Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Komentáře, vzkazy, nápady:
Přidat vzkaz »
Strana 1 / 8, celkem 146 příspěvků  Další →
10.10.2017 (21:35) Odpovědět # X
Začátečník :-) E-mail

Odpovídáte X

10.10.2017 (21:13) Odpovědět # X
Začátečník :-) E-mail

xmeda reaguje:

10.10.2017 (21:18)X

Vsak on si to v M zavre tim zelenym tlacitkem.. na zmereni expozice. Vyndavani packy je nesmysl. Plnomanual (K, M42) pri zacloneni taky i zatmavi hledacek, takze se dost spatne ostri a je potom potreba porad otevirat/zavirat clonu rucne.

Pripadne to zavre nahledem hloubky ostrosti pokud to mate na nejake tlacitko nastavene.

Odpovídáte X

10.10.2017 (14:49) Odpovědět # X
Začátečník :-) E-mail

xmeda reaguje:

10.10.2017 (19:51)X

Pokud je ocekavana funkce, ze se na objektivu manualne krouzkem nastavi clona a pak to ma fotak na fotku privrit sam, tak to by mel a je na to potreba v custom menu povolit pouziti clonoveho krouzku / aperture ring. Bude to nekde u konce nabidek. Pak se da fotak do M, nastavi se clona na objektivu, cas a ISO na fotaku. Nebo se da dat ISO a nechat cas dopocitat stiskem zeleneho tlacitka, kdy si fotak objektiv na zmereni uz sam privre. A pak fotit.

Pokud je cekano, ze to pujde stavet z fotaku primo, tak to M objektiv neumi, to umi az Acka :)

Odpovídáte X

4.5.2017 (13:22) Odpovědět # X
celim E-mail

Odpovídáte X

22.3.2016 (17:58) Odpovědět # X
Marek E-mail

xmeda reaguje:

11.2.2017 (17:37)X

Tipoval bych studeny pajeny spoj, oxidace na nekterem z plosnaku nebo podobny problem. Tohle poresi jedine rozborka a prohlednuti, takze spis servis. Neb samocinne rozebirat fotaky je uz trochu vyssi divci .)

Odpovídáte X

22.9.2014 (12:14) Odpovědět # X
Dušan Pácl E-mail

xmeda reaguje:

22.9.2014 (12:47)X

Mam na to starsi Sigmu 50-500 EX APO DG s nahonem z tela a neni s ni zadny problem ani na MZ10.

Ten 150-500 OS objektiv nebude na tom MZ5 ani sam ostrit, ani stabilizovat a jeste je diskutabilni, jestli telo zvladne ovladat nejak rozumne clonu.. objektiv nema clonovy krouzek. Takze pokud ten objektiv rozezna, tak stejne bude nutne tam nutit clonu pomoci casu.

Stabilizaci ma sice v sobe, ale logicky potrebuje napajeni.. A filmova tela vyssich rad sice maji powerzoom kontakty, ale s uplne jinym pristupem k napajeni + ten objektiv potrebuje z tela dalsi udaje, ktere filmove telo neumi. S SDM/HSM objektivy zvladaji pracovat jen tela od K10D po upgrade FW a novejsi.

Lepsi by bylo sehnat si to tele starsi s nahonem.. a bude i levnejsi.

Odpovídáte X

4.6.2014 (17:34) Odpovědět # X
xmeda

Odpovídáte X

19.5.2014 (10:54) Odpovědět # X
RayeR

Odpovídáte X

3.12.2013 (01:59) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

3.12.2013 (02:19)X

...tovarny nebyvaji na pobrezi :) Tam jen japonci stavi atomovy elektrarny :)

http://www.amateurphotographer.co.uk/photo-news/540228/pentax-camera-factory-escapes-typhoon-damage

Odpovídáte X

2.12.2013 (10:27) Odpovědět # X
Pjotr

xmeda reaguje:

2.12.2013 (12:39)X

Original redukce do fotaku zacvakne pevne, nikam se nehyba (mozna tak 0,1mm) a rovina jejiho cela presne sedi s rovinou bajonetu fotaku, nikde nic neprecniva. Vyndat jde jenom, kdyz se nehtem sevre zapadka. Pokud je to original, tak si ji zacvakni nadoraz. Jinak vymena/reklamace nebo tak neco.. filipinskou jsem jeste nepotkal :)

Odpovídáte X

12.9.2013 (00:31) Odpovědět # X
xmeda

Odpovídáte X

22.8.2013 (00:17) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

22.8.2013 (16:28)X

Njn, ma to mensi kroky. U tech nahonovych to vsechno zavisi na konkretnim modelu, stoupani zavitu sneku a prevodech. Pak je bud rychlej jako treba F 28-80/3.5-4.5 nebo dlouho sroubuje, ale presneji, napr DFA100/2.8 Makro

Odpovídáte X

20.8.2013 (03:47) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

20.8.2013 (14:59)X

Neni zpetnovazebni tak jednoduse. Fotak vzdy presne vi v jake poloze je ostreni objektivu. Objektiv ma navic tabulku hodnot v cipu. Pokud nesedi s realitou, fotak si zmeri fazi a posle objektiv na "spravnou" polohu, ktera ale nemusi sedet s realitou. To se pak da castecne kompenzovat korekci. Kdyz je to horsi, musi se zkalibrovat mechanicky voditka obejktivu, nebo prehrat jeho firmware (viz treba Sigmy, kde uz vyrobce nabizi k novym primo kalibracni zadek.)

Vic iteraci delaji tela jen kdyz si nejsou jista. Zvlast ty starsi. K20D dela casto dve iterace. Je to pomalejsi ale muze to byt presnejsi. Novejsi tela zmeri a streli. Obvykle to vyjde.

Zpetnovazebneji funguje kontrastni ostreni, kdy fotak projede cely rozsah a pak se vrati tam, kde byly nejvic patrne hrany + pouzije nastavenou korekci. (pruser nastava, kdyz objektiv potrebuje korekci u fazoveho ostreni a pro kontrastni ho ta korekce naopak rozhodi, viz treba moje 50-500 Bigma, kde v servisu ladili voditka, ale moc to prazakum neslo..)

Jinak se stale divim, ze se fotak neumi sam zkalibrovat. Tak abych dal fotak na stativ, namiril z definovane vzdalenosti (1m, 2m, 3m, 5m) na testovaci obrazec presnych rozmeru a fotak by si ho sam ofotil s kontrastnim ostrenim, vybral spravny bod zaostreni a pak podle toho dokalibroval fazove ostreni pro dany objektiv v dane poloze zoomu a pro vsechny clony.

Jsou konstrukce objektivu jako Canon EF50/1.2 nebo Sigma 50/1.4 nebo dalsi, kde nejde objektiv nastavit tak, aby ostril vzdy spravne. Pokud se ta sigma zkalibruje na metr s F1.4, tak na 5m+ s vetsi clonou uz presne nesedi.

Stejnetak vetsina zoomovych objektivu nema po cele draze zoomu shodny bod zaostreni, temer zadny neni dokonale konfokalni. Driv to lidi neresili, protoze na fotkach do A5 nebo na digitalech do 10Mpix to mnohdy nejde ani pozorovat, ale s narustajicim rozlisenim digitalu se projevuji podstatne vic vsechny drobne obrazove vady. Zatimco treba DA16-45/4 na K100D se jevil jako bohovo objektiv s mimoradne ostrym vystupem, tak na K20/K5 vylezaji na kazde hrane osklive aberace. Stejnetak moje sigma 17-70. Na K100D nebo K200D to vypada jako perfektni objektiv. Na K20D uz je na nizsi clony mozne dobre pozorovat jak aberace, tak malo mikrokontrastu v detailech. Na K5 to vylezlo jeste o kousek. Predpokladam, ze K5IIs bez AA filtru toho odhali jeste vic. Pokud se vyrobci budou dal snazit zvysovat rozliseni snimace, tak nebudou objektivy schopne to prenest. Uz takhle pri F8+ zabiji jemne detaily difrakce, zatimco na filmu, nebo 6-8Mpix snimacich byly krajinky s F16 uplne bezne a bez znatelne ztraty detailu.

Otazkou pak je, k cemu lidi fotky pouzivaji. Malokdo si asi tiskne fotky na A1 plakat nebo prohlizi 1:1 na monitoru.. pokud mam fotku, ktera se pri celkovem zobrazeni na plose 24" monitoru jevi v poradku, vic asi netreba. (+ nejaka rezerva k orezum a redukci sumu). 20Mpix na APS-C bych docela zachoval jako strop a spis se venoval dynamickemu rozsahu, citlivosti, sumu, prechodu z bayerovy interpolace na plnobarevny foveron apod.

Odpovídáte X

18.8.2013 (15:22) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

18.8.2013 (15:30)X

Brno

nicmene prazaku s pentaxem na srazy a vymenu zkusenosti i vybaveni najdes na http://www.pentaxfriends.eu/ docela hodne :)

Odpovídáte X

18.8.2013 (03:03) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

18.8.2013 (04:33)X

Nemozno, 35mm jak FA tak DA jsou jedny z neostrejsich. Ten zoom se na to mezi F4-F8 vubec nemuze chytat. Bud je jeta, blbe zaostrena, nebo je chyba mezi fotakem a zemi :)

Odpovídáte X

12.8.2013 (19:35) Odpovědět # X
xmeda

Odpovídáte X

12.8.2013 (19:15) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

12.8.2013 (19:28)X

Na nekonecno by AF pri clone F10 nemel hrat roli (pokud to fotak nehodi na 2m), ale chce to testnout na nejakem peknem obrazci, kde je videt vsechny deformace.

Muj je dovezeny kamaradkou z Polska z fotozakupy.pl ;) tehdy tam vysel na 2.5k zatimco tady byl jedine novy za petku, nebo v kitu s K7. Pouzival jsem ho na K20D asi rok, kdyz bylo osklivo. Po koupi K5+18-135WR kitu uz ho beru jen na kolo nebo kdyz se nekde couram nalehko se psem, nehce se mi nic moc tahat. Dobry je i na srazy do knajpy, kde se kouri.. pak se to cele osprchuje a po smradu ani pamatky. A taky na bourky je fajn http://pentax.xf.cz/FOTOSKLAD/DA18-55WR/CIMG45618.JPG.. http://pentax.xf.cz/FOTOSKLAD/DA18-55WR/CIMG45616.JPG :)

Variabilita u tech setaku nejaka je.. mame tu v labine DA-L 18-55, optika je shodna, ale je na tom o neco hur. Pak tu je dalsi 18-55WR, taky zadna slava. Kamaradka ma DA18-55AL II, coz je zase stejna optika.. a ten je naopak hodne slusny.

Odpovídáte X

12.8.2013 (14:35) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

12.8.2013 (16:40)X

Ten setak bude ujety, delal jsem si pred 2 roky srovnavacku sigmy 17-70, DA18-135WR a 18-55WR. Sigma dopadla s vyrovnanym obrazem po cele plose nejlip, 18-135 ma rozjetejsi kraje a lepsi stred, setak byl logicky nejhorsi (je taky nejjednodussi a nejlevnejsi). ALE na F8 uz nema skoro patrne zelenofialove aberace a i u kraje je s takovou clonou velice slusny. Stred mi dela pekny i na F3.5.

Ta sigma ma na sirsim kraji peak kolem F6.3 ale uz pri F4 se s tim daji slusne fotky i mimo stred. 18-135 je pak kompromis pohodlnosti a obrazu :)

S F8-11 musi vsechny tyhle zoomy zakladniho rozsahu uz delat obraz bez pozorovatelnych chyb. Zvlast pak z raw, kde se zrusi vetsina aberaci. Kdyz ne, prozkoumat, zda nema potrebui AF korekce a nebo vymenit :)

Odpovídáte X

8.8.2013 (18:42) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

8.8.2013 (21:28)X

Tak da se bez toho byt, ale uz su na to zvykly, chybel by mi ten displej. Doufam ze je nenapadne to z vyssich tel oddelat. Naopak bych tam uvital displej bodovy misto znakoveho, aby tam slo zvolit/nastavit co se bude zobrazovat :)

Ultrazvukovy motor ma smysl, kdyz je prstencovy kolem celych elementu objektivu, jako maji ty EF 70-200/2.8 L IS apod. Nebo treba i ta Sigma 70-200/2.8 HSMII. Pak to ma velky tocivy moment a dokaze to rychle preostrovat. Kdyz je to jen mala mrcha honici tycku a pres prevody snek v objektivu, tak to krome tichosti nema zadnou vyhodu (viz treba Sigma 17-70/2.8-4 DC MACRO). A to nemluve o dalsim levelu - mikromotorcich v levnych canonech a levnych sigmach/tamronech pro canon. Treba jako je Tamron 70-300 nebo obdobna Sigma za 4k. Bzzzz bzzzzz bzzzzz :D

Nahon z tela sice dela trochu randal, ale zase

a) fotak je spotrebni material a moralne je po 3-6 letech zastaraly a vymeni se, nebo se vic pouziva jeho nastupce a zustava jen jako zaloha. Zatimco objektiv by mel vydrzet desitky let a cim min elektrickych kravin v nem je, tim lip.

b) nahon z fotaku ma motorek vetsi, nez se vejde do beznych objektivu, je silnejsi a zaroven objektivy muzou byt malinke (viz treba DA40/2.8 Ltd)

c) objektiv s nahonem z tela mi spolehlive beha i na fotaku z roku 1994 :) S HSM si tam neskrtnu :)

Polarizak je fakt nejlepsi koupit nejaky velky. Zalezi jaky je v planu nejvetsi objektiv a podle toho. Klasicky sirokace maji 77 nebo 82mm zavit. Takze muze stacit i 85x85mm. Ja bych ale kvuli Bigme musel jit na 86mm kulaty. Takze pak uz je jednodussi vzit si takovy ten velky hranaty 100x100mm nebo kulaty 105mm filtr (Lee nebo Hitech podle penez) a je vystarano do smrti na cokoliv. Podobne s ND filtrem. http://www.fotofilter.cz/88-hitech-105mm-pol-circular/

DA35/2.8 ma mozna 2x vyssi cenu.. ale taky si drzi hodnotu roky http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=259637 FA35/2 je na tom podobne, navic je FF, tak ho mam i na film a kdyby se nahodou u Ricohu zblaznili a udelali digitalni FF, slo by to i na nej .)

Krajina na nekonecno je f/11-f/14, tam uz objektiv zasadni roli nehraje, troufam si tvrdit. To se musi i 18-55 ukazat pekne. Jestli ne, zkontroloval bych, jestli neni treba ujety na nejake strane (centering) a kdyztak vymenil, ted uz se daji WR najit na paladixu za 1.5-2k :)

Odpovídáte X

Kniha od BlueBoard.cz