Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Komentáře, vzkazy, nápady:
Přidat vzkaz »
Strana 1 / 8, celkem 143 příspěvků  Další →
4.5.2017 (13:22) Odpovědět # X
celim E-mail

xmeda reaguje:

4.5.2017 (13:32)X

Ma to tam u fotky :)

https://www.flickr.com/photos/duc-driver/31782902254/

http://pentaxhacks.blogspot.nl/2008/03/hacking-pentax-k-teleconverter-to-a.html

Odpovídáte X

22.3.2016 (17:58) Odpovědět # X
Marek E-mail

xmeda reaguje:

11.2.2017 (17:37)X

Tipoval bych studeny pajeny spoj, oxidace na nekterem z plosnaku nebo podobny problem. Tohle poresi jedine rozborka a prohlednuti, takze spis servis. Neb samocinne rozebirat fotaky je uz trochu vyssi divci .)

Odpovídáte X

22.9.2014 (12:14) Odpovědět # X
Dušan Pácl E-mail

xmeda reaguje:

22.9.2014 (12:47)X

Mam na to starsi Sigmu 50-500 EX APO DG s nahonem z tela a neni s ni zadny problem ani na MZ10.

Ten 150-500 OS objektiv nebude na tom MZ5 ani sam ostrit, ani stabilizovat a jeste je diskutabilni, jestli telo zvladne ovladat nejak rozumne clonu.. objektiv nema clonovy krouzek. Takze pokud ten objektiv rozezna, tak stejne bude nutne tam nutit clonu pomoci casu.

Stabilizaci ma sice v sobe, ale logicky potrebuje napajeni.. A filmova tela vyssich rad sice maji powerzoom kontakty, ale s uplne jinym pristupem k napajeni + ten objektiv potrebuje z tela dalsi udaje, ktere filmove telo neumi. S SDM/HSM objektivy zvladaji pracovat jen tela od K10D po upgrade FW a novejsi.

Lepsi by bylo sehnat si to tele starsi s nahonem.. a bude i levnejsi.

Odpovídáte X

4.6.2014 (17:34) Odpovědět # X
xmeda

Odpovídáte X

19.5.2014 (10:54) Odpovědět # X
RayeR

Odpovídáte X

3.12.2013 (01:59) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

3.12.2013 (02:19)X

...tovarny nebyvaji na pobrezi :) Tam jen japonci stavi atomovy elektrarny :)

http://www.amateurphotographer.co.uk/photo-news/540228/pentax-camera-factory-escapes-typhoon-damage

Odpovídáte X

2.12.2013 (10:27) Odpovědět # X
Pjotr

xmeda reaguje:

2.12.2013 (12:39)X

Original redukce do fotaku zacvakne pevne, nikam se nehyba (mozna tak 0,1mm) a rovina jejiho cela presne sedi s rovinou bajonetu fotaku, nikde nic neprecniva. Vyndat jde jenom, kdyz se nehtem sevre zapadka. Pokud je to original, tak si ji zacvakni nadoraz. Jinak vymena/reklamace nebo tak neco.. filipinskou jsem jeste nepotkal :)

Odpovídáte X

12.9.2013 (00:31) Odpovědět # X
xmeda

Odpovídáte X

22.8.2013 (00:17) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

22.8.2013 (16:28)X

Njn, ma to mensi kroky. U tech nahonovych to vsechno zavisi na konkretnim modelu, stoupani zavitu sneku a prevodech. Pak je bud rychlej jako treba F 28-80/3.5-4.5 nebo dlouho sroubuje, ale presneji, napr DFA100/2.8 Makro

Odpovídáte X

20.8.2013 (03:47) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

20.8.2013 (14:59)X

Neni zpetnovazebni tak jednoduse. Fotak vzdy presne vi v jake poloze je ostreni objektivu. Objektiv ma navic tabulku hodnot v cipu. Pokud nesedi s realitou, fotak si zmeri fazi a posle objektiv na "spravnou" polohu, ktera ale nemusi sedet s realitou. To se pak da castecne kompenzovat korekci. Kdyz je to horsi, musi se zkalibrovat mechanicky voditka obejktivu, nebo prehrat jeho firmware (viz treba Sigmy, kde uz vyrobce nabizi k novym primo kalibracni zadek.)

Vic iteraci delaji tela jen kdyz si nejsou jista. Zvlast ty starsi. K20D dela casto dve iterace. Je to pomalejsi ale muze to byt presnejsi. Novejsi tela zmeri a streli. Obvykle to vyjde.

Zpetnovazebneji funguje kontrastni ostreni, kdy fotak projede cely rozsah a pak se vrati tam, kde byly nejvic patrne hrany + pouzije nastavenou korekci. (pruser nastava, kdyz objektiv potrebuje korekci u fazoveho ostreni a pro kontrastni ho ta korekce naopak rozhodi, viz treba moje 50-500 Bigma, kde v servisu ladili voditka, ale moc to prazakum neslo..)

Jinak se stale divim, ze se fotak neumi sam zkalibrovat. Tak abych dal fotak na stativ, namiril z definovane vzdalenosti (1m, 2m, 3m, 5m) na testovaci obrazec presnych rozmeru a fotak by si ho sam ofotil s kontrastnim ostrenim, vybral spravny bod zaostreni a pak podle toho dokalibroval fazove ostreni pro dany objektiv v dane poloze zoomu a pro vsechny clony.

Jsou konstrukce objektivu jako Canon EF50/1.2 nebo Sigma 50/1.4 nebo dalsi, kde nejde objektiv nastavit tak, aby ostril vzdy spravne. Pokud se ta sigma zkalibruje na metr s F1.4, tak na 5m+ s vetsi clonou uz presne nesedi.

Stejnetak vetsina zoomovych objektivu nema po cele draze zoomu shodny bod zaostreni, temer zadny neni dokonale konfokalni. Driv to lidi neresili, protoze na fotkach do A5 nebo na digitalech do 10Mpix to mnohdy nejde ani pozorovat, ale s narustajicim rozlisenim digitalu se projevuji podstatne vic vsechny drobne obrazove vady. Zatimco treba DA16-45/4 na K100D se jevil jako bohovo objektiv s mimoradne ostrym vystupem, tak na K20/K5 vylezaji na kazde hrane osklive aberace. Stejnetak moje sigma 17-70. Na K100D nebo K200D to vypada jako perfektni objektiv. Na K20D uz je na nizsi clony mozne dobre pozorovat jak aberace, tak malo mikrokontrastu v detailech. Na K5 to vylezlo jeste o kousek. Predpokladam, ze K5IIs bez AA filtru toho odhali jeste vic. Pokud se vyrobci budou dal snazit zvysovat rozliseni snimace, tak nebudou objektivy schopne to prenest. Uz takhle pri F8+ zabiji jemne detaily difrakce, zatimco na filmu, nebo 6-8Mpix snimacich byly krajinky s F16 uplne bezne a bez znatelne ztraty detailu.

Otazkou pak je, k cemu lidi fotky pouzivaji. Malokdo si asi tiskne fotky na A1 plakat nebo prohlizi 1:1 na monitoru.. pokud mam fotku, ktera se pri celkovem zobrazeni na plose 24" monitoru jevi v poradku, vic asi netreba. (+ nejaka rezerva k orezum a redukci sumu). 20Mpix na APS-C bych docela zachoval jako strop a spis se venoval dynamickemu rozsahu, citlivosti, sumu, prechodu z bayerovy interpolace na plnobarevny foveron apod.

Odpovídáte X

18.8.2013 (15:22) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

18.8.2013 (15:30)X

Brno

nicmene prazaku s pentaxem na srazy a vymenu zkusenosti i vybaveni najdes na http://www.pentaxfriends.eu/ docela hodne :)

Odpovídáte X

18.8.2013 (03:03) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

18.8.2013 (04:33)X

Nemozno, 35mm jak FA tak DA jsou jedny z neostrejsich. Ten zoom se na to mezi F4-F8 vubec nemuze chytat. Bud je jeta, blbe zaostrena, nebo je chyba mezi fotakem a zemi :)

Odpovídáte X

12.8.2013 (19:35) Odpovědět # X
xmeda

Odpovídáte X

12.8.2013 (19:15) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

12.8.2013 (19:28)X

Na nekonecno by AF pri clone F10 nemel hrat roli (pokud to fotak nehodi na 2m), ale chce to testnout na nejakem peknem obrazci, kde je videt vsechny deformace.

Muj je dovezeny kamaradkou z Polska z fotozakupy.pl ;) tehdy tam vysel na 2.5k zatimco tady byl jedine novy za petku, nebo v kitu s K7. Pouzival jsem ho na K20D asi rok, kdyz bylo osklivo. Po koupi K5+18-135WR kitu uz ho beru jen na kolo nebo kdyz se nekde couram nalehko se psem, nehce se mi nic moc tahat. Dobry je i na srazy do knajpy, kde se kouri.. pak se to cele osprchuje a po smradu ani pamatky. A taky na bourky je fajn http://pentax.xf.cz/FOTOSKLAD/DA18-55WR/CIMG45618.JPG.. http://pentax.xf.cz/FOTOSKLAD/DA18-55WR/CIMG45616.JPG :)

Variabilita u tech setaku nejaka je.. mame tu v labine DA-L 18-55, optika je shodna, ale je na tom o neco hur. Pak tu je dalsi 18-55WR, taky zadna slava. Kamaradka ma DA18-55AL II, coz je zase stejna optika.. a ten je naopak hodne slusny.

Odpovídáte X

12.8.2013 (14:35) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

12.8.2013 (16:40)X

Ten setak bude ujety, delal jsem si pred 2 roky srovnavacku sigmy 17-70, DA18-135WR a 18-55WR. Sigma dopadla s vyrovnanym obrazem po cele plose nejlip, 18-135 ma rozjetejsi kraje a lepsi stred, setak byl logicky nejhorsi (je taky nejjednodussi a nejlevnejsi). ALE na F8 uz nema skoro patrne zelenofialove aberace a i u kraje je s takovou clonou velice slusny. Stred mi dela pekny i na F3.5.

Ta sigma ma na sirsim kraji peak kolem F6.3 ale uz pri F4 se s tim daji slusne fotky i mimo stred. 18-135 je pak kompromis pohodlnosti a obrazu :)

S F8-11 musi vsechny tyhle zoomy zakladniho rozsahu uz delat obraz bez pozorovatelnych chyb. Zvlast pak z raw, kde se zrusi vetsina aberaci. Kdyz ne, prozkoumat, zda nema potrebui AF korekce a nebo vymenit :)

Odpovídáte X

8.8.2013 (18:42) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

8.8.2013 (21:28)X

Tak da se bez toho byt, ale uz su na to zvykly, chybel by mi ten displej. Doufam ze je nenapadne to z vyssich tel oddelat. Naopak bych tam uvital displej bodovy misto znakoveho, aby tam slo zvolit/nastavit co se bude zobrazovat :)

Ultrazvukovy motor ma smysl, kdyz je prstencovy kolem celych elementu objektivu, jako maji ty EF 70-200/2.8 L IS apod. Nebo treba i ta Sigma 70-200/2.8 HSMII. Pak to ma velky tocivy moment a dokaze to rychle preostrovat. Kdyz je to jen mala mrcha honici tycku a pres prevody snek v objektivu, tak to krome tichosti nema zadnou vyhodu (viz treba Sigma 17-70/2.8-4 DC MACRO). A to nemluve o dalsim levelu - mikromotorcich v levnych canonech a levnych sigmach/tamronech pro canon. Treba jako je Tamron 70-300 nebo obdobna Sigma za 4k. Bzzzz bzzzzz bzzzzz :D

Nahon z tela sice dela trochu randal, ale zase

a) fotak je spotrebni material a moralne je po 3-6 letech zastaraly a vymeni se, nebo se vic pouziva jeho nastupce a zustava jen jako zaloha. Zatimco objektiv by mel vydrzet desitky let a cim min elektrickych kravin v nem je, tim lip.

b) nahon z fotaku ma motorek vetsi, nez se vejde do beznych objektivu, je silnejsi a zaroven objektivy muzou byt malinke (viz treba DA40/2.8 Ltd)

c) objektiv s nahonem z tela mi spolehlive beha i na fotaku z roku 1994 :) S HSM si tam neskrtnu :)

Polarizak je fakt nejlepsi koupit nejaky velky. Zalezi jaky je v planu nejvetsi objektiv a podle toho. Klasicky sirokace maji 77 nebo 82mm zavit. Takze muze stacit i 85x85mm. Ja bych ale kvuli Bigme musel jit na 86mm kulaty. Takze pak uz je jednodussi vzit si takovy ten velky hranaty 100x100mm nebo kulaty 105mm filtr (Lee nebo Hitech podle penez) a je vystarano do smrti na cokoliv. Podobne s ND filtrem. http://www.fotofilter.cz/88-hitech-105mm-pol-circular/

DA35/2.8 ma mozna 2x vyssi cenu.. ale taky si drzi hodnotu roky http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=259637 FA35/2 je na tom podobne, navic je FF, tak ho mam i na film a kdyby se nahodou u Ricohu zblaznili a udelali digitalni FF, slo by to i na nej .)

Krajina na nekonecno je f/11-f/14, tam uz objektiv zasadni roli nehraje, troufam si tvrdit. To se musi i 18-55 ukazat pekne. Jestli ne, zkontroloval bych, jestli neni treba ujety na nejake strane (centering) a kdyztak vymenil, ted uz se daji WR najit na paladixu za 1.5-2k :)

Odpovídáte X

6.8.2013 (18:30) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

6.8.2013 (23:24)X

K5 = horni displej, nahled hloubky ostrosti na ON/OFF a obecne vic primych ovladacu, 14bit, pef/dng volba, 8fps v raw, vetsi buffer, hypermanual vc MTF krivky, MUP rezim zaverky, lepsi moznosti bracketingu, jack pro externi stereo mikrofon, baterka vic vydrzi, je k nemu i grip, snimac ma krapet vetsi dynamicky rozsah, ticha zaverka s 1/8000s a par dalsich drobnosti. Kovove telo je diskutabilni vyhoda, v horku a v zime je to nevyhoda a plastova K20D, kterou mam od pocatku prodeje 03/2008, na sobe dodnes nema jediny skrabanec, zatimco z K5 se mi na exponovanych mistech (rozky, "nozicky" na spodku apod) osoupala barva na kov.

K30 ma trochu lepsi video, v seru trochu konzistentnejsi AF, focus peaking pro snazsi manualni ostreni pres displej, je lehci..

Korekce objektivu samozrejme plati jenom pro JPEG. A do JPEGu foti cvakalisti ;) V raw se to postprocesem opravi daleko lip a citliveji, zvlast kdyz je na pouzity objektiv uz hotovy nejaky profil v danem SW.

DC motorky se pouzivaji v telech jako nahon a behaji desitky let bez problemu. Nejaky zvuk pri AF mi problem nedela, protoze malokdy projizdim sem a tam cely rozsah skla. Pri preostrovani na obdobne vzdalene objekty to jen tise bzukne a zrcatko, zvlast u K20D, udela vetsi randal, nez objektiv zaostrenim.

Mam i MZ-10 a SF-7, kde nahony porad behaji jak maji.. prezije to fotografa. Kdyby byli ve vedeni Pentax Ricoh normalni lidi, davno by podporili prodej svych DA* SDM objektivu nejakou delsi zarukou. Kdyz si muze Sigma dovolit 4 roky, proc ne oni.. zvlast kdyz treba DA*60-250 stoji 30 tisic. A nebo prejit na DC motorky jako ma 18-135. Nevidel jsem zatim nikde zminky, ze by to umiralo.. a je to tak proverena technologie, ze tam neni co zkazit. 18-135 je i tichoucky a rychly.

Svetelne objektivy maji peak na F4-F5.6. Nez DA35/2.4 mi prijde lepsi si vzit bud pouzity FA35/2 nebo celokov DA35/2.8 Makro. Rozdil mezi 2.4 a 2.8 je v praxi o nicem a ten limited nebo FAcko spolehlive vydrzi desitky let kazdodenniho foceni. Nic s plastovym bajonetem nechci :) z DA-L 18-55 v labine na ustavu obcas odpadne vnitrni kryci mezikruzi a uz ma po 3 letech hodne osoupane kontakty.

Pevne kratsi objektivy maji skoro vsechny 49mm zavit az po 100mm WR makro. Ty lepsi DA* skla zase maji jen 67mm nebo 77mm :)

Jinak polarizak je nejlepsi si koupit jeden veliky 86mm+ a uplne jednoduse si ho dat pred jakykoliv objektiv. Jasne, stoji hodne, ale staci jeden na vsechny objektivy. Kdybych na vsechno shanel presne sedici, zblaznil bych se, protoze mam 49, 52, 58, 62, 67, 72, 77 i 86 :)

Siroky stary manual neni, na film je uz 20mm ultra siroke ohnisko a slusny takovy stoji dost penez, zatimco na digitalu je z toho celkem bezne ohnisko. U telete pak zalezi k cemu, mam treba pekny M42 Pentacon 135/2.8, ma 15 lamel clony a vzdy tvori kruh. Na portrety fajn vec. Delsi jak 135 na film, pokud za neco stoji, taky nejsou zrovna levne. 180/200mm Zeiss a 300mm Tair.. A neajky zoom jako mam treba Chinon 80-200/4.5 sice pekne kresli, dokonce malo aberuje, ale na digitalu s tim ostrit rucne, kdyz mam po ruce 55-300, 70-200/2.8 a Bigmu nema moc smysl. Ale stal me jen pet stovek a konstrukcne asi prezije i vnuky.

Odpovidat muze jen admin knihy, ale staci dat novy vzkaz.

Jinak bude dobre vic fotit a min resit testy :)

Odpovídáte X

6.8.2013 (10:57) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

6.8.2013 (15:22)X

Ahoj,

K5 se uz da sehnat za 9-11 tisic, coz je asi bezkonkurencni fotak :) A ma par veci navic oproti K30/50, tak to stoji za zvazeni. Nova K5II/K5IIs je samozrejme drazsi.

DA18-55WR ma jako vsechno taky urcitou kusovou variabilitu. Stejne jako Sigmy a v podstate vsechno od vsech vyrobcu. Idealni je vzit si pred koupi u cehokoliv 2-3 kusy a vybrat nejlepsi. Pri koupi pouzitych trvat na osobnim vyzkouseni.. Ovsem je to zakladni setak, co pouzivam na lehko na prochazky. Podobne jako s DA-L 50-200 od toho nejde cekat vystup srovnatelny s DA*16-50/2.8 nebo DA*60-250/4. Co se SDM tyka, kusy DA*16-50, 50-135 vyrobene od 05/2012 by mely mit celkem spolehlive uz novy typ motoru. U DA*60-250 nebo DA*300 nejsou zname nejake potize ani predtim. V podstate jen ty dva nejstarsi a pokud prosly servisem od zmineneho data, pravdepodobne maji prehozeny motor na novejsi verzi. SDM u 17-70 tezko rict, prijde mi, ze ten objektiv prestali vyrabet, kdyz zacali delat DA18-135WR a jen doprodavaji zasoby, navic i podrazil. Podobne jako ukoncili DA16-45/4 kdyz zacli delat DA17-70/4 ale jeste se pres dva roky prodaval.

Sigma 17-50/2.8 je taky hodne sikovna varianta, kdyz clovek netrva na foceni v lijaku. Nova 17-70/2.8-4 C Sigma ted ma cerstvy test na DPreview, kde se docela dobre predvedla. Tamron 17-50/2.8 se nekolika znamym zhroutil zevnitr, jedno pro jaky system byl, rozlozil se snek zoomu a objektiv zustane zasekly kolem 30mm. Jsou sice lidi, kterym to vydrzelo nekolik let a funguje, ale asi bych ho neriskoval. Zajimava je urcite Sigma 18-35/1.8, mela by tu byt behem podzimu k sehnani. A v lineup planu ma Pentax nejaky dalsi DA* zakladak, podle grafu to muze byt neco jako 17-80/4 ci tak, tezko predvidat.

Osobne zatim zustavam s nahonovou puvodni Sig17-70 a DA18-135WR jako nejvic nosenymi zakladaky. K tomu DA12-24/4, Sig70-200/2.8HSM II (i s F1.7x AF TC nekdy) nebo lehci a mensi DA55-300 nebo velkou kravu Sig50-500 podle zameru foceni.

Z pevnych je v kabeli FA35/2, nekdy FA*24/2 nebo FA50/1.4.

+ AF540 blesk.

A pokryvaji to, co potrebuju .) Zbytek veci je na obcasne hrani-si. Ten budouci DA* setak me jeste zajima... nebo kdyby nekdo prodaval cerstve vyrobeny 16-50 se zbytkem zaruky za privetivou cenu. 21 tisic za novy bych si neoduvodnil .)

Odpovídáte X

10.6.2013 (08:47) Odpovědět # X
Jaroslav E-mail

xmeda reaguje:

10.6.2013 (10:56)X

Zdravim, na 55-300 nema telekonvertor v podstate ani smysl. Nejdriv to chce ostry svetelny objektiv. Pripadne jestli je cilem neco v dalce, je lepsi rovnou dlouhy objektiv samotny. Napr. sigma 150-500, sigma 50-500, sigma 500/4.5...

Jinak koukejte po 1.5x Kenko telekonvertoru. Sigmacke jsou match pro objektivy jako 70-200/2.8, 100-300/4 nebo 300/2.8. Nejde je nasadit na cokoliv, protoze u mnoha objektivu by se potkaly zadni cleny s konvertorem.

On telekonvertor sice nasobi ohnisko, ALE TAKY CLONU. Zaroven to neni kouzlo, takze 2x zvetsi i vsechny defekty obrazu jako je neostrost, aberace..

2x telekonvertor na 55-300 z toho sice udela 110-600mm, ale se svetelnosti F8-12 bez pricloneni, kdy je ten obraz 2x tolik rozblity jako na 300mm F5.8. Kdyz se to pricloni na obrazove pouzitelnou uroven 300mm F8, je z toho F16 objektiv. To se da pouzit jedine na slunci ze stativu.

Sam jsem si sehnal pentaxi SMC F 1.7x AF TC autofokusovy telekonvertor za 6.5k z e-bay a na DA55-300 je to ke konci tak tmave, ze s tim fotak odmita ostrit jinak, nez na stativu pres zivy nahled a to jeste jen kdyz je more svetla. Zato na sigme 70-200 nebo treba na svetelne pevne (50/1.4, 135/2.8 i 100mm Makro se to docela hodi). Samozrejme jsem neodolal a nasadil to i na Sigmu 50-500. Ohnisko je sice brutalni, ale i na pevnem stativu se obraz chveje uz kdyz na objektiv dychnu a ostri to jen pres zivy nahled. Fazove ostreni na K5 pri takove tme neumi pracovat. K5II by to mozna uz zvladl na slunci. Kazdopadne se takhle da fotit jedine na samospoust s predsklopem zrcatka.

Jeste se daji najit 1.4x Tamrony 2x Kenko a dalsi... napr: http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=250310 / http://www.paladix.cz/bazar/index.php?adid=241240 /

Odpovídáte X

Kniha od BlueBoard.cz