Přidej zprávu »
jawarmaniak: chrom zdrsnit a nanést základovku na lehké kovy, např. formex
Ruda: Zdravím, mám nachromovanou nádrž (celou) a teď marně hledám lakýrníka na černý středový pruh, že to na chromu nebude držet. Co jim mám poradit? Nachromovat jen boky prý taky nešlo.
jawarmaniak: Jak píšu v update s karburátory, záleží, co máš za hliníkovou slitinu. Je možné volit i louhové moření.
Lukino: ahoj,potrebuju vedet jak hliniku zbavim oxidace,tim myslim,ze bude uplne do bila,bude stacit ta kyselina citronova co tady pises?Diky za odpoved
jawarmaniak: Nebude. Díly se musí ještě mořit a pasivovat.
Milan: Takže to bude zevnitř rezavé?
jawarmaniak: Takové věci se nebrousí a neleští. Navíc na vnitřních uzavřených plochách se chrom galvanicky nanést nedá.
Milan: Mám dotaz-dělám si sám přípravu pod chrom,brousím to na stolní nebo stojanové brusce,lamelovými kotouči.Jak mám brousit nešístupná místa? jako např.kryty zad kluzáků z vnitřní strany? díky za odpověď
jawarmaniak: Záleží jakého hliníku. Pokud je to čistý hliník (kartery), pak bych volil něco silnějšího - H2SO4, či H3PO4. Pokud je to slitina zinku (karburátory...) tak stačí cca 10%
lk: Zdravim. Chci se zeptat, jak siný roztok té kyseliny citronové je vhodný k moření hliníku? Předem děkuji za odpověď
jawarmaniak: S patřičným vybavením to lze. Resp. připravit povrch tak, aby se v galvanovně jen přeleštil a mohl se nachromovat. Musíte mít ale leštičky, kyselinu k vymoření + pasivátor a spoustu času
čz 150: Chtěl bych se zeptat, jestli je možné připravit si pod chrom celou nádrž popřípadě jestli máte s tak velkou plochou zkušenosti. Samozřejmě respektuji časovou náročnost. Děkuji za odpověď
jawarmaniak: Je opravdu ten karbec zoxidovaný? Pokud není, tak ho nemá cenu mořit. Pokud zkorodovaný je, tak ho opatrně mořit lze, ale narozdíl od ostatního je potřeba ho nechat v kyselině jen chvíli - třeba 10 minut, vytáhnout ho, opláchnout a zkontrolovat. Pokud ještě nebude čistý, tak to takto opakovat - tzn. nenechat ho v tom celou noc. Jinak pokud je jen zašpiněný, tak ho důkladně vyprat v benzínu. Pokud by byla možnost, tak se karburátory perfektně čistí i ultrazvukem....
SJ: Dík za okamžitou odpověď. Jak by jsi řešil ten karburátor, je nějaká zkušenost?
jawarmaniak: Uklíkovou ocel (tedy i nádrž) je potřeba vymýt nejlépe tlakovou vodou, vysušit ihned (třeba stlačeným vzduchem) a buď nakonzervovat olejem nebo vystříkat/vylít barvou. S tím karburátorem opatrně - karburátory jsou slité ze zinové slitiny, která reaguje velmi rychle - ty je třeba v kyselině nechat jen omezenou dobu.
SJ: Je mi jasné, že před mořením kyselinovou citronovou je potřeba jak slitinové díly tak i např. nádrž uvnitř odmastit technickým benzínem, ale po moření si nejsem jistý. Slitinové díly např. karburátor stačí vymýt ve vodě a vyfoukat stlačeným vzduchem? Vnitřek nádrže před nanesením barvy vymýt po kyselině vodou nebo rovnou acetonem?
PaVeL: zdravím mám hned dvě "rady" já jsem měl taky takové dilema jak ošetřit hliník - kartery, vyřešil jsem to BRUSNOU VLNOU (výrobce asi Rakso - dá se sehnat v potřebách pro laky a barvy) je dobrá na to že se s ní člověk dostane všude - lepší než houbička, potom koho by zajímaly ty žebra tak jsem na poslední burze v chotusicích viděl chlápka taky s vlnou, která se přidala na vrtačku a krásně se s ní dostane mezi, ale tohle jsem jen viděl a nezkoušel, jinak si myslím, že bude obtéket ty nerovnosti taky líp než s tím papírem. toť můj techn. postup
jawarmaniak: Akryláty jsou v podstatě 2 varianty - vodou ředitelné nebo klasický ředitelné ředidly. Určitě nekupuj vodou ředitelný. Jinak co vybereš je celkem jedno. Nejlepší je koupit akrylát přímo v nějákém specializovaném obchodě, kde ti nalejí tolik, kolik chceš. Většinou dokáží namýchat i přímo požadovaný odstín. Houbičky používám cca 80, 120 a 150
lupo: A ešte jeden podobný dotaz. Brúsne hubky. Akú zrnitosť použiť na konečné leštenie hliníku (nechcem použiť leštiace pasty) a poprosím tiež obchodný názov.
lupo: Vieš mi povedať obchodný názov akrylovej farby aby som ju mohol kúpiť? Ak dám do vyhľadávača "akrylová farba" tak je toho toľko, že strácam prehľad a ak už niekto čosi vyskúšal, tak prečo sa nepoučiť? Dík!
jawarmaniak: No hlavně se musí odstranit v první řadě veškeré oxidace, špína a staré nátěry. Pak se kov leští a brousí tak, aby se odstranily veškeré vrypy, škrábance a ďolíky. To všechno by bylo pod chromem vidět. Zkrátka díl musí mít dokonalý povrch. Ale rozhodně se neleští pastama. Před chromem se nanáší nejdřív přípravné vrstvy (měď, nikl...) tahle vrstva se znova vyleští a teprve potom následuje chrom. dělá se to z toho důvodu, protože se kov nikdy nevyleští úplně dokonale. Proto ty mezivrstvy.
Radek: Kdosi mi říkal, že pokud chci sám dělat přípravu pod chrom, tak musím mít předmět tak vyleštěný, aby vypadal jako už nachromovaný. Není to blbost? To mám přímo leštit pastou předměty před posláním na chrom? Díky za odpověď.
jawarmaniak: No silný roztok to není, ale je možné, že Vaše slitina hliníku obsahuje ještě jiné příměsy, se kterými kyselina prudce reaguje. Zkuste naředit více. Hliníkové slitiny bývají dost rozdílné...
velorex: ahoj mam dotaz na cistenie hliniku,,,,dnes som to skusal so 100g kyseliny citronovej a 1,5 az 2dl vody. ponoril som tam palivavy kohut a ta kyselina zacala hlinik akoby zrat a povrch bol tmavy a drsny. Teraz ked citam tieto prispevky, zistujem ze na 100g citronu treba 1 liter vody. mal som en roztok prilis silny ? dik za radu
jawarmaniak: nepočítej s tím, že bude vyleštěný (jako od chemického leštění na internetu), ale odstraní se veškerá bílá oxidace. Zbude jen čistý hliník. Něco, jako když se sundá výko primáru zevnitř, ale né tak lesklé. Ale hlavně to odstraní jen oxidaci, tzn, že špína, olejové skvrny, barva a šrábance tam zůstanou.
Hampy: Ahoj, zajímalo by mě, jak moc se tou citronovkou ten hliník vyčistí? Nemáte někdo nějaké fotky? Jinak parádní články a taky video na youtube, kde jsem vlastně našeli odkaz sem.
JINDRA: Díky moc. Někdy mám pocit, že tu Zetku skládáme spolu.
jawarmaniak: No pokud použiješ citronovku potravinářskou, tak namýchej 1Kg kyseliny s asi 10 liitry vody. Pokud máš přístup k průmyslové, tak stačí na 10 litru vody asi 3 polévkové lžíce. Kyselina nejlíp čistí ak kolem 40-60 stupňů. Pokud máš možnost, tak do lázně dej i topné těleso. Nutností ale není. Pokud ho nemáš, tak jednoduše díly nech v kyselině jen o pár hodin déle. Na hliník ti stačí nechat to ponořené přes noc. Dejme tomu tak 10 hodin. Na kovy počítej tak něco kolem 12 hodin. Přeju mnoho štěstí.
JINDRA: Zdravím, chci si očistit hliníkové díly - kartery motoru, víka, hlavu, náhon na tachometr mořením v kyselině citronové. Jak na to ? V jakém poměru to mám namíchat, např. 1L vody s 0,5 kg kyseliny citronové v prášku apod. Na jakou teplotu zahřát roztok a jak dlouho mořit. Díky.
jawarmaniak: Ahoj. mořit se může, ale nedoporučuju to. Lepší je ložiska vyndat. A dyž už budou venku, můžou se rovnou i vyměnit. žebra se dají vyčistit dvema způsoby (podle nečištění) - od barvy nebo od oxidace. V obou případech se očistí a odmastí benzínem. Na první případ ve dělají speciální kotouře na vrtačku, na které se z obou stran přichytí brusné papíry. Dá se to taky otryskat. Já to ale nedělám, protože se pak povrch lehce špiní. Pro druhý případ se může použít moření. Pokud jsou to válce, tak se zevnitř natřou vazelínou, aby se nenarušil povrch pracovní plochy.
Vlastik: Dobrý den, ty náboje kol to byla otázka,zapoměl jsem napsat otazník. Taky bych se chtěl prosim zeptat,jakým čistítkem se dá doatat mezi žebra na hlavě? Za případnou odpověď děkuji.
Vlastik: Dobrý den,hliník můžeme vymořit i s ložiskama(náboje kol)
jawarmaniak: na nejjemější drsnost můžeš použít smirek pod vodu. je to lepší, protože se tak rychle nezanese. Pokud použiješ i ty brusné houbišky, tak ty můžeš taky požít za mokra (ale nemusíš). Na finální leštění pastou ale výka důkladně vysuš.
míra: Zdravím, měl bych dotaz, má se v případě leštění hliníku brousit pod vodou při broušení jemnějším smirkovým plátnem? (leštím víka motoru) Děkuji za odpověď.
jawarmaniak: Uvítám Vaše dotazy, připomínky a postřehy.
BlueBoard.cz ShoutBoard