Přidej zprávu »
jawarmaniak: Je to možné
Honza: zdravím, chtěl bych se zeptat mám čz 175 477 a mám vní čerpadlo z 250, originál momentálně nemůžu sehnat tak mě napadlo že bych u toho čerpadla z té 250 dal pod vačku podložky aby to odpovídalo poměru tak 1:40 že by vlastně ta vačka nebyla ovládaná plynem, pouze šoupátko karburátoru. Apoměr oleje a benzínu by zavisel jen na otáčkách.
jawarmaniak: Tak zcela nečekaně někdo před tebou vyměnil dekl motoru. Co je na tom tak zvláštního? Buď seženu dekl s čerpadlem a napojim na olejovou nádržku, nebo vyhodím nádržku a nahradím ji kastlíkem. Víc možností není..
Franta: Ahoj lidi,mám 175/477.01posilube r.v70.Nádržka na olej tam je,ale na levém krytu není místo na čerpadlo .Podle TP číslo motoru i rámu sedí.Když sundám kryt karteru tak tam čerpadlo není a kryt nemá místo na čerpadlo je to možné?Díky za radu nevimm si s tím rady.
jawarmaniak: Na volnoběh motoru stačí olej v klikovce. Jinak já osobně bych nedával 1:40 ani omylem. 1:30 je strop, přes který bych nešel.
Henry: Nazdar! Experimentoval som s nastavenim davkovania cerpadla a zistil som, ze ked sa odoberie spod kladky >0,1mm podloziek oproti tovarenskemu nastaveniu, tak cerpadlo nemaze na volnobeh. Je to dane tvarom vybrania kladky, pretoze podla prirucky k cerpadlu sa pocita pri volnobehu so zdvihom piesta 0,1mm a ked sa podlozky tejto hrubky odstrania (presunu nad kladku), volnobezny zdvih bude nulovy a teda aj pri spravnom nastaveni laniek (obe rysky zarovno) cerpadlo nedodava olej pri volnobeznej polohe lanka plynu (a to aj pri zavretom plyne a brzdeni motorom pri vyssich otackach!). Tym chcem len upozornit, ze nemozno lubovolne odoberat podlozky spod kladky a znizovat tak mazaci pomer na uroven vhodnu pre dnesne oleje (napr. 1:40).
jawarmaniak: Klasická benzinová hadička v každém jawa krámku.
vasek: ahoj nevite kde sehnat hadicku k mazani??dik vasek
jawarmaniak: Pokud si dobře pamatuji, tak ze strany dosedací plohy, tedy od unašeče se to musí vysunout. Unašeč chodí v O-kroužku. Ten je potřeba vypáčit. Když se dostane ven, tak pak je do těla čerpadla nalisované pouzdro, které je potřeba vytáhnout z čerpadla. A to je největší problém. Není to za co chytit. Jen za tu drážku pro O-kroužek. Takže je to prakticky nedemontovatelné. Pokud se přece jen povede a nějakým zázrakem pouzdro vypadne (třeba v čerpadle nedrží), tak už jde celý šnek krásně ven sám.
Jakub: Měl bych další dotaz, jak demontovat z čerpadla unašeč se šnekem?
Jakub: Ahá, hodinky to drží, to mě nenapadlo. Díky
jawarmaniak: jedna fotka za víc, jak 1000 slov: odkaz » - strana 11 a odkaz » - strana 11 vlevo dole
jakub: může mi někdo vysvětlit jak se používá ten držák na seřízení čerpadla?
jawarmaniak: Tedy ne odebrání, ale přidání podložek :)
jawarmaniak: Ano, výměna kladky. Ty vymezuje zdvih pístku, a tak dávkování oleje. Částečně by asi to šlo vyřešit i odebráním vymezovacích podložek pod kladkou, ale to by chtělo propočítat a vyzkoušet.
Kuba: Ahoj. Lze čerpadlo z čz 477 nějakým způsobem předělat na čz 472 (350ccm) ? Výměna kladky nebo ještě něco? Díky
jawarmaniak: Ahoj. Nejsi první, kdo se mě na to ptá, tak dám sem mailovou korespondenci, která proběhla skoro před půl rokem na toto téma mezi mnou a jedním čtenářem. Nezlob se, ale zhavaroval mi teď počítač. Na stránky a mail mrknu jen, když to dovolí okolnosti a je čas v práci. Dokud nebude počítač ze servisu zpátky, tak nikdy nevím, kdy budu moci odpovědět. Mail ti tedy nepošlu.. -----ČTENÁŘ: Ahoj psal sem ti i na tvých stránkách ale nebyl sem si jistý jestli si to přečteš chci sprovoznit mazání u sví čz ale mel sem rozebraný to čerpadlo a zjistil sem že všechny podložky co tam byli sou podkladkou a přijde mi že jich tam je možní víc než má bít tak se tě ptám kolik by si jich pod tu kladku dal aby to mazalo tak v poměru 1:40-1:50 leju do ní olej od shellu shell advance vsx 2t a bylo všechno v pořádku motor nádherně čístý a to sem na ni bez čištění najel asi 6000km. ---------JAWARMANIAK: Na to, kolik jich tam má být, je těžká odpověď. Jsou to distanční podložky, které vymezují vůli a korigují nepřesnosti ve výrobě. Platí tak, že každé čerpadlo potřebuje jiné množství podložek. Čerpadlo seřídit lze, ale je potřeba vyrobit držák (najdeš nákres v textu) a mít k ruce buď mikrometr nebo hodinky. Návod, jak na to je jednak napsaný v tom textu a jednak je ke stažení v souborech ke stažení/ příslušenství k motocyklům. ----------ČTENÁŘ: Ahoj, tak sem se dal do seřizování vyrobil sem držák a začal měřit, hodnoty mě vyšly +-0,03mm stejné jako popisuješ na strankach a chci se tě zeptat to co tu máš popsané je to nastavení na poměr 1:20? Podle toho co sem u tebe vyčetl tak pro tohle čerpadlo by to melo byt takhle 1:20------1,00mm 1:25------0,90mm 1:30------0,80mm 1:35------0,70mm 1:40------0,60mm 1:45------0,50mm 1:50------0,40mm 1:55------0,30mm 1:60------0,20mm atd. jestli je to tedy správně tak abych dostal mazací poměr 1:40 musím dát pod kladku o 0,40mm méně takže podložky pod kladkou by mely měřit 0,60mm. promiň že otravuju ale si asi jediný koho znám a rozumí tomu. Dík -------- JAWARMANIAK: Ahoj, Ano, je to tak. Původní nastavení je pro poměr 1:20. Ale počítej, že ten poměr je jen orientační, protože se mění se zatížením motoru. To, co jsi nastavil je tedy hodnota maximálního zatížení, kdy dává čerpadlo nejvíc oleje. Při původním 1:20 bylo možno dávkovat až do poměru 1:200, čili se změnou na 1:40 se změní rozsah až na cca 1:400 při nezatíženém motoru. Proto si dávej pozor na hladinu oleje v nádržce a na správnou funkci. Při sebemenším snížení dodávky oleje (vzduchová bublinka, přicpání hadičky...) hrozí zadření. Já bych volil jako strop poměr 1:33. Zetkám zdar. Snad to pomůže. Jinak ještě dodám, že nákres držáku najdeš i v katalogu servisního nářadí ČZ. Stáhnout ho můžeš na internetu. Já ho chci na web dát taky, ale teď nemohu.
Pepe: Zdravím,potřebuju poradit jak mám nastavit podložky pod kladkou,čerpadlo bylo dlouho rozebrané a nevím už kolik podložek bylo na které straně kladky. Ať zkouším cokoliv,krajní segrovka mi nepasuje do drážky,nebo se těžko otáčí kladka.Jedná se o čerpadlo 591-15-400SZ z ČZ 175/477. Odpověď mi prosím pošli na coke22@seznam.cz děkuju.
jawarmaniak: To by měla být normalizovaná součástka. Mrkněte do starých ČS strojnických tabulek. Podle nějaké normy to bude sedět...
Sláva: Děkuji za odpověď již jsem sehnal na 175.... ale co ještě potřebuji je olejoznak... nevíte zda se dá sehnatv replice?
jawarmaniak: oprava: 175
jawarmaniak: Ne. Čerpadlo pro 125 a 75ccm má jinou vačku, čili jiný zdvih a tak jiné množství dodávaného oleje.
Slavomír: Dobrý den je možno použít čerpadlo z čz 125 na 175?
jawarmaniak: Vaše komentáře, postřehy a dotazy pište sem.
BlueBoard.cz ShoutBoard