Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
6.8.2013 (18:30) Odpovědět # X
RayeR

xmeda reaguje:

6.8.2013 (23:24)X

K5 = horni displej, nahled hloubky ostrosti na ON/OFF a obecne vic primych ovladacu, 14bit, pef/dng volba, 8fps v raw, vetsi buffer, hypermanual vc MTF krivky, MUP rezim zaverky, lepsi moznosti bracketingu, jack pro externi stereo mikrofon, baterka vic vydrzi, je k nemu i grip, snimac ma krapet vetsi dynamicky rozsah, ticha zaverka s 1/8000s a par dalsich drobnosti. Kovove telo je diskutabilni vyhoda, v horku a v zime je to nevyhoda a plastova K20D, kterou mam od pocatku prodeje 03/2008, na sobe dodnes nema jediny skrabanec, zatimco z K5 se mi na exponovanych mistech (rozky, "nozicky" na spodku apod) osoupala barva na kov.

K30 ma trochu lepsi video, v seru trochu konzistentnejsi AF, focus peaking pro snazsi manualni ostreni pres displej, je lehci..

Korekce objektivu samozrejme plati jenom pro JPEG. A do JPEGu foti cvakalisti ;) V raw se to postprocesem opravi daleko lip a citliveji, zvlast kdyz je na pouzity objektiv uz hotovy nejaky profil v danem SW.

DC motorky se pouzivaji v telech jako nahon a behaji desitky let bez problemu. Nejaky zvuk pri AF mi problem nedela, protoze malokdy projizdim sem a tam cely rozsah skla. Pri preostrovani na obdobne vzdalene objekty to jen tise bzukne a zrcatko, zvlast u K20D, udela vetsi randal, nez objektiv zaostrenim.

Mam i MZ-10 a SF-7, kde nahony porad behaji jak maji.. prezije to fotografa. Kdyby byli ve vedeni Pentax Ricoh normalni lidi, davno by podporili prodej svych DA* SDM objektivu nejakou delsi zarukou. Kdyz si muze Sigma dovolit 4 roky, proc ne oni.. zvlast kdyz treba DA*60-250 stoji 30 tisic. A nebo prejit na DC motorky jako ma 18-135. Nevidel jsem zatim nikde zminky, ze by to umiralo.. a je to tak proverena technologie, ze tam neni co zkazit. 18-135 je i tichoucky a rychly.

Svetelne objektivy maji peak na F4-F5.6. Nez DA35/2.4 mi prijde lepsi si vzit bud pouzity FA35/2 nebo celokov DA35/2.8 Makro. Rozdil mezi 2.4 a 2.8 je v praxi o nicem a ten limited nebo FAcko spolehlive vydrzi desitky let kazdodenniho foceni. Nic s plastovym bajonetem nechci :) z DA-L 18-55 v labine na ustavu obcas odpadne vnitrni kryci mezikruzi a uz ma po 3 letech hodne osoupane kontakty.

Pevne kratsi objektivy maji skoro vsechny 49mm zavit az po 100mm WR makro. Ty lepsi DA* skla zase maji jen 67mm nebo 77mm :)

Jinak polarizak je nejlepsi si koupit jeden veliky 86mm+ a uplne jednoduse si ho dat pred jakykoliv objektiv. Jasne, stoji hodne, ale staci jeden na vsechny objektivy. Kdybych na vsechno shanel presne sedici, zblaznil bych se, protoze mam 49, 52, 58, 62, 67, 72, 77 i 86 :)

Siroky stary manual neni, na film je uz 20mm ultra siroke ohnisko a slusny takovy stoji dost penez, zatimco na digitalu je z toho celkem bezne ohnisko. U telete pak zalezi k cemu, mam treba pekny M42 Pentacon 135/2.8, ma 15 lamel clony a vzdy tvori kruh. Na portrety fajn vec. Delsi jak 135 na film, pokud za neco stoji, taky nejsou zrovna levne. 180/200mm Zeiss a 300mm Tair.. A neajky zoom jako mam treba Chinon 80-200/4.5 sice pekne kresli, dokonce malo aberuje, ale na digitalu s tim ostrit rucne, kdyz mam po ruce 55-300, 70-200/2.8 a Bigmu nema moc smysl. Ale stal me jen pet stovek a konstrukcne asi prezije i vnuky.

Odpovidat muze jen admin knihy, ale staci dat novy vzkaz.

Jinak bude dobre vic fotit a min resit testy :)

Odpovídáte X

Zpět do knihy

Kniha od BlueBoard.cz