Nápoveda pre písanie príspevku.

Zmazanie príspevku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Návštevná kniha
Pridať odkaz »
Strana 1 / 11, 216 príspevkov  Ďalšia → RSS
8.2.2016 (08:44) Odpovedať # X
Jaro

Odpovedáte X

4.2.2016 (16:19) Odpovedať # X
Vladko.P

Jaro reaguje:

11.2.2016 (06:59)X

Ahoj,

boj s veternými mlynmi som nevzdal. Keď bude zmyslu plná informácia ozvem sa. Zatiaľ sa nič nezmenilo na vyjadrení Testek-u, že sa jedná iba o informatívny nezáväzný dokument.

Odpovedáte X

1.2.2016 (20:05) Odpovedať # X
Jaro

Odpovedáte X

28.1.2016 (21:06) Odpovedať # X
Palo

Ahoj, reaguje:

29.1.2016 (07:54)X

Ako bolo, iba si ju nelepíš, ale rovnako ako pre auto elektronická - cena zostala -rok 50€

xy reaguje:

29.1.2016 (17:31)X

s tou cenou to až taká výhra nie je, pre občasne používaný karavan je 50€ čisté výpalné

ale naši zlodeji do toho vniesli štipku logiky, konečne sa známka na príves viaže k prívesu a nelepí sa úplne nelogicky na sklo ťažného vozidla, čím odpadá problém ak nepoužívaš na ťahanie iba jedno vozidlo.

pozri: https://www.eznamka.sk/selfcare/home/#text-BasicInfo1

palo reaguje:

30.1.2016 (09:04)X

Takze si musim zaplatit 50 ečiek za obytny prives a zaregistrovat to na spz prívesu?

Vladko.P reaguje:

30.1.2016 (11:55)X

Do celkovej váhy jazdnej súpravy 3500kg sa platí „známka“ za hnacie vozidlo. Nad váhu jazdnej súpravy 3500kg

do 4250kg musí mať „známku“ hnacie vozidlo 50€ aj prípojné vozidlo 50€ .

Treba si rozmyslieť, akú váhu jazdnej súpravy - nad 3500kg – nastávajú vedomostné problémy hlavne pri zahraničí. Už sa platí aj v Nemecku.

Jaro reaguje:

1.2.2016 (14:05)X

Ahoj, tých 4250 kg sem nepatrí. To sa týka iba vodičáku B....

Jazdná súprava auto plus príves do 3500 kg 50€, jazdná súprava nad 3500 kg známka aj pre príves/ 10 dní, mesiac, rok.. Obytné auto bez obmedzenia váhy 50€. Pozor ak ťahá obytné auto aj len nákladný príves a max hmotnosť súpravy je cez 3500 kg musí na príves mať takisto známku.

palo reaguje:

1.2.2016 (20:57)X

Jarko ďakujem 100%ný výklad, ja to potrebujem ako pre chlapca z dediny

Vladko.P reaguje:

2.2.2016 (10:03)X

Použité podklady: Odpoveď od NDS – skrátená forma tak, aby nebola vytrhnutá z konceptu. Bola braná aj na odpoveď “ aké dialničné známky“ ... zo dňa 2.10.2015 /Igor/

Odpovedáte X

25.1.2016 (19:09) Odpovedať # X
J&J

Odpovedáte X

23.1.2016 (17:53) Odpovedať # X
Dada

Odpovedáte X

22.1.2016 (12:07) Odpovedať # X
Juraj

Diana reaguje:

22.1.2016 (12:35)X

Tak toto je naozaj výborný report z cesty za poznaním Holandska! Ďakujem za tipy a užitočné rady!

Jaro reaguje:

23.1.2016 (06:19)X

Ďakujem Jurajovi za perfektný príspevok. Pevne verím, že pomôže všetkým, ktorí sa chystajú na RE do Holandska. Verím, že to nie je posledný takýto príspevok a v ďalších nám Juraj pomôže s vytypovaním

zaujímavých kempov na prespanie počas cesty ..

Prosím všetkých, ktorí plánujú ísť na RE, aby sa ozvali aj cez svojich predsedov - prezidentov klubov. Chystáme nejaké informácie na cestu a pobyt.

S pozdravom Jaro Mišura

Odpovedáte X

20.1.2016 (06:27) Odpovedať # X
Jaro

Odpovedáte X

8.1.2016 (11:00) Odpovedať # X
Jaro

Jaro reaguje:

18.1.2016 (06:21)X

už je tem aj prihláška v slovenčine..

Odpovedáte X

4.1.2016 (17:17) Odpovedať # X
Jaro

Jaro reaguje:

4.1.2016 (17:19)X

Majo prepáč ...

Majo reaguje:

7.1.2016 (16:19)X

Jarino -

Odpovedáte X

2.1.2016 (18:06) Odpovedať # X
Dada a Majo Galániovci

ivan reaguje. reaguje:

3.1.2016 (12:29)X

vystižne napisane.dakujem

Odpovedáte X

1.1.2016 (22:15) Odpovedať # X
J&J

Odpovedáte X

24.12.2015 (19:13) Odpovedať # X
Michaela Pazderová

Odpovedáte X

23.12.2015 (08:09) Odpovedať # X
KARAVANISTOM

Jaro reaguje:

4.1.2016 (17:18)X

Vladko aj tebe a celej tvojej rodine.

Odpovedáte X

21.12.2015 (06:32) Odpovedať # X
Jaro

Odpovedáte X

28.11.2015 (10:40) Odpovedať # X
ivan

Jaro reaguje:

30.11.2015 (06:20)X

12-12-2015 o 11 v hoteli Piešťany. Prídu pozvánky.

Odpovedáte X

16.11.2015 (17:45) Odpovedať # X
ivan

Odpovedáte X

8.11.2015 (13:30) Odpovedať # X
kondor

Odpovedáte X

23.10.2015 (08:14) Odpovedať # X
Jaro

ivan reaguje. reaguje:

23.10.2015 (21:02)X

jarko ak mas s tym problem tak ti to vybavym v Pezinku.

peter reaguje:

24.10.2015 (20:05)X

moja skúsenosť:na STK keď chcú,tak si s úsmevom poradia

PS:je to problém STK a Policie,bohužial od..rie si to zákazník

Jaro reaguje:

26.10.2015 (06:07)X

Ahojte, medzitým to vypadá ako " trapný" omyl... Zostaviteľ inštrukcie už vyhlásil tento dokument za" informatívny". Takže kľudne sa na STK hádajte, nech si STK overí u Testeku záväznosť tohoto dokumentu a nedajte sa odradiť.

To akože STK- čky zle pochopili informatívny dokument a začali ho považovať za záväzný....

Vladko P. reaguje:

26.10.2015 (22:46)X

Som tiež obeťou riadenia a zápisu "Dopravného úradu", koncom týždňa mienim navštíviť KDI. Preverujem dokumentáciu, osvedčenie II, na zápis spájacieho zariadenia ťaž. vozidlo A50-X,prípojné vozidlo B50-X:

MDPT SR - metodický pokyn č.69/2010, zák.388/2013, web MDVRS SR, Štátny dopravný úrad atď.

Dávam link:

http://www.stkpoprad.sk/Upload/File/MP_69_2010_spajacie_zariadenie.pdf

http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=152148

http://stkholic.wbl.sk/zapis_spajacich_zariadeni_v_osvedceni_o_evidencii.pdf

Ak STK zistí nezrovnalosti, musí konať.

Jaro reaguje:

27.10.2015 (06:30)X

Dobrý deň,

podľa kontrolného úkonu č. 712 stanoveného metodickým pokynom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 76/2011 (platné znenie je dostupné na http://www.testek.sk/files/meto/metodicky_pokyn_76_2011_zmen_46_2015.pdf) je absencia zápisu o spájacom zariadení v predloženom doklade o evidencii vozidla považovaná pri technickej kontrole za vážnu chybu (stupňa „B“).

Na základe podnetov STK bola poverenou technickou službou technickej kontroly vozidiel spoločnosťou TESTEK a.s. spracovaná informácia o predpísanej forme zápisov spájacích zariadení, a to nielen na v súčasnosti používanom tlačive osvedčenia o evidencii časť II, ale aj v dokladoch vydávaných v minulosti. Tieto informácie boli odsúhlasené MDVRR SR a sú zverejnené na internetovej stránke poverenej technickej služby technickej kontroly - www.testek.sk.

Je potrebné zdôrazniť, že zverejňované „informačné dokumenty“ určené pre kontrolných technikov a prístupné prostredníctvom internetu aj verejnosti, nenahrádzajú „predpisy“ (metodické pokyny) vydávané ministerstvom na vykonávanie technických kontrol. Ich účelom je poskytnúť kontrolným technikom dopĺňajúce informácie potrebné na správne posúdenie chýb kontrolovaných vozidiel, ich predmetom bývajú napr. rôzne technické detaily vozidiel alebo predpisy z oblastí iných, než technické kontroly. A práve o to ide i v prípade tohto informačného dokumentu obsahujúceho súhrn pravidiel, ktoré mali byť dodržiavané príslušnými orgánmi štátnej správy pri vyznačovaní údajov do dokladov o evidencii vozidiel. Kontrola a posúdenie zariadenia na spájanie vozidiel prebieha pri technickej kontrole vykonaním kontrolného úkonu č. 712 z vyššie zmieneného metodického pokynu ministerstva.

S pozdravom

Odbor komunikácie

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR

Toto je vyjadrenie MD k záväznosti dokumentov Testecu.

Podľa metodického predpisu MD je vadou triedy B nezapísanie spojovacieho zariadenia v TP !!!!!!

Jaro reaguje:

27.10.2015 (06:44)X

Ešte vyjadrenie TESTECU priamo a moja odpoveď na vyjadrenie MD, zatiaľ bez odpovede:

v reakcii na Váš e-mail zo dňa 23. októbra 2015 uvádzam za spoločnosť TESTEK, a.s. nasledovné.

Podľa kontrolného úkonu č. 712 stanoveného metodickým pokynom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky č. 76/2011 (platné znenie je dostupné na http://www.testek.sk/files/meto/metodicky_pokyn_76_2011_zmen_46_2015.pdf) je absencia zápisu o spájacom zariadení v predloženom doklade o evidencii vozidla považovaná pri technickej kontrole za vážnu chybu (stupňa „B“). Jedným z problémov pri aplikácii tohto kontrolného úkonu na STK bola donedávna skutočnosť, že kontrolní technici nedisponovali informáciami o spôsobe, akým príslušné orgány štátnej správy vybavenie spájacím zariadením do dokladov o evidencii vozidiel v jednotlivých obdobiach zapisovali, respektíve mali zapisovať.

Na základe podnetov STK preto naša spoločnosť z titulu vykonávania činností poverenej technickej služby technickej kontroly vozidiel oslovila Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Slovenskej republiky s požiadavkou o informácie o predpísanej forme zápisov spájacích zariadení, a to nielen na v súčasnosti používanom tlačive osvedčenia o evidencii časť II, ale aj v dokladoch vydávaných v minulosti. Informácie poskytnuté ministerstvom boli s jeho súhlasom spracované do formy bežného informačného dokumentu našej spoločnosti a zverejnené na internetovej stránke www.testek.sk. Je potrebné zdôrazniť, že zverejňované „informačné dokumenty“ určené pre kontrolných technikov a prístupné prostredníctvom internetu aj verejnosti, nenahrádzajú „predpisy“ (metodické pokyny) vydávané ministerstvom na vykonávanie technických kontrol. Ich účelom je poskytnúť kontrolným technikom dopĺňajúce informácie potrebné na správne posúdenie chýb kontrolovaných vozidiel, ich predmetom bývajú napr. rôzne technické detaily vozidiel alebo predpisy z oblastí iných, než technické kontroly. A práve o to ide i v prípade tohto informačného dokumentu obsahujúceho súhrn pravidiel, ktoré mali byť dodržiavané príslušnými orgánmi štátnej správy pri vyznačovaní údajov do dokladov o evidencii vozidiel, ako nám ho poskytlo ministerstvo. Kontrola a posúdenie zariadenia na spájanie vozidiel prebieha pri technickej kontrole vykonaním kontrolného úkonu č. 712 z vyššie zmieneného metodického pokynu ministerstva.

So zverejnením tejto odpovede na internetovej stránke Vášho klubu súhlasím, podmienkou však je zachovanie úplného znenia dvoch predchádzajúcich odsekov. Túto odpoveď súčasne posielam na vedomie aj na oddelenie ministerstva Štátny dopravný úrad.

S pozdravom

Marián Rybianský

riaditeľ

TESTEK, a.s.

S pozdravom

TESTEK, a.s.

Poverená technická služba technickej kontroly vozidiel

P.O.Box 84

Plachého 14

840 02 Bratislava 42

komu: marian.rybians.

Posielam vám moju odpoveď na správu komunikačného odboru MD:

Dobrý deň,

ďakujem za odpoveď. No musím vás upozorniť, že predpis ministerstva dostupný na http://www.testek.sk/files/meto/metodicky_pokyn_76_2011_zmen_46_2015.pdf v žiadnom svojom bode neuvádza to, na čo sú inštruovaní technici STK.Tento predpis za vadu kategórie B považuje, ak spojovacie zariadenie nie je v dokumentácii zapísané. Mnou spomenutá inštrukcia pre STK vyžaduje úplné absurdity typu " nezistené "namiesto "-" a podobne.

Mám k dispozícii dokumentáciu obytného prívesu z roku 1985, a tam nie je zapísané o spojovacom zariadení nič - pritom je úplne zrejmé, že aj v tej dobe musel mať tento obytný príves schválené spojovacie zariadenie.

Nie je vinou majiteľa ak spojovacie zariadenie nemá vyplnených všetkých 5 riadkov tak ako to vyžaduje, podľa vyjadrenia zástupcu Testek, informatívny dokument.

V nariadení ministerstva je absencia zápisu o spájacom zariadení v predloženom doklade o evidencii vozidla považovaná pri technickej kontrole za vážnu chybu (stupňa „B“).Pritom v spomenutom dokumente Testeku je vadou " B " aj nevyplnenie niektorého riadku striktne podľa vzoru. Preto je na uváženie vydávanie takýchto " informačných dokumentov " odtrhnutých od reality. To pri troche tvorivosti môže viesť akurát k šikane a vyžadovaní opakovanej TK, prípadne korupcii pri " odpustení tohoto nedostatku". Som zvedavý, ako sa zatvária občania ktorí, boli na základe tohoto nezáväzného materiálu - čo mal byť spracovaný pre orgány zaisťujúce evidenciu a nie pre kontrolných pracovníkov STK, keď sa dozvedia, že boli šikanovaní / prepáčte ale iné slová mi nenapádujú / na základe materiálu, ktorý bol " informatívny". Kto sa im ospravedlní za čas a peniaze, ktoré ich stálo toto tvorivé dotvorenie ministerského predpisu.

Je pekné, že mi váš odbor rýchlo odpovedal. Bolo by však pre mňa a mojich kolegov určite prijateľnejšie, keby odpoveďou na moju otázku bola kvalifikovaná odpoveď príslušného pracovníka zaoberajúceho sa touto otázkou a nie preposlanie stanoviska Testeku.

S očakávaním vášho odborného stanoviska

Jaroslav Mišura

Vladko P. reaguje:

28.10.2015 (18:31)X

Po 3,5 hod. čakania na KDI za 12€ bolo bez problémov zapísané. Ide o ťažné vozidlo A50-X.

Príprava: na A4 v hornej časti odfotografovaný štítok, pod ním napísaných päť riadkov, presne podľa osvedčenia II - spájacie zariadenie.

Trieda A50-X

Značka výrobca

Typ pod ktorým to výrobca uvádza

Schvalovacia značka ktorou je to na vozidlá schválené

Naj. príp. hmotnosť... spodný záves kg

Toto sa potvrdí policajtom pri obhliadke.

V každom riadku musí byť niečo napísané - vyplnené; viď predchádzajúce - link . Pomôže to.

K tomu je treba predložiť: iden. kartu /obč.preukaz/, bielu kartu poistky, osvedčenie II, prípadne kto montoval - montážny protokol, žiadosť o zmenu v dokladoch A5.

Ja som chcel aj osvedčenie I /malý TP/, tak aj adresu.

Potrebný čas na zapísanie: 4 min. Právne normy som sa snažil dodržať.

Na karavane B50-X /dovezeného vlani/ to mám správne. Takže STK o tom vedeli.

Môžeme navzájom konzultovať, pomáhať si.

Jaro reaguje:

29.10.2015 (06:19)X

Vladko, ide o úplne inú vec. Niekto si zmyslí, že sa takto bude kontrolovať....... pritom všetky zápisy v dokumentácii odpovedali požiadavkám platným v dobe zápisu! Aj terajšie predpisy vyžadujú zápis SZ v dokumentácii auta- keď nie je zapísané tak auto neprejde STK. Potial súhlasím. Ale aby niekto vymyslel, že od polovice roka 2015 musí byť vyplnených všetkých 5 riadkov podľa vzoru, a inak opakovaná STK??? To je mi proti srsti. Testek vyhlásil, že dokument, ktorý vydali / a podľa mňa nemá oporu v zákone / je iba informatívny. A to je to o čo ide. Na základe informatívneho materiálu ťa STK pošle na opakovanú TK a ešte musíš stráviť 4 hodiny na DI. DI je pritom zavalený inou činnosťou a nie aby sa tam museli venovať ešte tomuto. Ja si pamätám, že pri každom zápise spojovacieho zariadenia sa tomu venovali dostatočne. A vieš si predstaviť dohladať doklady spred 20 rokov???

Dokument po dohode MD a MV mal slúžiť ako ciel na nejaké prechodné obdobie, pri akejkoľvek zmene dokladov by riešila aj bod spájacieho zariadenia / vraj to DI takto už začali riešiť / a po 3-4- rokoch by bolo všetko OK. Ale toto mi pripadá ako podpásovka s cieľom postarať sa o čo najviac peňazí. A to ma dožralo.

Odpovedáte X

22.10.2015 (12:53) Odpovedať # X
kondor

Jaro reaguje:

23.10.2015 (08:15)X

V tom čase tam bude konferencia SACC....

kondor reaguje:

23.10.2015 (21:03)X

viem o tom,prave pre to

Odpovedáte X

Kniha od BlueBoard.cz