Přidej zprávu »
Centřík: Zdravím, obracím se sem opět pro radu ohledně mé Zetky. Jedná se o to, že při jízdě a přeřazení z druhého rychlostního stupně na třetí se motorka začne "klepat" v převodovce. Motorka jede dál, ale tento zvuk mě silně znervózňuje a bojím se, abych motor (převodovku) nepoškodil. Motorka je po GO (Válec, spojka, ložiska, gufera, spojkový řetěz). Děkuji za vaší radu
Kany 3000: Mám rám na ČZ 150c štítek byl uchycen na krku řízení jak u pozdějších motocyklů chci se zeptat jestli je možné že byl uchycen na krku řízení a ne pod sedlem štítek byl nanytován jak originál pod sedlem nebyly vyvrtány dírky na tento štítek . Chci se zeptat jestli se štítek montoval i na krk řízení
Bob: Ahoj, znovu se obracim s dotazem. Zetka uz je rozebrana, jediny problem mam s prednim tlumicem. Na prvnim sel kluzak vytahnout bez problemu, na druhem nejde. Kdyz tahnu smerem dolu tak to pruzi. Pokud s hora zkusim kladivem pres tyc, take pruzi ale nevyleze ven. Zda se mi jako by byla pruzina praskla a zasekla se nekde ve spodni casti. Co s tim? Diky
jawarmaniak: To chce nová pertinaxová pouzdra
Zdeněk: Zdravím, opět prosím o radu. Složil jsem přední vidlice Céčka, nic nebylo poznat až když jsem motorku sundal ze zvedáku. Když si stoupnu před moto a nohama chytím přední kolo, jde mi hnout se řídítky kousek dostran, anož by se kolo pohnulo. Připadalo mi už při montáži divné, že po zašroubování pružin do vidlic jde s konci, kde je osa kola různě natáčet. Jak se mají prosím zajistit? Jen dotažením? Děkuji
Řazení - Honza: Ahoj, mám problém ohledně motoru. Dělal jsem na něm go a snažil jsem se poskládat vše jak má být. Asi mi muselo něco uniknout, protože motor před měl řazení jednička nahorů, teď to má řazení dolů jedničku a 2 a 3 nahorů. Nevíte co s tím?
jawarmaniak: pedál do laku
Petr: Zdravím, narazil jsem na Aukru na 2 druhy jednošroubových upínek řídítek, je možné, že se dělala dvě provedení? Liší se jen nálitkem u díry na šroub, tady jsou fotky: odkaz » odkaz »
Stanislav: Poradí někdo jestli šlapku (pedál) zadní brzdy je správné černit nebo černě lakovat (klasické porvedení ČZ 150C)?
jawarmaniak: Centřík: chyba bude v přesouvacím palci. Musí se motor znova rozpůlit a zkontrolovat
jawarmaniak: Zdeněk: pokud nemají stupačky otvory na čepy, tak jak říkáte. Zašroubovat a svrtat.
Centřík: Dobrý den, chtěl bych poradit ohledně rychlostních stupňů. Celá motorka je po GO, takže i motor. Chtěl jsem udělat testovací jízdu, ale jediná rychlost co mi jde je PRVNÍ PŘEVODOVÝ STUPEŇ. Více už mi to \"nějak\" nedovolí. Kdo měl stejný, problém, tak bych potřeboval poradit co a jak. Moc DĚKUJI.
Zdeněk: Dobrý den, chci se zeptat, jakým způsobem se zajišťují osy předních stupaček u C? V popiscích jsou dva čepy, ale v závitu jsem dírky nenašel, takže mám dotáhnout , pak provrtat a zatlouci čepy? Díky. Jinak moc díky za tuto stranu, obdivuhodná práce :-)
jawarmaniak: Originál je rozlisovaný, takže tvoří jeden celek. Ta stupačka z odkazu nepatří na zetku. Je na pionýra, který má stupačky šroubované
Stanislav Kočvara: Děkuji za odpověď. Dívám se na fotografii přední stupačky na ČZ 150 C a není mi jasné, jak je proveden spoj čepu a držáku. Z fotografie je vidět že ani závit čepu ani matička nepřesahuje profil držáku. Repliky čepu se ale dělají se závitem a matičkou, viz odkaz » Znamená to že ta matička je nějak zapasované do toho držáku? Tomu ale zase neodpovídají repliky držáků, tam je kulatý otvor na prostrčení kruhového profilu, viz odkaz » A nebo si to výrobci replik nějak zjednodušili? U originálu doma mám jeden vyvařený a jeden jakoby nějak snýtované s tím že v čepu je prohlubeň...
jawarmaniak: černění
Stanislav kočvara: Výborný článek. Poradí někdo jak povrchově upravit páčku přední a zadní brzy? Chrom? Černý lak? Černý zinek?
jawarmaniak: Je to napadené kutilem
Bob: Dobry den, predem bychh se chtel poklonit za uctihodnou mravenci praci. Nedokazu si predstavit kde se tyto informace daji sehnat a vazim si lidi co delaji veci naplno. Tento web je toho dukazem. A ted k memu dotazu. Zblaznil sem se do zetek a uz mam doma dve. Jednu splacanou T/C. Druhou T nalezovy stav, vse origo vcetne vidle a blatniku. Jedina vec me tam prekvapila a nikde sem to nevidel. Karburator je uchyceny pod uhlem 45 st nahoru. Usti do valce je pod timto uhlem take. Je toto nejaky domaci tunning nebo se to vyrabelo seriove? Kdyztak mohu poslat foto. diky
Ruda: Díky moc za info a vůbec za skvělé stránky. Ale co s tím vyskakováním dvojky? Nemá někdo nějakou zkušenost?
jawarmaniak: Do výrobního čísla 213 120(rok 1949) je na pravé straně ozubené hřídele(hlavní) ložisko E12(12x32x7), od výrobního čísla 213 120 se osazuje ložisko 6201(12x32x10) - zároveň se u drážkové hřídele(předlohy) přestávají montovat duplicitně ložiska 6203 a vnitřní ložisko je nahrazeno labyrintem.
Ruda: Mám nejasno ohledně pravého ložiska hlavního hřídele pro téčko v.č.223xxx;katalog pro t udává ložisko E12-je užší než 6201 pro c, ale moje téčko má vypínací čep spojky zezdola-oproti katalogu.Měl jsem v převodovce 6201, ale problém s vypadáváním dvojky směrem k trojce; posun hl.hřídele umožněný užším ložiskem by to teoreticky vyřešil. Dá se určit, co tam patří?
jawarmaniak: Projděte si článek o linkování zetek
martin: je to rok 1948
martin: dobry den mužu se poradit spis by me zajímalo presne provedeni mam doma motorku cz 125 T jaka je originalni podoba jestli jse třeba kola cele lakovali a nebo jestli byli chromovane a tak dekuju za radu
jawarmaniak: Ano, až dolů k dorazu.
Zdeněk: Ahoj, delší dobu již restauruji Téčko z roku 1947. Mám malou zradu u karburátoru. Při čištění jsem zjistil, že mám seknuté šoupátko plynu. Celkem mi to dalo zabrat dostat ho ven. Jemně jsem ho obrousil smirkovým papírem. Teď jde už celkem dobře, ale nejde až dolů. Chci se zeptat, zda má jít úplně dolů či nikoli. Karburátor Jikov 2916 nemá žádný šroub volnoběhu, tak se ptám. Díky za odpověď.
Petr: Děkuji za odpověď, pokusím se sehnat správné díly
jawarmaniak: Jen první kusy pevného C v roce 50. Cokoliv pozdějšího je bastl
Petr: Ahoj. Mám čz 150c odpruženou - rok 1951. Upínku mám jako na model T (na dva šrouby) - píšeš, že ji měly první modely C. Je možné, že by jí mělo i odpružené céčko? Mohu ji nechat, nebo je to bastl předchozího majitele a měl bych sehnat upínku pro pozdější modely C ? Díky za odpověď
jawarmaniak: Jaj, překlep. Díky
Martin Štindl: jawarmaniak: v článku o rozetách máš chybně uveden rozměr řetězu(1/2"x1/6) správně je rozměr 1/2" x 5/16"
jawarmaniak: To není moc slušné.. Já zase nemusím mít čas na to vůbec odpovědět... Uvědom si, že někdo si ten čas udělat musel, zcela nezištně, a jako blbec to tady všechno sepsal a nafotil... do 51 opředené.
Ondra: Sory, možná je to už taky někde psáno, ale nemám čas hledat, mám 150c, pravděpodobně konec 1951 nebo tačátek 52. Díky.
Ondra: Nevíte někdo jako je to u 150c s opředenými el. kabely a lanky?
jawarmaniak: Měla by to být pevná veze, takže blatník i rám je vyměněný
Radek: Zdravím mám prosbu.Mám Zetku 150C rok 1950 ovšem štítek je né na rámu pod sedačkou ale na trubce mezi rámen od sedašky a spodní částí.Dále má rám výztuhy ale jinak žádné označení.Zadní blatník výztuhy a přední blatník SPZ na obou bocích.Otázka jaké sedlo koupit a do jakého roku rekonstruovat.Podle štítku nebo podle dílu i když neodpovídají datumu výroby.Motorka je až na sedlo celá původní ale byla prý v minulosti bourana.Jak to už nikdo neví.Děkuji
Stanislav: Super stránky, užitečné informace, díky.
jawarmaniak: Zdravím, zkuste to vyfotit, nejsem si jistý, že vím, o čem píšete.
tomek: mám dotaz,hliníkové těla zadních kluzáků-pravé kusy mají a nemají odfrézovaný kousek zadního čela,zřemě pro většímu posunu řetězu.já třeba nemám čili bylo to od nějakéo roku frézováno?
neomega: Poslal jsem Vám foto, tak pokud budete tak hodný podívejte se na to okem odborníka jestli tedy mám shánět rám z Céčka. Díky
jawarmaniak: 223898 je Téčko z roku 50. Motor je ND. z toho nic nevyčtu. Motor 309228 je 150C z konce roku 51.
neomega: Dobrý den, potřebuji zjistit o jaký typ z jakého roku se přesně jedná. Chybí totiž štítek.
jawarmaniak: A co na tom chcete identifikovat?
neomega: Také potřebuji poradit s identifikací: rám na krku 223898 motor 212-4-65 a náhradní motor 309228. Předem díky.
MILO3: Děkuji.
jawarmaniak: Černé kabely v PVC.
MILO3: DOBRY DEN,MĚL BYCH JEŠTĚ JEDEN DOTAZ OHLEDNĚ DRÁTŮ A BUŽÍKRY,MÚŽETE MI PROSÍM UPŘESNIT CO SE POUŽÍVALO? JEDNÁ SE O ČZ 150C. DĚKUJI
MILO3: Děkuji,přeji hezký den.
jawarmaniak: Tam už normální plastové bowdeny. Jen náhon tachometr by měl mít tlusné opředení.
MILO3: ČZ 150 C EXPORTNí PROVEDENí v ČERVENÉ BARVĚ DĚKUJI
jawarmaniak: Na jakém modelu?
MILO3: DOBRÝ DEN,MĚL BYCH PROSBU OHLEDNĚ BOWDENŮ,NEVÍM JAKÉ MAJÍ BÝT,JESTLI UMĚLOHMOTNÉ,TY JAK SE PRODÁVAJÍ NYNÍ,NEBO JEŠTĚ HADROVÉ,JAKÉ BÝVALI NA STARŠÍCH MOTORKÁCH.DÍKY ZA VAŠE STRÁNKY,DÍKY JIM JSEM MOTORKU ZRENOVOVAL BEZ PROBLÉMŮ.
jawarmaniak: Tak samozřejmě budu rád za nafocení dochovaného stavu linkování. Určitě by se hodilo do článku o linkování zetek.
Štěpa: P.S.: Kdybyste potřeboval nafotit nějaké díly atd., rád pomůžu. Mám rozebranou ČZ 125 T z roku 1947 s výrobním číslem, když se montovaly B a T dohromady. Mám např. přední vidlice s linkami do špice. Tak kdybyste něco potřeboval, tak na oplátku za Vaší ochotu rád pomůžu.
Štěpa: Moc děkuju! Myslel jsem si to, že to tak bude. Přesvědčovali mne, že vše bylo v chromu, ale dochované šrouby na mé ČZ jsou černěné. Jen mne mrzí, že výrobci ND pořádně neví, jak to bylo ve skutečnosti.
jawarmaniak: Vše, až na pár vyjímek (matice svorníku př. vidlice) by mělo být černěno. Dnes se používá i černý zinek
Štěpa: Chtěl bych se zeptat, jaká povrchová úprava se používal u šroubů na 125 T 1947? U mojí zetky, co se šrouby zachovaly, tak jsou černěné - uchycení nádrže, sedla, pružin sedla, motoru. Jinak šrouby uchycení blatníků, kastlíku atd. se nedochovaly. Chtěl bych si koupit repliky, otázka však je jaké? Díky za radu a přeju hodně štěstí při tvorbě stránek. Moc mi pomáhají!
jawarmaniak: Fotka motoru hned v první kapitole tohoto článku ti nestačí?
mautin: a jak to chápu tak je to teda 125 a ne 150 protože tam není zadnej motor tak jakej mam schanet dekuju a nebo kde bych sehnal presnou fotku jak vipada v origo
jawarmaniak: 182 tisíc je Téčko z roku 48
mautin: dobry den mam prozbu mam na ramu číslo 182 850 zjistim co je to za rok a typ protože to ma jak zadny kluzáky tak odpruzene sedlo dekuju za odpověď
Koblet: Já to sice v článku pořád nemůžu najít, jen poznámku že se v průběhu výroby přešlo z trubičky na hadičku, ale díky moc za odpověď. Tyhle stránky projíždím pořád dokola a zatím jsem tady našel téměř vše co jsem k renovaci svých Zetek potřeboval. Jsou vážně super a díky za tu práci.
jawarmaniak: Stačí si to tu pročíst. v článku je jasně uvedeno, že na hadičku se přechází v roce 48.
Koblet: Ahoj, nevíte někdo jestli na jedno z posledních Téček s číslem 234094 patří palivová hadička, nebo Cu trubička? Na karburátoru mám totiž konec na hadičku a nevím jak bych tam trubku přidělal. Jenže kdo ví zda je karbec původní a nebo ne. Díky moc za radu.
jawarmaniak: Prosím o fotky jak skel, tak motoru. Pak budu moci říci víc.
Jiří: Prosím, potřebuji poradit s identifikací motoru čz 150c, výrobní číslo 370900. Číslo je originál a nepasuje nikam mezi čísla na různých fórech uváděná. Motor by měl být z rikši čz150c. Štítek na rikše už není. Rok výroby taky nevím. Díky.
Jiří: Mám tu 4 druhy provedení skel. Liší se v detailu za znakem čz. Z tečka mám sklo, které má za znakem "cihličky" , světlo z céčka má za znakem vodorovné pruhy s tečkováním. Myslím, že je to původní. Pak tu mám pěkné sklo s nápisem SIEMENS, pasuje přesně ale nevím z čeho je. Poslední sklo co tu mám je celkem nové, nevím jeho původ, možná replika, vypadá jako z céčka, ale má tečkování i na druhé straně skla dole. Můžu vše nafotit.
jawarmaniak: Nejsem si vědom toho, že by bylo více typů skel
Jiří: Viděl jsem několik provedení skla předního světla. V článku jsem nikde popis předního světla neviděl. Připravujete něco o tomto? Díky
Jiří: Sklo předního světla
jawarmaniak: tak i tak. Štítek má méně údajů, takže je logicky i kratší..
tom86: výrobní štítky-pozdeji se přechází na kratší verzi,píšeš,kratší jako v rosteči děr? nebo rozteč stejná jen méně údajů na štítku. s fotek je to takové sporné zjistit.děkuji.
jawarmaniak: záleží na verzi motocyklu, ale je to černění, niklování a chromování. Zinek se nepoužíval.
mioš: perfektní,akorát jsem nenael povrchovou upravu šroubů. díky
jawarmaniak: 12/stříbrná
tom86: chlapi radte.! 1-jakou hlavu mají šrouby m7,v úchytu zadních kluzáků,11či12 klíč??? 2- jaký tachometr na 125c s černou nebo bílou tabulkou(stupnicí) na bílé tabulce je napsáno 150, tak mi je divné davat jej na 125c,jak to má být správně???
oťas: Díky za tyto stránky!
geblik: super stránky, díky
Pavel: Super informace. Díky.
Laďa: Mockrát díky!!
jawarmaniak: Svíčka Brisk N19C nebo N17C. Cívky nejsou stejné, ale lze je zaměnit. S replikami zkušenost nemám.
Laďa: Zdravím, bohužel nikde nemohu najít jaká je správná tepelná hodnoty svíčky pro ČZ 125t. Dále se chci zeptat zda je zapalovací cívka na T a C shodná a zda máte někdo zkušenosti s replikami těchto cívek. Mockrát díky!
pepa: díky
jawarmaniak: 550 jednoznačně ve stříbřence.
pepa: čau prosimtě vím že to sem nepatří ale nevíš jaký měli být kola na pinckovi 550 jestli chromovaný nebo stříbřenkou díky
čočky7: to muselo dát kus pořádný práce a času-klobouk dolu-perfektní
jawarmaniak: leden 52
tom: Dobrý den mám ČZ 150 a na rámu u brzdy mám vyraženo jen 152 s širokýma mezerama bez znaku čz o jaky rok jde ? vzpery u zadních kluzáků nemám
jawarmaniak: 2916HC patří na Maneta M90
boby: nemá byt na tečku ještě karbec Jikov 2916HC ?
jawarmaniak: Pevné céčko
bary: čau jak pišeš o tom kastlíku na tečko tak já mám doma ještě jinou verzi vypadá podobně jako ten na neodpružený céčko ale ten to být nemuže protože je na druhé straně
jawarmaniak: Jeden Murphyho zákon říká, že když vše selže, tak si přečteme manuál. Myslím, že je to i tento případ. Demontáž kluzáků je popsaná v příručce k motocyklu. Nemá cenu psát to znova. s.30-31
Michal: Dobrý den, měl bych prosbu renovuji s kamarádem čz 150 C a nějak jsme pohořeli na sundání zadních kluzáků, tak jsem se chtěl zeptat, jaký je postup při jejich demontáži z rámu, předem děkuji.. Kdyžtak můj mejl michalstanek7@seznam.cz
bart: díky, jinak super stránky
jawarmaniak: Něco, kolem 65 tisíc.
bart: Ahoj nevíš prosím kolik byla dobová cena téčka?
jawarmaniak: Musíš vyšroubovat zajišťovací šroubek a pak pořádně zabrat.
Štěpa: Ahoj, nezlob se, že otravuju s blbostí, ale potřebuju poradit jak vyndat z tahacího kohoutu starý korek. U mojeho kohoutu nejde pořádně vytáhnout táhlo, jestli je to nějaký zpuchřelý? Děkuji Ti za radu a ochotu. Nikdy jsem to nedělal a tak to nechci zničit. Ještě jednou díky.
BlueBoard.cz ShoutBoard