Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Přidat vzkaz »
Strana 1 / 10, celkem 238 příspěvků  Další → RSS
1.10.2017 (16:21) Odpovědět # X
Stanix E-mail

modelyh0 reaguje:

19.10.2017 (12:14)X

Dobrý den,

Originál pojezd jsem poskytl kolegovi modeláři na náhradní díly, a tak to nemohu odměřit. Pokud se nepletu, původní motor byl Bühler, typ neznám. Jako náhradu by zkusil nějakou Mashimu, která by se do pojezdu rozměrově vešla. Možná by tam vyšel i nějaký jiný motůrek, chce to hledat.

http://www.pojezdy.eu/view.php?cisloclanku=2010020008

Odpovídáte X

27.8.2017 (18:58) Odpovědět # X
Čtenář_stránek

Čtenář_stránek reaguje:

7.12.2017 (20:23)X

Jsou to obrázky podvozků S499.0 - lamina (240.063).

Odpovídáte X

11.7.2017 (20:09) Odpovědět # X
Ivan Kohout E-mail

Čtenář_stránek reaguje:

27.8.2017 (18:34)X

Gretzův diodový můstek.

Odpovídáte X

6.1.2017 (18:25) Odpovědět # X
Čtenář_stránek

modelyh0 reaguje:

7.1.2017 (22:56)X

Jasně, viz lisopadové aktuality. Do 14ti dní bych chtěl přidat nové aktuality.

Čtenář_stránek reaguje:

8.1.2017 (09:36)X

Jo už jsem to našel - ono je to v jiné sekci.

Odpovídáte X

6.12.2016 (22:04) Odpovědět # X
Stas E-mail

modelyh0 reaguje:

13.12.2016 (14:18)X

Dobrý den,

Jsem rád, že to někdo čte :-)

Měřítko bylo kdysi zvoleno za mě. Na začátku jsem něco málo „modelů“ zdědil po otci + něco dostal k Vánocům. To bylo v roce 1991. Od té doby si hraju s vláčky. Popravdě jsem si pohrával s myšlenkou, udělat nové kolejiště kolem stěn místnosti (a i nad tou změnou měřítka jsem přemýšlel), ale vzhledem k času, který modelařině poslední dobou věnuji, tak bych to nikdy nedodělal. A lepší vrabec v hrsti, nežli holub na střeše.

V TT nebo v N by se toho pochopitelně na kolejiště vešlo podstatně víc. Vzhledem k rozměrům místností 4*3,8m by to už mohl být pěkný kus tratě...

Odpovídáte X

16.8.2016 (14:47) Odpovědět # X
Čtenář_stránek

modelyh0 reaguje:

17.8.2016 (13:19)X

Dobrý den

Opravdu je tu mrtvo. Tak nějak úplně nemám o čem psát a taky se mi přes léto nechce. Na kolejišti teď nedělám, venku je hezky, takže dělám okolo domu. Na druhou stranu je kolejiště funkční, takže párkrát do měsíce si zajezdím. S podzimem snad zase něco udělám, mám nakoupené nějaké kolejivo na výměnu, takže bude o čem psát.

Petr Smrčka

Čtenář_stránek reaguje:

12.9.2016 (19:17)X

No jo, koleje se položí poměrně rychle a hned se může jezdit, ale co krajinka? Ta část panelu u zdi se smyčkou se bude zelenit poměrně dobře na rozdíl od starého "hlubokého" panelu. Které koleje je nutno vyměnit? Vždyť jsou všechny profilové. Klasické plechové není žádné, nebo jsem něco přehlédl?

modelyh0 reaguje:

15.9.2016 (10:19)X

Popravdě krajinka mě baví ze všeho nejvíc. Však ono na ní taky někdy dojde. Nicméně nyní je prioritou dodělat nějak ovládání kolejiště, např. nemám zapojenou část výhybek na levém zhlaví. Jak jsem již psal, chtěl bych udělat ovládání vnitřního okruhu přes PC. Komponenty jsou nakoupené, tak už to jen dodělat – snad přes zimu. S tím souvisí i výměna výhybek. Na kolejišti sice plechové koleje nikde nemám, ale mám na pravém zhlaví (za ovládacím panelem) historické výhybky PILZ. Pak jsou ještě PILZy v zadním nádraží, ale tam ještě pár let zůstanou. Mám v plánu zrušit most nad nádražím, a místo té svislé stěny dát vlečku a silo. Takže výhybky vyměním v rámci upgradu celé stanice.¨

Nyní strategicky vyčkávám. Objednal jsem výměnu oken v domě, takže budu muset kolejiště rozpojit a odsunout od okna. Následně pak začnu zase modelařit. Vlastně letos vyčkávám hlavně kvůli těm oknům, protože se mi předtím nechce na kolejišti nic zásadního dělat.

Čtenář_stránek reaguje:

15.9.2016 (15:07)X

No jo okna - to je nejdůležitější. Dobrá okna šetří energii - teplo a konečně i penízky.

Odpovídáte X

24.1.2016 (13:44) Odpovědět # X
Andrew E-mail

Odpovídáte X

9.12.2015 (10:00) Odpovědět # X
Luky E-mail

modelyh0 reaguje:

9.12.2015 (10:36)X

Rád bych poradil, ale nemám s výrobky Mehano zkušenosti.

Odpovídáte X

19.11.2015 (10:22) Odpovědět # X
Peta E-mail

Petr Smrčka reaguje:

24.11.2015 (18:18)X

Kdysi se daly sehnat tzv. přechodové koleje z U profilu na "I" profil. Vyrábělo to ROCO, PIKO a byla U kolej s jedním upraveným koncem na který se daly nasunout spojky profilové kolejnice. Vypadalo to nějak takto:

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://website.profinetworks.cz/volek/8764/Snimek%252520096.jpg&imgrefurl=http://aukro.cz/ho-prechodova-kolej-u-i-pilz-8813-i4696117921.html&h=1200&w=1600&tbnid=BpvlLZTPQTk3QM:&docid=G3AktKUO6MFzCM&itg=1&ei=fZhUVp_bA4mxygOCq6_wBw&tbm=isch&ved=0ahUKEwjfjamexanJAhWJmHIKHYLVC34QMwhPKCkwKQ

Dnes jsem už nic podobného nenašel, existuje ale toto: http://www.elektrickevlacky.cz/modelova-zeleznice-h0-prechodova-kolej-62mm-mezi-piko-a-gleis-a-piko_p_3963.html ,

bohužel nevím jak to funguje, protože s tím nemám žádné zkušenosti.

Jinak by určitě šla přechodová kolejnice vyrobit tak, aby vzniklo něco jako v prvním odkazu.

Odpovídáte X

20.8.2015 (12:11) Odpovědět # X
Marek E-mail

Odpovídáte X

11.7.2015 (13:18) Odpovědět # X
Ľudovit Lupták E-mail

Tomáš reaguje:

11.11.2015 (21:53)X

Odpovídáte X

1.2.2015 (11:58) Odpovědět # X
michal E-mail

Petr Smrčka reaguje:

1.2.2015 (20:15)X

Děkuji...

Odpovídáte X

6.5.2014 (17:19) Odpovědět # X
Sabina Jorenová E-mail

Petr Smrčka reaguje:

14.5.2014 (10:14)X

Bohužel Vám asi moc nepomohu. Odlitky jsem zakoupil před několika lety na Aukru.

Pavel reaguje E-mail:

19.5.2014 (13:33)X

myslím, že tady najdeš, co potřebuješ...

http://odlitkymodely.cz/index.htm

Odpovídáte X

8.3.2014 (21:22) Odpovědět # X
petr E-mail

Petr Smrčka reaguje:

9.3.2014 (20:22)X

Kontaktovat autora, nebo přátele

Odpovídáte X

5.3.2014 (21:50) Odpovědět # X
Reacar

Odpovídáte X

25.1.2014 (03:20) Odpovědět # X
train.master E-mail

Petr Smrčka reaguje E-mail:

28.1.2014 (07:50)X

Děkuji za podporu. Jen mám obavu, že než se na mém kolejišti projede vlak, tak uteče ještě spousta času. I když teď sem tam něco udělám.

A co se týče Škoda srazu. Tady je ten problém, že v tom hraje roli moc faktorů. Musí být čas, musí jezdit auto,… No a z Telče do Klatov je to cca 200km, což ovšem není neřešitelný problém. Zde je potíž pouze v tom, že se se Škodovkou poslední dobou bojím jezdit po hlavních silnicích, protože s 1000covkou jsem pomalý a evidentně překážím rychlejším střelcům.

Už několik let se chystám na sraz Citroenů CX (většinou se sejde něco kolem 25 aut, což je dle mého odhadu tak čtvrtka z celkového počtu CX v ČR), jenže pravidelně se v tom termínu buď někdo žení, nebo se děje něco jiného, kde nemohu chybět (stěhování,…) a když už by to vyšlo tak nejezdí auto 

Odpovídáte X

8.7.2013 (08:08) Odpovědět # X
Pavel E-mail

pdf file editors reaguje E-mail:

7.7.2014 (11:44)X

Naprosto s vámi souhlasím, protože CA série jeden z nejlepších vozů ve Ford! Zdá se mi, že Ford není stejné, jako byly předtím, vzpomínám si, že měli svatbu v práci, a já tomu nerozumím! Dokonce i oficiální dealer byl v šoku!

http://www.pdfeditors.org/

Odpovídáte X

20.2.2012 (17:14) Odpovědět # X
vasek E-mail

Petr Smrčka reaguje:

22.2.2012 (09:38)X

Zkuste se kouknout ke "konkurenci": http://tte.hekttor.biz - dva návody na zatravňovače...

Pavel reaguje E-mail:

29.3.2012 (07:48)X

Petr Smrčka reaguje:

29.3.2012 (09:26)X

"Plácačka" na mouchy... O tom vím taky, ale nějak jsem tento článek nemohl najít.

Odpovídáte X

15.2.2012 (14:57) Odpovědět # X
Pavel Srba E-mail

Petr Smrčka reaguje:

19.2.2012 (20:29)X

Dobrý den,

já osobně mám od Liliputa jen pár vagónků a s těmi jsem spokojen. Co vím z doslechu o mašinkách od Liliputa, tak ty nejsou špatné, ale při srovnávání s jinými výrobci obvykle nevýtězí. Co se týče firmy EUROFORCE tak nevím, nemám s nimi žádné zkušenosti. Ale na trhu už existuje dlouho, takže snad solidní firma.

Odpovídáte X

17.12.2011 (16:35) Odpovědět # X
megaliner E-mail

Petr Smrčka reaguje:

2.1.2012 (12:59)X

Zkuste promazat ložiska kolem hřídelky motůrku, ale pozor promazat s citem, jinak hrozí zamaštění komutátoru. Pískání by pak mělo ustat.

Odpovídáte X

9.11.2011 (23:13) Odpovědět # X
Přemysl Laža E-mail

Petr Smrčka reaguje:

11.11.2011 (09:55)X

Předně bych napsal, že bych zkusil trafo FZ1 opravit (nechat opravit). Aby bylo nějak moc "rozbité" s tím jsem se nesetkal (tedy pokud ho někdo neshodil ze stolu na zem, to obvykle odnese regulace, ale i to se dá spravit). Většinou se jedná o banality jako studené spoje, špatné kontakty v přepínači směru, unavená tepelná pojistka...

Pro napájení vláčků lze použít jakékoliv 12V trafo s usměrňovačem a regulací. Záleží také, jak trafo hodláte využívat, jaké máte lokomotivy, kolik jich chcete provozovat naráz. Podle toho by měl být dimenzován výkon napáječe (trafa). Asi bych v tomto případě zvolil nějaké trafo určené přímo k napájení vláčků, s proudem minimálně kolem 1A. (Při měření tažných sil lokomotiv jsem naměřil často hodnoty proudu přes 500mA, takže napáječe by měly dávat více). Žádné konkrétní neporadím, v analogu jsem používal FZ1 a v digitálu jej využívám také (výstupy na příslušenství).

Nicméně nějaká "trafa" jsem našel např. zde:

http://www.hobby-shop.cz/masinky/trafa

nebo:

http://www.zeleznicni-modelarstvi.cz/s/trafa-zdroje-1656?page=1

Jen některá z nich jsou s regulátorem a usměrňovačem, tedy vhodná pro jízdu vozidel. Někteří výrobci dodávají regulátor s usměrňovačem samostatně; trafa s regulátorem a usměrňovačem v jedné krabici už pomalu mizí z nabídek, asi je to důsledek přísnějších norem.

Ještě dodatek. Pro lepší regulaci jízdy, zejména v nižších rychlostech, jsou vhodnější regulátory s pulzním napájením. Zde ovšem může nastat problém s některými motůrky, které se při tomto způsobu napájení budou více hřát.

Třeba někdo další ještě něco rozumného poradí. Nejsem vzdělán v oboru elektro, nejsem tedy vhodný rádce.

Odpovídáte X

8.8.2011 (17:26) Odpovědět # X
Jaromír JAHN E-mail

Odpovídáte X

7.7.2011 (21:25) Odpovědět # X
IC522 ,,ZLÍNSKÝ EXPRES" E-mail

Petr Smrčka reaguje:

12.7.2011 (12:37)X

Troleje na mém kolejišti jsou jen pro "parádu".

Při digitálním provozu není důvod troleje zapojovat, v analogu je to ovšem něco jiného, třetí vodič z troleje se může hodit pro nezávislé ovládání dvou lokomotiv, nebo pro nějakou další funkci (např. nezávislé ovládání osvětlení vozů napájených přes sběrač lokomotivy). Každopádně v digitálu je zbytečné je napájet - nic to nepřinese.

Jinak dříve (před digitalizací) jsem zkoušel jezdit v zatrolejovaném úseku na trolej a nebyl s tím problém, fungovalo to vcelku obstojně. Trolej je vedena i v tunelu pod hradem, jako silnější měděný drát, a u vjezdu do skryté smyčky je provedena do výběhu, takže z ní sběrač sjede a při výjezdu ze smyčky bezpečně najede. Svého času se dala objet půlka kolejiště se zvednutým sběračem, dnes po několika "nehodách" je trolej místně nesjízdná.

Odpovídáte X

20.6.2011 (21:59) Odpovědět # X
Dejv E-mail

Petr Smrčka reaguje:

21.6.2011 (13:02)X

Nedocílil . Točna nikdy nefungovala v ostrém modelovém provozu . Dnes už je stejně pryč..

Odpovídáte X

22.3.2011 (17:43) Odpovědět # X
TObyška E-mail

Petr Smrčka reaguje:

23.3.2011 (09:50)X

ANO lze.

Kdysi jsem napsal článek o digitálu a tam je něco málo slov i o digitalizaci lokomotiv viz zde: http://modelyh0.com/tema/digital/digital.htm#lokom . Ten článek ale je nutné brát s rezervou.

Jan reaguje:

13.5.2011 (00:43)X

Jen pár vlastních postřehů k digitalizaci stařešin. Piko preferuje Uhlenbrock a to platí i pro starší modely. Gützold s motory s kulatými uhlíky snese ESU,s hranatými uhlíky Lenz. Roco a Liliput jezdí nejlépe s ESU. Staré modely Mehano a Lima fungují obstojmě s Uhlenbrock. Hodně záleží na nastavení samotného dekodéru. Zejména ESU uvádí v příbalovém letáku korekční hodnoty nastavení pro jednotlivé typy motorů. Obecně jsem se však přesvědčil,že pro modely s monoblokovým pojezdem ( např.motoráky od Pika,hoby lokomotivy od Limy ) je nejlepší alternativou Uhlenbrock. Chce to zkoušet a nebát se.

Odpovídáte X

Strana 1 / 10, celkem 238 příspěvků  Další → RSS
Kniha od BlueBoard.cz