale jak jí necham třeba 5-10 min stát tak nechytne, můžu šlapat a přeplavovat karbec jak chci. Jediny co pomůže je , že vyměnim svíčku za studenou. Jezdim na Brisk N15c. Jak vymenim svícku ( která je studená ) tak chytne na slapnutí. Nevíte kde muze byt chyba. Na N17c, mi prislo ze tak hezky nejede a vetsina lidí psla, že by tam mela být ta 15ka..Díky za radu Vasek.
jawarmaniak: Už jsem se s tím taky setkal, ale původ neznám. Buď předseriový prototyp nebo náhradní díl??
Tomas: Dobry de, mel bych dotaz ohledně zadního blatníku na kývačku 1955 pulbuben. Koupil jsem starší blatník na pulbuben , ale není tam díra na odrazku nikde nemuzu dohledat proc a jestli je mozny, že tam i nebyla, samozřejmě není problém ji tam dodělat, ale zajímá mě Váš názor, děkuji
jawarmaniak: Tak to smůla. Rám máš měněný.
SirPrasatko: Na rámu práve taky nic není a u motoru si říkám, že mohl být klidně vyměněný takže by to nemuselo odpovídat
jawarmaniak: Rám by měl mít vyražený VIN a motor taky.
SirPrasatko: Ahoj, mohl by mi prosím někdo poradit s tím co dělat když na péráku který chci renovovat chybí štítek se seriovým číslem? Jde to nějak zařadit i bez něj
volneknihy.xf.cz: e-knihy ke stažení zdarma odkaz »
Vojta: Nevím....tak to v tom musí svou roli hrát ty raznice nebo nějaký podobný udělátko...každopádně díky za odpověď
jawarmaniak: Pokud nemáš nikde úchyty na kryt bowdenu, tak to musí být panelka. Neznám žádný rám z kývačky, který by neměk otvor a šteft na předním jeklu.
Vojta: Tak v tom případě bych měl mít kývačkový rám....protože žádné otvory v rámu na uchycení filtrboxu nemám...vím, že i některé kývačky měly filtrbox, ale já mám klasické otevřené sání...
jawarmaniak: panelky měly vždy filtrbox.
Vojta: Tak samozřejmě, že s raznicema se to vyřeší raz dva a samosebou, že rám panelky poznám a kdyby přece jenom náhodou ne, tak se stačí kouknout sem (a když nebude sedět s kývačkovým, který tu je dokonale popsán, tak je to logicky panelkovej rám) ...ale zaráží mě, že motorku mám z první ruky a bylo mi řečeno, že k žádným zásahům nedošlo....ale tak mě teď napadá (je to blbej dotaz, ale raději se zeptám, protože v odlišnostech ve výrobě panelek se tak moc nevyznám) Je možné, aby některé typy panelek měly otevřené sání???
jawarmaniak: Možná se zeptám hloupě, ale co z toho plyne, že sedí čísla? Vemu raznice a budou mi čísla cedět na čemkoliv.. Rám panelky snad poznáš z 10ti metrů...
Vojta: Všechna čísla motocyklu souhlasí s těmi, která jsou zapsána v TP....a jak jsem už psal tak jde o typ 354
jawarmaniak: A nemáš tak náhodou panelkový rám
Vojta: Právě, že nic z toho tam nemám.....nic na uchycení držáku, žádný závitový otvor. Už si s tím nevím rady....jinak bych se na to neptal....bohužel nemůžu udělat foto, protože mi jako naschvál dosloužil foťák...
BlueBoard.cz ShoutBoard