Přidej zprávu »
michal: Petr: typ 353 půlbuben. Na přední blatník si to montovali majitelé doma.Většinou šlo o potičky z automobilů.
Petr: Zdravím chlapi. Nevíte, který typ kývačky z roku 1955 měl váhu 120 kg? A nevíte jestli se na 250sátky dávaly světla na přední blatník? Takové kapkovité.
Rado: Zdravim,neviem ci to tu "zije" no proste nic lepsie popisane som nenasie.Mal by som le jeden dotaz k odliatkom kyvackovych blokov motora.Mam panelku 66 ku 360/02 aj hore vyrazenu vyvoz ssr este s odliatkami blokov zo spodu vyrazene 354-11-311.Neviem ci mam spravne info ale davali vraj do prvych paneliek taketo bloky?Valce mam panelkove a hlavy zasa len zuzene kyvackove 26-354-13-113...Zislo by sa popisat daco aj o panelkach nakolmo vela info o nich nieje.Vdaka.R.
Milan: caw pisal som ti email ale asi neodpovedas cudzim tak vdaka
jawarmaniak: arno77: domácí úprava
jawarmaniak: Ano, dělo se to běžně. A ano, lze postavit kývačku
jawarmaniak: Krejzy: nemohl. N353/N354 se razilo až po výměně na motocyklu.
arno77: Ahoj, jeden dotaz ohledně detailu rámu, které jsem zde nezaznamenal. Mám dvě kývačky ročníky 55 a 56. na jedné z nich jsou na držácích stupaček navařené zezadu "kulatiny" se závitem. Tudíž se montují jen šrouby bez matek. předpokládám že jde o starší rám čili 55 rok neboť na druhém nejsou. A jelikož se vždy šlo cestou zjednodušení, bude to určitě ten starší rám. Mám pravu? díky za odpověď. Arnošt
jerry.ov: Zdravím, potřeboval bych radu, má 350ku z roku 1958,typ 354 .,ale někdo vyměnil rám z panelkový i se zápisem do tp,je na tom možné stavět origo kývačku? Je možné ,že se v 70tých letech takto nahrazovaly rámy? Díky....
Krejzy: Ahoj mám dotaz ohledně rámu. Vím že jsou rámy 353 a 354 "skoro" identické. Já mám 354ku s náhradním rámem z 353ojky. Mohl být náhradní rám na 354 použit z 353 (rám má označení N 353 xxx xxx)? Díky za info. Jinak super stránka jawamaniaku!
z svoboda: Supr článek dík za informace
Tomáš: Perfektní,klobouk dolů!!!!!
jawarmaniak: modrošedé normandie jsou doménou let 57-59, ale ojediněle se objedují i později. Panelkové brýle jsou vyměněné za praské kývačkové
cz.kaktus: Dobrý den, Rád bych se Vás zeptal, zda nevíte jak dostávaly 250ky kývačky ten modrošedý nátěr. Tím myslím zda nevíte od jakého do jakého roku se to davalo či zda se to dělalo jen určitý rok, či série. Pak bych se jěstě rád zeptal. Myslíte že není vyloučeno aby se na posledních kyvačkách (rok 1961) nemohly objevit panelkové díly? Mám doma právě tuto a mám tam panelkové brýle. Děkuji předem. Jinak děkuji za moc hezký článek o té výrobní evoluci kývačkech, je těch rozdílů opravdu dost a mnohdy mi to moc pomohlo
zbyna: děkuji moc už to mám v kupě a moto jsem nastartoval bez problémů
jawarmaniak: Drát uzemění není, stejně tak drát plus. Vše jde přes uhlíky a na základě napojení baterie se naství polarita. Dynamu je jedno, na kterou stranu tečnou elektrony. Zapojení najdete v příručce k motocyklu.
zbyna: je to kývačka....
zbyna: dobrý den ,máte opravdu skvělé stránky,které mi velmi pomohly k opravě a renovaci Jawy 250. Chtěl bych se zeptat,jestli by jste mi prosím nemohl poradit ,pro mě s velkým problémem. Nemám předchozí zkušenost s jakoukoliv renovací ani opravou motorky,tak berte můj dotaz s rezervou a pochopením ,jestli t :) nevím kde na zapalování mám připojit drát od uzemnění neboli kostru,která je na po'lu plus ...
jawarmaniak: a umíš číst? Je to prototyp!
kex 5: To, že první půlbubny měly zadní světlo z péráka jsou jen fámy! Ale hned na první dodové fotce která je zde umístěna hned hoře je světlo slza
Radek: Ahoj , mám dva zadní blatníky bez části lemu jeden je stejný jako je ten co máte nafocený já ho mám na 353 rok 55 celonáboj, dva známí ho mají i na moto z roku 56 a pak ten starší který není tak zakulacený v místě bez lemu a je přetřený štětkou a zůstal na něm obrys péráckého světla. Šroubky na zadních silnějších tlumičích znám z Jawy ze zadu a u čz 351,2 z boku. Zadní světlo druhé provedení znám s prolisem z Jawy a bez prolisu z čz. To první provedení co je na foto mám na čz 352 z roku 55, ale ještě se vyrábělo úzké světlo s jiným prolisem slíčka.
Pavel: Nejprve vše nejlepší do Nového roku. Za druhé velký dík za tyto stránky a obrovský obdiv za logické seřazení obrovského množství informací. Sehnal jsem 353 s číslem 00648, tak už vyhledávám potřebné informace. Bohužel zadek je předělán na celobuben, tak uvidím jestli se mi podaří sehnat ten pravý. Ještě jednou díky. Pavel
jawarmaniak: Pošltete mi zprávu a fotky na mail.
Tomáš: Dobrý den, nemohu zjistit z fotografií jak spasovat horní a dolní díl masky poslední provedení s pacičkami. Pořád mi to nesedí do drážek mi nic nezapadá, jsem z toho jelen.Poradil by jste? Moc děkuji Tomáš expert352@seznam.cz
jawarmaniak: oprava: tohle je ještě půlbuben
jawarmaniak: 353-016939 odpovídá roku 55 - první celobuben
Petr: Dobrý den, předně bych vám rád poděkoval za moc hezké a poučné stránky, kdy v minulosti jsem mnohokrát využil stránky o zetkách při renovaci mých dvou. ČZ 150c a nyní jsem si koupil na renovaci Jawu 250/353 bez štítku ,číslo rámu jsem zatím nehledal ale číslo motoru je 353-016939 můžete my prosím určit rok výroby. Ještě pro doplnění výfuky jsou doutníky a bez ampérmetru v nádrži.Děkuji.
jawarmaniak: Číslo rámu 354-100 408 náleží roku 60, č. motoru 354-029272 roku 57
JAWYS: Klobouk dolů dát tyto informace dohromady www.175jawa.wz.cz
Ivy: Dobrý den,nejprve pochvala"klobouk dolů" za Vaše stránky.A teď dotaz umíte určit rok výroby?Mám číslo rámu 354-100 408,č.motoru354-029272,TP neexistuje.Jde mi o to zda v této kombinaci projde na tstaci na vet.TP a jaké díly použít aby výsledek odpovídal roku výroby.Díky za odpověď.
jawarmaniak: Však nikdo se neuráží, jen nechápu...
Milan Viskupič: TAK. PARDON,SEM NECHTEL URAZIT. SE OMLOUVAM.
jawarmaniak: proč přeze mne? Copak jsem nějaký prodejce?
Milan Viskupič: ZDRAVIM. MAM JAWA 350/360. CHTĚL BYCH JI PŘEDĚLAT ŘADĚNI NA DVOU PAKU . DÁ SE SEHNAT PŘES VAS CELÉ ŘAZENÍ? MAM STIMDOST PROBLEM TO SEHNAT. DIK ZA ODPOVĚD.Milan.Viskupic@seznam.cz
jawarmaniak: Měl by tam být zeleno-bílý tachometr. Mohl by mít znak jawa-ČZ nebo nemusel, tady těžko radit
Zdeněk: Chtěl bych se zeptat, mám Jawa-ČZ 250/353 ze srpna roku 1956. Měl jsem na ní tachometr z malé kývačky (120km). Jaký tachometr bych měl tedy shánět - druhé provedení tachometru? Díky za osvětu. P.S. Třetí provedení tam původně být teda nemohlo?
volneknihy.xf.cz: e-knihy ke stažení zdarma odkaz »
jawarmaniak: -> Strojnické tabuky - standardizované díly
koblet: Nu právě že jsem to odměřil a pak mi nejlépe zásobený obchod řekl, že takové se vůbec nedělá. Tak mě to zmátlo. :-)
jawarmaniak: To si snad dokážete odvodit. Velký průměr podle ložiska, malý podle osy a šířka lze odměřit
Koblet: Zdravím, nevíte náhodou jaké gufero lze použít do složení kol na 350 kývačku a do rozety? Předem díky za radu.
jawarmaniak: Z fabriky šlo VIn vždy v pravo. Pokud je vlevo, tak už nebude původní
Kamil: píšete že číslo rámu je na pravé straně výztuhy kru, já ho mám na levé a nejsem jediný, jak je to možné?
jawarmaniak: Je to stejné, jako první provedení, jen bez otvoru na spínačku.
Kamil: nemáte fotku nádrže druhého provedení zespodu? Podle tohohle článku bych měl tuhle nadrž mít (motorka vyrobena 30.9.1959) Já tam ale mám nádrž s prolisem na hřbetu.
jawarmaniak: Zdravím. Ano máte pravdu, stojánek má zkrácenou nožku. Bohužel jsem člověk ve skrze líny, proto nehledám fotku lepší. U kývačky existují páky dvojího provedení. Starší, montovaná cca do roku 59, má rozříznutí zepředu a šroub před hřídelí. Od roku 59 se objeduje ta z obrázku, tedy rozříznutá zezadu a šroub za hřídelí. Nafocené jsou v sekci malých kývaček. Ale máte pravdu, upozornit bych na to asi měl. Ohledně odlišností u Sidecaru, tak tam mám trochu problém se sehnáním kloudných fotek. Jinak zpracovávám i péráka a manety.
PETR HOLUB: Super stránky! Jen bych si dovolil malou poznámku ke startovací páce a ke stojánku. Podle katalogu i podle mnou sledovaných motorek měly všechny kývačky u stojánku vždy delší levou nožku (což mi připadá vzhledem k odjišťování stojánku a stavění motorky na něj vcelku logické). U vámi vyobrazeného stojánku to vypadá že delší levá nožka je ulomená hned za výztuhou proto je kratší než pravá. Z důvodu že pravá nožka praskala a oko na pružinu se prodřelo , takže později začaly stojánky vyrábět s prodlouženou výztuhou pravé nožky a s okem na pružinu na obou stranách (stojánek uváděný jako panelkový). Co se startovací páky týče tak vyobrazenou páku se zářezem a šroubkem vzadu mám na čz 250 r.v. 1961.Na jawa-čz jsem ji nikdy neviděl v žádném katalogu ani v realu. V žádném případě netvrdím že mám 100% pravdu .Moji připomínku berte jen jako můj osobní poznatek. Dále bych Vás chtěl poprosit jak to vypadá s Vašim článkem o side 560. Kdesi v nějaké diskuzi jsem narazil na poznámku že ho připravujete. S pozdravem Petr
jawarmaniak: ano, je. Holt se nedá uhlídat všechno.
rm: V kapitole Víka motorů, předposlední obrázek - není tam překlep v názvu (354 namísto 353)?
jawarmaniak: ano, je
david: Ahoj,chci se zeptat jestli záchyt reakce brzdy je stejný na 250a350.Mám na mysli ten poslední od roku 1960.Dík za radu
jawarmaniak: Co konkrétně máš u gumových součástí na mysli. Jinak tento článek se povrchovou úpravou nezabývá. Bylo by to už moc nepřehledné.
Jindra: Výborný přehled, děkuju ! Jen bych prosil o rozšíření o gumové části a také povrch. úpravy dílů. Např. co má být v zinku, chromu. Ještě jednu moc díky !
biker007: Super, díky za spoustu užitečných informací.
čočka: Dost dobrej počin-studnice informací,díky za něj.Fakt velmi dobrý,přičemž dobrý je slabý slovo.Díky Jirka-Cheb
Jarda: Jo,jo,ale až po novém roce.To se začne 350/354 renovovat.
jawarmaniak: Jarda: Můžeš to prosím nafotit a poměřit?
jawarmaniak: Jan: Ano jsou. Tohle si poplést opravdu nejde. Viz sekce o malých kývačkách.
Jarda: Ještě se vracím k těm plechům okolo kastliků.Dnes jsem je sundal a porovnal plechy na "chobot" jsou daleko víc vykrojeny než plechy na otevřené sání.Zkoušeno na Jawa 350/354
Jan: no mam 350 a sháním kryt řetězu a nerad bych koupil na malou kývačku, takže pokud to dobře chápu tak jsou od sebe uplně jiné?
jawarmaniak: V rozměrech? Proč v rozměrech? Mají hlavně úplně jiný tvar. Na motor špatný kryt napasovat ani nejde.
Jan: Ahoj prosím tě je nějaký rozdíl v rozměrech krytu na řetěz mezi malou a velkou kývačkou? děkuji.
Jarda: No nedá mi to a budu to muset vyzkoušet
jawarmaniak: Plechy jsem měl v ruce a mohl jsem je porovnat. Jsou to ty samé. (U 353)
Jarda: Ahoj.Mám na své kývačce 354 podsedlové olechy s takzvaným chobotem.Dočetl jsem se tady,že by měly být stejné jako plechy na otevené sání.Ale nějak se mi to nezdá.Podle mě mají daleko větší vykrojení do boku.
jawarmaniak: Kývačka měla vždy krutikruk, stejně i panelka. Rychlopal se objevuje poprvé až na sportkách a Califech. Řídítka měla vždy buď na obou lankách závit, nebo na žádném. neexistuje provedení - spojka závit, brzda ne a naopak.
Dadajan: našel jsem ve 3 kalogách ND vždy řídítka s drážkou na jezdce rukojeti, ale nevím zda to tak bylo i v r. 1961
Dadajan: Jaký mechanizmus plynové rukojeti patří na 353/1961? Rozenbíraná řídítka jsou na krutiruk (řídítka s drážkou). Ale repliková na kývačku jsou zpravidla dělána bez drážky, tedy asi na rychlopal? 353 s doutníky už většinou měla páčky se závitovou vložkou, ale o plynu moc nevím. Jedině katalogy dílů.
jawarmaniak: Je to výjimečné, ale možné to je
Pavel: Ahoj,je možný že by podsedadlový plech tředího provedení(ten šedý na foto) měl madlo uhycený třemi nýty??(1955)díky
ZČ: Mockrát děkuji. Poslal jsem ti email.
jawarmaniak: Napiš mi na maila Zdeňku. Něco doma najdu.
ZČ: Ahoj, potřeboval bych poradit ohledně šroubu, kterým je uchyceno sedlo k rámu u kývačky.. Nevím ani jak vypadá. Potřeboval bych fotku,rozměry, nebo nějakou repliku, ale nemůžu se ničeho chytit, jak to vyhledat. Poradíš prosím tě. Díky.
tadeas: právě že motor původní není je tam motor 592, podle provedení rámu to vypadá na rok 61 a výš
jawarmaniak: Rám je skutečně měněný. Rok výroby poznat půjde jen orientačně podle provedení. Je-li původní motor, pak je možnost rok zjistit podle čísla motoru.
tadeas: Dobrý den, mám kývačku bez štítku odpovídá poslednímu typu z roku 61 oba drzaky kastlíků jsou dolů bez výztuh uzamykaní krku je kývačka na krku je vin * N353 023882 * což je asi nahradní díl. Dá se zjistit rok výroby rámu? nebo jakekoliv další info o rámu? za jakekoliv info velice děkuji.
jawarmaniak: Podle záchytu bowdenu a tvaru lemu. Mrkni se do článku o odlišnostech malé kývačky. V kapitole o př. blatníku mám oba vyfoceny vedle sebe.
Lukáš: Prosím o radu, jak bezpečně rozpoznat přední blatník malé a velké kývačky? Je širší jen mezi prolisy pro tlumiče, nebo v celé šířce blatníku? Pustil jsem se do renovace velké kývačky a přední blatník je pobouchaný, potrhaný a i shnilý, koupil jsem kdysi na aukru velmi pěkný přední blatník, teď jsem ho tam dal a plášť kola se nevejde mezi ty prolisy, takže drhne. Jednoznačně se naskýtá fakt, že jsem koupil blbý blatník na malou kývačku, jenže: Mám i malou kývačku a ta má ty prolisy na předním blatníku od sebe ještě o cca 7mm blíže. Je tedy ještě užší než blatník, který jsem namontoval. Ten je však zase o 1cm užší, než původní pomlácený blatník. Jinak se mi zdá, že je s původním blatníkem shodný. Bohužel ten původní blatník je pokroucený, takže nemohu jeho rozměry brát za úplně přesné. Tak jsem z toho úplně zmatený. Ještě nepatrný rozdíl jsem našel a to v přivařeném očku pro bowden. U těch menších blatníků je očko navařeno zvlášť pomocí paciček a u původního blatníku velké kývačky je navařeno z jednoho kusu pásku, který je zohýbaný do tvaru očka. Děkuji za radu
jawarmaniak: Děkuji za pochvalu. Ano, je to možné. Kartery se začínají lít do kokil až během roku 59. V té době motor přichází o vybrání u krytu karburátoru. Rybiny se ještě v roce 58 také běžně objevují. Modro-šedá varianta se začíná lakovat v roce 1957. Motocykl v tomto provedení je naprosto v pořádku.
Lukáš: Musím nejprve vyjádřit obrovskou poklonu a poděkování autorovi tohoto, ale i ostatních porovnávacích článků, za velice podrobné a detailní zpracování. Je tu tolik důležitých informacích najednou a odpovědí na mnohé nejasné otázky, proč je toto u tohoto takto, když by to mělo být jinak apod.? Vaše nezměrné úsilí nám velice pomůže při renovacích, ještě jednou Vám za toto děkuji a přidávám jednu otázku, nebo spíš fakt. Mám modrošedou kývačku rok 1958, a je to přesně jak píšete v tomto článku, měl by to být již typ 04, ale osazená je prvky z typu 03 tj. rybiny, otevřené sání a 5 modifikace rámu. Mám však kartery s odlitými drážky pro uchycení krytu karburátoru s plíšky, avšak nemám vodící kolíček pro kryt karburátoru na pravém karteu? Je to možné? Jinak v levém karteru je vyříznutá drážka pro páčku klapky uzavřeného sání, které tam samozřejmě není, ale je tam původní otevřené sání.
Radek: Díky
jawarmaniak: Jsou stejné
Radek: Zdravím chtěl jsem se zeptat jestli je nějaký rozdíl mezi rámem na 250 a 350.Myslím tím rozměry uchytů na motor stupaček krycích plechů atd.? děkuji
jawarmaniak: Kruja: Svazek jde zboku jeklu na rámu. Zdeněk: Normálně tím vedením blatníku protáhni drát, za který zahákneš kabely a protáhneš to na druhou stranu.
Zdeněk: Lidi nevíte jak k tomu zadnímu světlu natáhnout blatníkem nový dráty? JE to v nějaké liště, ale jde nějak sundat? Díky
Kruja: Ahoj,mám dotaz ohledně vedení kabeláže.Jak byly původně kabely vedeny? po pravé straně rámu a potom pod navařeným úchytem nádrže nebo vrchem mezi nádrží a rámem? mám Kývačku rv 1961
jawarmaniak: Lavice se montuje asi až od přelomu 60/61
leny: jardo tutu kývačku mám taky ambasador r.v. 59 orginál rybiny, otevřeny sání, a Fab vložka a má k ní i techničák vlastnil ji děda nic tam nepředělával akorát je tam sedlo z panelky ale to tam asi už nepatří, nebo je nějaká možnost že na poslední kyvačky davali to rovný sedlo?
jawarmaniak: Teoreticky ano, ale ještě jsem ji nepotkal.
Jarda: A ještě otázečka.Mám kývačku r.v.59,má otevřené sání,rybiny a kastlíky na vložku Fab.Nezdá se mi že by jí někdo někdy rozebíral.Je možná tato kombinace?
Jarda: Super sepsáno,smekám před autorem
jawarmaniak: Logicky se lišit musí. Malá má užší vidlici a v jiné pozici otvory pro řídítka. Taky záleží, jakou verzi uvažujeme. Novější kejvačky mají masku uchycenou tvarovými zámky. Velká - otvory v kalhotkách, malá v masce.
Jadot: Zdravím, prosím o radu: Mám na motocyklu zničenou masku světla, takže musím koupit jinou. Masky z malých a velkých kývaček jsou totožné, nebo se liší a mám si na něco dávat pozor? Jinak moc přínosné ztránky, už je používal při renovaci ČZ 150 C a teď znovu při renovaci kývačky. Díky ti za ně.
jawarmaniak: To proto, že není o čem psát. Do sedmdesátých let nebyla zrcátka povinná, takže se nemontovala.
šoeL: Zdravím, supr stránka s cennými informacemi! Mel bych dotaz ohledne zrcátek, o těch tu nic není :-( Konkrétně rok 1956 (250/353). Děkuji :-)
tonda166: Zdravím Děkují za tyto Vaše rady.Skladám Kyvačku a moc děkují za radu. Kadlubiec PS Sháním podsedlové kryty na kyvyčku 350 třídílné.Děkují
Mikru: Moc poučné stránky
bary: fotky máte poslány na emailu
jawarmaniak: Na email, nebo to hoď třeba na rajče, imageshack.us, atp.
bary: kam mám vložit tu fotku nebo poslat na email?
BlueBoard.cz ShoutBoard