Nápověda pro psaní příspěvků.

Smazání příspěvku

Jako autor příspěvku si můžete nechat poslat odkaz pro smazání příspěvku na svůj email (pokud jste ho uvedli)

Jako správce knihy můžete smazat příspěvek zadání loginu a hesla do BlueBoard.cz

Login:
Heslo:
Trolejbusy v Praze - Návštěvní kniha
Tady můžete psát vzkazy, dotazy, názory, připomínky, náměty atd., prostě cokoliv, co se týká tohoto webu a jeho tématického zaměření. Zobrazuje se 100 posledních příspěvků, starší jsou mazány. Piště věcně, rozumně a s rozvahou. Pokud se vám něco nelíbí, nadávejte pokud možno přiměřeně :-) Příspěvky evidentně zhovadilé, s nulovou informační hodnotou nebo jinak nevhodné budou smazány.
Jméno
Heslo (?)
E-mail
Home
Vzkaz
[ ? ]
 
  Opište:
← Předchozí Strana 2 / 5, celkem 100 příspěvků  Další → RSS
11.11.2014 (10:34) Odpovědět # X
Markuz E-mail

Antar reaguje:

12.11.2014 (18:34)X

No... s myšlenkou zrušení tramvají v Praze a jejich náhradou trolejbusy bych byl velmi, velmi opatrný. Každý dopravní prostředek má svoje výhody a nevýhody, každý se hodí na něco jiného, do různých terénů a má různou kapacitu. Bez autobusů se stejně neobejdeme, je spousta míst zejména na periférii Prahy, kde se nejezdí tak často, aby se tam vyplatilo stavět troleje.

Pokud bychom to množství lidí, co se dnes vozí po Praze tramvajemi, měli odvézt jen trolejbusy, vyžadovalo by to hlavně rozsáhlá preferenční opatření a vyhrazené jízdní pruhy pro trolejbusy - i v centru města. Takže prostor pro ostatní dopravu by zrušení kolejí nijak nepřidalo - vytrhali bysme koleje a nahradili je BUS pruhy. Navíc zrušení stávající tramvajové sítě by bylo spojeno s obrovskými náklady na zrušení tratí, vytrhání kolejí, rozkopání a následnou rozsáhlou rekonstrukci komunikací i vozoven a složitý odprodej těch několika set tramvají, co má DP ve stavu. A zároveň nákup tak 1500 trolejbusů.

Takže tudy cesta nevede.

Řešení naopak vidím v budování trolejbusů jako dalšího kapacitního systému v místech, kam tramvaje nemůžou (kopce, úzké ulice...) nebo kde je jejich budování nehospodárné. Trolejbusy by mohly nahradit mnohé dnešní páteřní autobusové linky a byly by ve funkci tangent nebo napáječů k metru ve velkých sídlištích a doplňovaly by tak síť metra a tramvají. Ano, možná, že se s rozvojem metra časem ukáže, že nějaká tramvajová trať se stane nadbytečnou, nechá se dožít a časem se zruší, rozhodně bych to ale považoval spíše za výjimečný jev. Naopak i rozvoj tramvajové sítě je dnes v Praze zcela namístě (Suchdol, Petrovice, Podbaba - ZOO, obnova tratí na Příkopech a Václaváku atd.)

Odpovídáte X

1.9.2014 (01:52) Odpovědět # X
martin E-mail

Antar reaguje:

1.9.2014 (20:00)X

Díky, některé z těch filmů znám, dokonce je mám i stažené, takže se zde něco časem jistě objeví.

martin reaguje E-mail:

6.9.2014 (04:15)X

mě zaujal ten první screen, že troleje ukazují obousměrný provoz na této straně náměstí, možná jen pro trolejbusy. na druhé straně byl obousměrný provoz který navazoval na terronskou ulici.

Odpovídáte X

5.8.2014 (20:56) Odpovědět # X
Tom

Filip Doležal reaguje E-mail:

9.8.2014 (01:41)X

Řešení je vidět jednak na historických snímcích z provozu trolejbusů v Praze (např. z Karlova náměstí) a v současnosti lze vidět moderně a elegantně vyřešená křížení např. v Brně, kde vedle sebe tramvaje a trolejbusy fungují už mnoho let.

V podstatě je třeba zamezit zkratování trolejbusové stopy při průjezdu tramvajového pantografu. Řeší se to individuálně v každé křižovatce podle tvaru křížení, v zásadě se tramvajová trolej vede nepřerušená v jakýchsi vodicích lištách podbíhajících trolejbusovou stopu, která je v místě křížení přerušená.

Antar reaguje:

10.8.2014 (09:05)X

Je to celkem jednoduché, stačí se podívat třeba sem:

Kolmé tahové křížení tramvaje a trolejbusu. Zde je izolována tramvajová trolej, trolejbus jede pod proudem.:

http://www.elektroline.cz/cat1.php?id=265290&g=6&from=minicat&search=

Prostě buď musím izolovat tramvajovou trolej, nebo naopak tu trolejbusovou. Izolovaný úsek se projíždí setrvačností. Existují různé systémy tahové i podvěsné (tento je tahový - armatury se montují přímo do pojížděného trolejového drátu a musí čelit jeho tahu), různých konstrukcí a různých úhlů křížení. Důležité je nejen oddělení obou trakcí, ale i zajištění plynulého průjezdu sběračů, zejména pantografové lišty, aby se nikde nezasekla.

Izolace obou trakcí od sebe je důležitá i proto, že dnes je trendem napájet tramvaje a trolejbusy z oddělených systémů. Je to spolehlivější a při vzniku např. nového trolejbusového provozu v Praze vlastně s ohledem na normy jediné možné řešení. Takže klidně může být tramvaj na 600 V a trolejbus na 750 V SS.

Dost často, zejména u šikmých křížení, se trolejbusová trolej dává v křížení poněkud výše, a tramvajová trolej je doplněna pomocnou konstrukcí z trolejového drátu, který je plynule pojížděn lištou tramvajového pantografu. Pak to jde i bez izolovaných úseků, vozy tedy plynule přejíždějí pod napětím, izolace obou trakcí je prostě provedena jejich výškovým oddělením od sebe, jako je to zde:

http://www.elektroline.cz/cat1.php?id=265515%20R&g=6&from=minicat&search=

Což je výhodou zejména pro složitější křižovatky, kde je nežádoucí, aby trolejbus nebo tramvaj náhodou zůstaly stát v křižovatce na izolovaném úseku. Takto to lze dělat až do úhlu 65°:

http://www.elektroline.cz/cat1.php?id=265545%20R&g=6&from=minicat&search=

Možností je spousta.

Odpovídáte X

22.7.2014 (21:03) Odpovědět # X
martin E-mail

Antar reaguje:

24.7.2014 (19:59)X

Ta přípojná stopa je výjezd z pravidelné smyčky Nám. Míru - Šubertova - Římská, ale vlastně je společný i pro tu druhou manipulační smyčku na prostranství před soudní budovou ve Slezské, která v době předlažby Římské v roce 1957 tu pravidelnou smyčku nahradila. A pak tam ta původně dočasná stopa zůstala až do roku 1972, i když bez výhybek, a pokud ji někdo chtěl projet, musel překládat sběrače.

Mimochodem, z kterého filmu je ten záběr?

martin reaguje E-mail:

4.8.2014 (20:38)X

je to osvětový snímek dp. trolejbus se tam mihne jen 2x. je to hlavně o tramvajích. ale ty už tam na těch místech taky nejezdí. jako historický dokument dobrý, a člověk se zasměje. http://www.csfd.cz/film/223807-o-lidech-a-tramvajich/

Odpovídáte X

12.7.2014 (01:34) Odpovědět # X
Filip Doležal E-mail

Antar reaguje:

13.7.2014 (09:41)X

Viseon je německý výrobek, fotky poslal kolega ze SPPTD. Řekl bych, že je to focené někde v areálu výrobního závodu, takže tam ta dlažba opravdu nemusí být nic extra.

Odpovídáte X

30.6.2014 (21:04) Odpovědět # X
Tambor

Antar reaguje:

3.7.2014 (21:09)X

Taky jsem o něčem podobném přemýšlel, ale spíše to bylo o krátkém prodloužení z Velké Ohrady a o smyčce na té zelené ploše mezi ulicí Karla Kryla a tou zástavbou kolem Ohradského náměstí. Ale nezdá se mi, že by ulice Karla Kryla byla způsobilá pro provoz kloubových trolejbusů nebo MHD obecně, je to spíš místní komunikace.

Tambor reaguje:

5.3.2016 (07:02)X

... tak rok se s rokem sešel a Praha 13 navrhla ROPIDu, aby autobus číslo 142 projížděl z točny na Velké Ohradě ulicí Karla Kryla a Raichlovou směrem k metru Luka .... takže v podstatě mnou navrhované vedení trolejbusové linky. K realizaci této linky má dojít pravděpodobně k 1.7.2016.

Tambor reaguje:

28.9.2016 (17:05)X

... tak po protestech místních nakonec linka 142 ulicí Karla Kryla nejezdí ...

Odpovídáte X

30.5.2014 (08:04) Odpovědět # X
Tade E-mail

Antar reaguje:

30.5.2014 (21:15)X

Ulicí Na Zlíchově trolejbusy nejezdily. Ty růžice, co tam jsou, jsou tramvajové. Dřív tam byla trolej na příčných převěsech. Dnes tam jsou výložníky, uchycené na sloupech po jedné straně ulice (k Vltavě). Trolejbusy jezdily o kus dál, po Strakonické.

Odpovídáte X

29.5.2014 (22:38) Odpovědět # X
Vávra

Antar reaguje:

1.6.2014 (14:48)X

Díky, ten odkaz sice nešel otevřít, ale dostal jsem se tam jinak. Mají tam zatrolejování hlavních bohnických linek z Kobylis, ale jsem zvědav, kam dají vozovnu atd. Že by Klíčov a dojezd na baterii?

Odpovídáte X

10.4.2014 (02:54) Odpovědět # X
Filip Doležal E-mail

Odpovídáte X

8.4.2014 (13:23) Odpovědět # X
Tade E-mail

Antar reaguje:

8.4.2014 (18:11)X

Vidíš, tyhle stránky ještě neznám. Ale vlastně je to logické, ulice S.M.Kirova byla za komunistů dnešní Štefánikova.

Odpovídáte X

4.4.2014 (08:45) Odpovědět # X
Tade E-mail

Milan Krešl reaguje E-mail:

18.12.2014 (09:50)X

Zastávky v obou směrech se jmenovaly Krajský Národní Výbor

Odpovídáte X

2.4.2014 (17:47) Odpovědět # X
martin E-mail

Odpovídáte X

28.3.2014 (14:02) Odpovědět # X
Tade E-mail

Antar reaguje:

29.3.2014 (20:29)X

Od Dienzenhofferových sadů směrem k lihovaru bvyly zastávky Zborovská a Vltavská, poblíž křižovatek se stejnojmennými ulicemi, dále Plzeňka, ta byla nejspíš na Strakonické někde mezi podjezdem a dnešní halou Tatry Smíchov, pak Nádraží Smíchov, Lihovar (v úrovni dnešních autobusových zastávek, ale na strakonické, hned vedle byla smyčka), Hlubočepy (přibližně v místech, kde se Barrandovský most stáčí nad Vltavu), Malá Chuchle (přibližně jako dnes), Velká Chuchle (smyčka v prostoru odbočení Dostihové ulice).

Podle údajů z knížky Čech, Fojtík, Prošek: Trolejbusy v Praze 1936-1972, byly zastávky Plzeňka a nádraží smíchov na Strakonické jen ve směru do centra. Přesná poloha zastávek se ovšem zjišťuje obtížně a mohla se v průběhu času měnit.

Preslovou ulicí se jezdilo stejně jako dnes, tedy 176 jezdí v trase trolejbusu. Zastávky na Arbesáku jsou také autentické trolejbusové, do této podoby byly dány při rekonstrukci komunikace v letech 1967-68.

Odpovídáte X

22.3.2014 (22:41) Odpovědět # X
Tonda E-mail

Antar reaguje:

24.3.2014 (07:44)X

Dnes je umístěn v muzeu MHD v Brně-Líšni. Ale je neprovozní a nejspíš čeká na rekonstrukci.

Jamie reaguje:

3.4.2014 (02:35)X

Figuruje jako křoví na aktuálních fotografiích z vozovny Komín. Viz K-report.

Odpovídáte X

18.3.2014 (01:28) Odpovědět # X
martin E-mail

Odpovídáte X

18.3.2014 (01:05) Odpovědět # X
martin E-mail

Odpovídáte X

23.2.2014 (14:48) Odpovědět # X
Pelc

Antar reaguje:

24.2.2014 (18:32)X

Díky za upozornění. Ty názvy fakult a objektů jsem nijak zvlášť neřešil a mám za to, že to není ani podstatné, mně šlo především o návrh těch komunikací. Dlouhá léta mám ty dva věžáky zafixované jako "koleje Matfyzu", za studií jsme tak tomuto objektu s kolegy říkali běžně, i když tam samozřejmě nebydleli jenom matfyzáci. A o tom druhém objektu z doslechu vím, že tam jsou laboratoře a dokonce nějaký malý pokusný reaktor, takže si to spojuji s jadernou fakultou.

Ale jestli chcete, tak ty poněkud matoucí názvy můžu odstranit. Stejně uvažuji, že ty mapy dám na web větší.

Odpovídáte X

27.1.2014 (23:39) Odpovědět # X
Filip Doležal E-mail

Odpovídáte X

21.1.2014 (17:47) Odpovědět # X
Antar

martin reaguje E-mail:

18.3.2014 (00:59)X

chce to projít celou pravou stranu od !centra! k letňanům. je tam ještě jeden ufiklej sloup. takže možná tam bude víc. mimochodem kus sloupu Křižovatky ulic Nad Krocínkou a Vysočanská je nějaký odvětrávání, protože v zimě jde z toho teplý kouř.

Odpovídáte X

21.1.2014 (17:42) Odpovědět # X
Antar

Antar reaguje:

21.1.2014 (17:43)X

Myšlen byl samozřejmě ten elektrobus na Bořislavce.

Odpovídáte X

← Předchozí Strana 2 / 5, celkem 100 příspěvků  Další → RSS
Kniha od BlueBoard.cz